Archief - [groove] Tiga @ ILT met sample

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Peephole

Legacy Member
Set 2005:
part 1

01 Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less And Less (Boys Noize Remix)
02 Zombie Nation - Meatmaster Jack
03 Tiga - Louder Than A Bomb
04 Tiefschwarz - Warning Siren (Buick Project Mix)
05 Röyksopp - What Else Is There? (vitalic Remix)
06 Röyksopp - What Else Is There? (Trentemoller Remix)
07 Patrick Raddatz - Everglade Reshape

part 2

01 Thomas Andersson - Washing up (Tiga Rrmx)
02 ID
03 Juan Maclean - Give Me Every Little Thing (Cajmere Remix)
04 Boys Noize - Volta 82 (Frank Martiniq Remix)
05 Richard X - Pleasure from the rave
06 Mylo - Muscle Car (Tiga Remix)
07 Williams - Piccadilly circus
08 The Egg - Walking Away (Tocadisco Remix)
09 Tiga - You Gonna Want Me (12" Dance Mix)
10 Tiga - You Gonna Want Me (Jesper Dahlbäck Remix)
11 ID
12 Moby - Where You End(Tiga's All That I Need Is To Be Sampled mix)
13 Muskat nuss - Misteek drive (Sweet light rmx) - Dirt dancing
14 Tiga - far from home (original mix)
15 LCD Soundsystem - Tribulations (Tiga's Out of the Trance Closet Mix)

.TiTi

Legacy Member
Wel zware fout om Tiga onder groove te zetten :) Is namelijk wel degelijk elektro, en heeft elektro (nieuwe elektro) dan ook zon beetje op de kaart gezet.

dee9

Legacy Member
zijne sample is nie van de zuiversten elektro, heeft er niks mee te make da tiga electro produced

saidloyens

Legacy Member
tis ofwel 2, 11 of 5 (13 kan ook, ken em ni, maar sweet light is electro dus dat zou mij verbazen as em dat was)

Fiction

Legacy Member
.TiTi zei:
Wel zware fout om Tiga onder groove te zetten :) Is namelijk wel degelijk elektro, en heeft elektro (nieuwe elektro) dan ook zon beetje op de kaart gezet.
Sample is duidelijk een groove plaat :p

not0rious

Legacy Member
Maar wat is groove eigenlijk als gerne? Tis gene elektro ( dat verstaan ik wel ) maar is groove eigenlijk geen house ofzo? Ik vraag mij dat wel al een tijdje af...

DaMob

Legacy Member
not0rious zei:
Maar wat is groove eigenlijk als gerne? Tis gene elektro ( dat verstaan ik wel ) maar is groove eigenlijk geen house ofzo? Ik vraag mij dat wel al een tijdje af...

da vragek mij dus ook af, als ze hier een plaat zoeke die ze onder groove klasseren en je ziet dan bv bij discogs, dan noemt het genre van dat liedje house dus kdenk ook wel dat het hetzelfde is (of toch ongeveer) :)

saidloyens

Legacy Member
Groove is denkk gewoon wat mensen in België en Nederland onder toegankelijke house (& beetje electro) bedoelen..

.SIX.

Legacy Member
nah groove is de hernieuwde disco sound
totaal iets anders als pure house

groove is veel frisser/luchtigers dan house

swingt lekker :music:

sample is idd groovy soundje !

leg groove en trance bvb maar naast elkaar
is over duidelijk

in electro vind je ook wel groovy soundjes ma de typische electro sounds overmeestere duidelijk

saidloyens

Legacy Member
ja en die hernieuwde disco sound kunt ge dan weer zien als funky of french house, in groovy tunes nu bvb draaien ze tamelyk weinig dingen met een "hernieuwde disco sound" en toch heet het GROOVY-tunes.. en ik neem nu een vb blaze vs barbara tucker - most precious love , das ook pure house ma toch wordt het overal aanzien as groove..

op groove kunt ge niet echt een bepaald soort genre plakken, ge moet dat beetje aanvoelen.. mja boeie dit is totaal off-topic :)

Peephole

Legacy Member
not0rious zei:
Maar wat is groove eigenlijk als gerne? Tis gene elektro ( dat verstaan ik wel ) maar is groove eigenlijk geen house ofzo? Ik vraag mij dat wel al een tijdje af...
Dat is inderdaad gewoon een termpje dat ze hier in België en op dit forum vooral graag gebruiken voor recente house. Laat u zeker niks anders wijsmaken.

Peephole

Legacy Member
Waarom kan je hier eigenlijk je oude posts niet updaten?

Set 2005:
part 1

01 Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less And Less (Boys Noize Remix)
02 Zombie Nation - Meatmaster Jack
03 Tiga - Louder Than A Bomb
04 Tiefschwarz - Warning Siren (Buick Project Mix)
05 Röyksopp - What Else Is There? (Vitalic Remix)
06 Röyksopp - What Else Is There? (Trentemoller Remix)
07 Patrick Raddatz - Everglade Reshape

part 2

01 Thomas Andersson - Washing up (Tiga's Na Na Na Na Na Remix)
02 ID
03 The Juan Maclean - Give Me Every Little Thing (Cajmere Remix)
04 Boys Noize - Volta 82 (Frank Martiniq Remix)
05 Richard X - Pleasure from the rave
06 Mylo - Muscle Car (Tiga's Nightmare Chords mix)
07 Williams - Piccadilly Circuits
08 The Egg - Walking Away (Tocadisco Remix)
09 Tiga - You Gonna Want Me (12" Dance Mix)
10 Tiga - You Gonna Want Me (Jesper Dahlbäck Remix)
11 Muskat nuss - Misteek drive (Sweet Light Acidmystik remix)
12 Moby - Where You End (Tiga's All That I Need Is To Be Sampled mix)
13 Rolling Stones - Emotional Rescue (Remix)
14 Tiga - Far From Home (Original Mix)
15 LCD Soundsystem - Tribulations (Tiga's Out of the Trance Closet Mix)

Tah_b00nz0r

Legacy Member
Beerend zei:
Set 2005:
part 1

01 Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less And Less (Boys Noize Remix)
02 Zombie Nation - Meatmaster Jack
03 Tiga - Louder Than A Bomb
04 Tiefschwarz - Warning Siren (Buick Project Mix)
05 Röyksopp - What Else Is There? (Vitalic Remix)
06 Röyksopp - What Else Is There? (Trentemoller Remix)
07 Patrick Raddatz - Everglade Reshape

part 2

01 Thomas Andersson - Washing up (Tiga's Na Na Na Na Na Remix)
02 ID
03 The Juan Maclean - Give Me Every Little Thing (Cajmere Remix)
04 Boys Noize - Volta 82 (Frank Martiniq Remix)
05 Richard X - Pleasure from the rave
06 Mylo - Muscle Car (Tiga's Nightmare Chords mix)
07 Williams - Piccadilly Circuits
08 The Egg - Walking Away (Tocadisco Remix)
09 Tiga - You Gonna Want Me (12" Dance Mix)
10 Tiga - You Gonna Want Me (Jesper Dahlbäck Remix)
11 Muskat nuss - Misteek drive (Sweet Light Acidmystik remix)
12 Moby - Where You End (Tiga's All That I Need Is To Be Sampled mix)
13 Rolling Stones - Emotional Rescue (Remix)
14 Tiga - Far From Home (Original Mix)
15 LCD Soundsystem - Tribulations (Tiga's Out of the Trance Closet Mix)

9 van de 22 nummers zijn eigen producties of remixes.

Dan 2 keer 2 remixes van dezelfde plaat na elkaar draaien (what else is there & you gonna want me)

Washing up ? Like wtf, wie steekt die er nu nog in :/

En dan voor de rest bijna allemaal platgedraaide hitjes die je al hoort als je de radio opzet. Ik zeg niet dat al die nr's slecht zouden zijn integendeel, maar een beetje originaliteit en creativiteit mag er toch wel zijn. :wtf:


mjah producer draait ook wel graag zen eigen nr's en dan nog washing up is mss zo bekend als iets, het was wel marginaal zalig toen ^^

kvond het algemeen gezien nog een goeie set toen ze

Fiction

Legacy Member
Groove is naar mijn mening house met een (zoals de naam zegt dus) meer een groovy sound. Zoals iemand hier al zegt, je moet het een beetje aanvoelen.
Maar puur basic is groove = house.

not0rious

Legacy Member
ok dan gaan ik de term groove toch nie meer gebruiken ze :) en tiga was zalig goed op i love techno! smaak zeker? Maar volgens mij draait die veel et zelfde soort setjes, altijd de zelfde platen...

Floyd

Legacy Member
Ik vond Tiga helemaal niet goed op ILT, eigenlijk. Heeft er nog iemand gemerkt dat het geluid bij Tiga en die ervoor "nogal" stil stond en niet helemaal in orde was? Gelukkig was het bij Vitalic allemaal opgelost, dat was 100% feest!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan