Archief - [groove] U&Me - Kiss her Lips

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thomazz Trigger

Legacy Member
.: Trackpost :.

Hi guys,

ik werk al een tijdje samen met een kameraad en wil bij deze eens naar jullie mening vragen wat betreft deze track. Don't hold back, harde commentaar mag, maar wel liefst gegrond ;-). Zou het een track zijn die jullie kopen, draaien,...?



.: Genre :: Moeilijk te omschrijven (elektro - groove - prog?)
.: Formaat :: .mp3 (MPEG-Layer 3 - meeste players ondersteunen dit formaat)
.: Size :: 13 Mb
.: Bitrate :: 320 kbps
.: Length :: 5'44
.: Hardware :: Cubase SX 3 en hardware

.: Download :: Download Track hier


.: Own comments :.

Volgens mij werkt dit wel in een club of dergelijke, maar ik zou graag nog wat meningen van derden horen.


www.uandme.be www.infect-it.be

Tuninboy

Legacy Member
Vind het een goed nummer van beat's enzo maar het mocht iets sneller zijn voor electro te zijn :) zou het onder groove/house zetten;) hoop dat je er iets van leert mar het nummer is heel goed :)

Thomazz Trigger

Legacy Member
Thanx tuninboy for your post, sneller voor electro zou ik niet bepaald durven zeggen, het is om en bij de 130 bpm, dat is wel snel genoeg denk ik, alleen voor electro mag het iets meer ELECTRO zijn :) simpel..
Ik heb het onder groove gezet ;)

Tuninboy

Legacy Member
Nja kan ook zijn :pken veel liedjes maar ben nog geen specialist ;):p

NinjaTune

Legacy Member
Kheb et es wa op de achtergrond beluisterd. Da begin waar de beat zo plots stopt doet me direct aan e ander liedje denken, ik weet nie precies welk, ma denk iets van tiga's nieuw album. Ik vind het een best wel aanstekelijke track. Is niet saai, zit naar mijn weten goed in elkaar en klinkt best wel 'professioneel'. Ik kan niet dieper gaan op het technische aspect ervan omdat ik zelf niet echt produce, maar als dj is dit een track die ik toch wel zou durven draaien.

w00p

Legacy Member
Wel, tis nix wa ik zou kope want tis mijn stijl niet, maar ik zou hem wel serieus nemen. Zeker en vast een vinyl release waardig!
Nie zoveel op aan te merken, dus das al heel positief aangezien ik ook nix twijfel een liedjes die ik op vinyl gekocht heb.
Als ge der nog een paar hebt, zet ze op CD als mini zelf-gepresste bootleg en vraag aan een DJ da ge kent ofzo om het nekeer te draaien, zien wa het geeft.
Als het positieve effecten heeft kunt ge eventueel es naar een label stappen. :applause:

Djeck

Legacy Member
Kvind het wel mooi liedje, maar misschien zoals reeds gezegd eens remixke maken met vocal op? Maar tis zeker goeie song!

w00p

Legacy Member
Hmmz, na het wa meer gehoord te hebben heb ik wel wa adviesjes.
1) in plaats van bij 0:59 direct het melodietje in een breakdown te laten horen (wat na een paar keer horen enorm bruusk klinkt) zou je beter de beat nog laten verdergaan, met het basslijntje erbij, en dan over de laatste 8 beats het volume van het melodietje lineair van 0 naar volledig laten stijgen en DAN pas de breakdown.
2)Bij de heropbouw tijdens de breakdown 1:13 maak je het melodietje een beetje wazig en scheller, maar ook veel stiller, niet zoveel stiller zetten mss?
3) opt einde van de breakdown (deze comment geldt ook voor de 2e breakdown) is er een fractie van een seconde stilte bij dat stemmetje, en het breekt het effect volkomen vind ik. Mijn suggestie: het melodietje een beetje in ruis op diezelfde toonhoogte laten overgaan(het wazig maken) en die clash luider en dan zal de beat al wat explosiever erinkomen denk ik. Die wazige ruis afgeleid van het melodietje mag je trouwens verder laten klinken in de body, maar laten afzwakken en na 8 beats laten verdwijnen.
4) bij 1:43 vind ik het te vroeg om een solotje te maken. Ik ben dan ook mss wat meer techno structuren gewoon, maar tis maar wat ik ervan vind.
5) bij 1:58 vind ik het heerlijk hoe het melodietje dan weer zacht in de achtergrond zit (je moet niet alleen op de fouten gewezen worden he... ;) )
6) bij 2:42 als je zo de melodie opbreekt mag je niet alleen het eerste deeltje herhalen, laat hem volledig spelen maar breek hem wel in stukjes zoals het bezig was, klinkt cool! :) bij 2:50 wordt het dan te leeg, van 2:54 tot 2:57 komt er zo een extra basslijntje precies, die nergens vandaan komt en dan ook later ff terugkomt, maar het klinkt een beetje out of place.

Wat ik ook suggesteer voor tijdens de opbouw en afbouw is een ander basslijntje. In de plaats van eens om de 4 beats zo een bass-stukje het midden ook nog opvullen van kleine, simpele, non-distorted, monotone nootjes.

Gewoon ff wat comments die voor een lekker mixbaar nummer zullen zorgen! ;)

Thomazz Trigger

Legacy Member
w00p zei:
Hmmz, na het wa meer gehoord te hebben heb ik wel wa adviesjes.
1) in plaats van bij 0:59 direct het melodietje in een breakdown te laten horen (wat na een paar keer horen enorm bruusk klinkt) zou je beter de beat nog laten verdergaan, met het basslijntje erbij, en dan over de laatste 8 beats het volume van het melodietje lineair van 0 naar volledig laten stijgen en DAN pas de breakdown.
2)Bij de heropbouw tijdens de breakdown 1:13 maak je het melodietje een beetje wazig en scheller, maar ook veel stiller, niet zoveel stiller zetten mss?
3) opt einde van de breakdown (deze comment geldt ook voor de 2e breakdown) is er een fractie van een seconde stilte bij dat stemmetje, en het breekt het effect volkomen vind ik. Mijn suggestie: het melodietje een beetje in ruis op diezelfde toonhoogte laten overgaan(het wazig maken) en die clash luider en dan zal de beat al wat explosiever erinkomen denk ik. Die wazige ruis afgeleid van het melodietje mag je trouwens verder laten klinken in de body, maar laten afzwakken en na 8 beats laten verdwijnen.
4) bij 1:43 vind ik het te vroeg om een solotje te maken. Ik ben dan ook mss wat meer techno structuren gewoon, maar tis maar wat ik ervan vind.
5) bij 1:58 vind ik het heerlijk hoe het melodietje dan weer zacht in de achtergrond zit (je moet niet alleen op de fouten gewezen worden he... ;) )
6) bij 2:42 als je zo de melodie opbreekt mag je niet alleen het eerste deeltje herhalen, laat hem volledig spelen maar breek hem wel in stukjes zoals het bezig was, klinkt cool! :) bij 2:50 wordt het dan te leeg, van 2:54 tot 2:57 komt er zo een extra basslijntje precies, die nergens vandaan komt en dan ook later ff terugkomt, maar het klinkt een beetje out of place.

Wat ik ook suggesteer voor tijdens de opbouw en afbouw is een ander basslijntje. In de plaats van eens om de 4 beats zo een bass-stukje het midden ook nog opvullen van kleine, simpele, non-distorted, monotone nootjes.

Gewoon ff wat comments die voor een lekker mixbaar nummer zullen zorgen! ;)

Thanx for your comment!

ennn euh, to be honnest with u..
Van uw 6 puntjes die je aanhaalde zijn er inmiddels al een stuk of 4 aangepast, de track die ik gepost heb is een paar maand oud al en heb inmiddels al veel wijzigingen aangebracht, maar heb toch deze edit nog gepost om meteen ALLE gebreken in ene keer aan te passen
:p In ieder geval thanx voor je comment... Je zal de update nog wel eens horen!

PBO

Legacy Member
Na enekele keren te hebben geluisterd: Best wel een feestplaatje met veel potentieel :)

kzal zien da'k tegen een dezer dagen wa tijd vind om een uitgebreider verslag te maken.

dunno

Legacy Member
Staat toch in desperatozz zijn laatste mixke?

Knap werk kerel!

Xavez

Legacy Member
Staat in despe's laatste mixje indeed. Gaan nog wat aanpassingen uitvoeren en mixing hier en daar tweaken. Maybe one day in a recordstore near you ;)

NightFlyer

Legacy Member
Ik ken er niet veel van .. ma ik weet wel nadat ik desperatozz zijn set had gehoort ik drek na dit liedje opzoek was ;)

DJ Payne

Legacy Member
Wel man kmoet eerlijk zeggen dees lieken zou ik als eerste gaan zoeken in de platenwinkel of op een cd'tje als ik het in club zou horen! Serieus ik maak zelf wel jump maar zou heeeeeel graag deze soort maken zo wat groove electro achtig is echt de shit :) Nice work... Verwacht het binnekort in m'n set ;) greetz

Edit : Nu ge het zegt lexic soms doet het melodietje mij denken aan Mylo - In my arms .. Zal wel toeval zijn zeker :p

DJ Payne

Legacy Member
Mag ik ook vragen wat je juist van hardware hebt? Doe je het meeste met Cubase? Ik werk nu met FL 6.0 zonder hardware kheb wel synth maar die moetk nog eens aansluiten. Heb je andere liedjes ook gehoord op je site en ik vind Just a little bit of everything ook echt de bom =) keep it up! ciao

Bartel

Legacy Member
Zoals al gezegd: een vocal zou niet mis zijn ;) Maar zou mss ook de melodie wat té veel verdringen mss ?
Technisch, tjah ben ik niet echt in thuis. Maar zoals ik hem nu in Despe zen mix hoor, kan ik niet meer wachten tot dees en Just A Little Bit Of Everything op vinyl verschijnt! (Al dan niet als MOST WANTED bootleg in de SS ^^).
Keep the good work up! :niceone:

Bastaspast

Legacy Member
very nice, groovy soundingz ... tis een speciale sound, tis allemaal very clean, niet dat ik daar iets op tegen heb zu ... ma klinkt op die manier wel wat ijzig niet ? ... ik denk dat je goede bass/instru verhouding hebt, de bass mag miss net ietske meer, kwee ni , ... tis al te laat om het hier vollenbak te zetten ... anywayz vewy nice :)

grtz B!

Thomazz Trigger

Legacy Member
Thanx guys,

@ Dj Payne: Ik gebruik cubase sx (met de nodige plug-ins) en als hardware den ms2000 van Korg en de drums: jawel den goeie ouwe groovebox mc303 :D Een equalizerke kan wonderen doen zene ;)

@ Bastaspast: Als het wat vroeger op den dag is, luister je nog maar eens ;) VLAM HET MAAR EENS VOLLENBAK OPEN :)

Tegen de zomer komt het mssn wel uit op een whitelabel, of mssn wel op een of ander label... Moest het zover zijn, zult het wel te weten komen ;)

Thanx for the comments so far...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan