Archief - goedkope distortion pedal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ViZon

Legacy Member
weet iemand welke distortion pedal ik best kan aankopen? het mag maximum 120 euro kosten en het is vooral voor trash en death metal.

Furiez

Legacy Member
allesins ene van BOSS

maar dewelke hangt af van het genre:
BOSS U.S. - Distortion/Overdrive

ik gebruik de ML-2, zeer content van. kostte mij 120 canadese dollars.

MT-2 kost €100 dacht ik, dus ge zult zeker ene vinden.

Carrion

Legacy Member
Heb hier zelf die MT-2 metalzone staan, is volgens mij perfect voor de genres die je wilt spelen, kost rond de 90 €

Daar moet je ook natuurlijk nog kosten bij rekenen zoals een extra kabel en adapter (zit daar niet standaard bij)

HotBullets2Die

Legacy Member
EHX Metal Muff. Klinkt imo iets analoger dan die Boss-pedaaltjes (heb ook onlangs staan twijfelen).

FatFish

Legacy Member
Line 6 Uber Metal. Redelijk wat getest ooit en speelt vlot andere dingen van tafel, vooral een MT-2.

Stabby

Legacy Member
Weet iemand welk distortion pedaal het best klinkt op een synth?

shiftyke

Legacy Member
FatFish zei:
Line 6 Uber Metal. Redelijk wat getest ooit en speelt vlot andere dingen van tafel, vooral een MT-2.

die wou ik ook aanraden, heeft maar 80 euro gekost hier

Ronnie86

Legacy Member
metalzone 2 hier :)

als ge echt een goedkoop wilt dan raad ik u de Danelektro FAB metal aan... :)(wel maar 3 knoppen - gain,level en tone) €16

vloet

Legacy Member
Heb ook een MT-2. Altijd vrij content van geweest. Alleen heb ik soms het gevoel dat hij, zelfs op zeer hoge volumes, er nooit mooi bovenuit steekt. Veelzijdig is hij wel.

vloet

Legacy Member
FatFish zei:
Line 6 Uber Metal. Redelijk wat getest ooit en speelt vlot andere dingen van tafel, vooral een MT-2.

Heb nooit op een Line6 distortion pedaal gespeeld. Maar de distortions die op mijn Spider II 212 staan vind ik niet echt geslaagd. Ik moet altijd aan scheurend papier denken als ik de 'metal' instelling eens opzet ^^. De andere instellingen zijn dan weer wel meer dan OK.

FatFish

Legacy Member
Jah als ge nen Maxon of Robert Keeley door nen Marshall MG duwt dan klinkt da nog altijd lijk shit. Die Spiders zijn gewoon kut amps. Ik zet men Uber Metal voor nen Marshall jcm2000 en haal daar meer dan genoeg bruikbare geluiden uit. De MT-2 klinkt gewoon blikkerig in vergelijking, totaal geen low end, vreselijke geluiden in de hoge frequenties. De Uber Metal heeft ook nog es 3 voicings om van te kiezen. Voor 100€ vond ik dat er niks anders was dat beter is. De MD-2 van Boss is trouwens pakken beter dan de MT-2.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan