Archief - Gitaarthread n°8: Play that G-string

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Snaggit

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ik zweet mij kapot met dit weer tijdens het oefenen.

Dan moet ge maar eens een examen gaan afleggen in een auditorium waar het snikheet is :sop:
Het zweet gleed langs alle kanten af :')

Skyscraper

Legacy Member
ja lijkt me, met genoeg reverb op.

pff, da's nu echt 't type gitaargeluid waar ik de hekel aan heb. wanneer gaat dat nu 's uitsterven :).

Grinisagi

Legacy Member
Vraagje !
Ik speel nu een goed jaar op een Maton EBG 808 TE (acoustic) gitaar, en ben zo stilaan op het punt gekomen dat ik meer dan enkel de eerste posities verken op de nek :-) & meer en meer barré's ga gebruiken.

Maar mijn gitaar is nooit echt afgesteld geweest (gekocht in Music Store) en ik zou hem graag eens laten nakijken/afstellen door een goede gitaarbouwer/hersteller (liefst regio Hasselt/limburg)

Iemand die wat raad/tips/.. heeft waar ik dit kan laten doen?
Heb mijn klasieke gitaar ooit bij Jacky Claes & JnR binnen gebracht, maar ben daar niet tevreden over..

Alvast bedankt!

Kapoen

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Wat vinden jullie van deze gitaar:
Epiphone Ultra III Les Paul Demo - YouTube

Ziet er nog heel interessant uit, maar hoe is de kwaliteit?
cliché antwoord (sorry :) ): uitproberen in de winkel is de boodschap, elke gitaar uit eender welke prijsklasse kan keigoed zijn of tegenvallen. Bij dit model moet ge uzelf natuurlijk ook de vraag stellen of ge al die extra electronica echt nodig hebt of niet... de USB socket is natuurlijk interessant als ge veel achter uwe pc gaat spelen.

Recipe4hate

Legacy Member
Grinisagi zei:
Vraagje !
Ik speel nu een goed jaar op een Maton EBG 808 TE (acoustic) gitaar, en ben zo stilaan op het punt gekomen dat ik meer dan enkel de eerste posities verken op de nek :-) & meer en meer barré's ga gebruiken.

Maar mijn gitaar is nooit echt afgesteld geweest (gekocht in Music Store) en ik zou hem graag eens laten nakijken/afstellen door een goede gitaarbouwer/hersteller (liefst regio Hasselt/limburg)

Iemand die wat raad/tips/.. heeft waar ik dit kan laten doen?
Heb mijn klasieke gitaar ooit bij Jacky Claes & JnR binnen gebracht, maar ben daar niet tevreden over..

Alvast bedankt!

Rik Crommen in Tongeren is zowat de standaard.
Rik's Rockshop | Tongeren

Recipe4hate

Legacy Member
Kapoen zei:
cliché antwoord (sorry :) ): uitproberen in de winkel is de boodschap, elke gitaar uit eender welke prijsklasse kan keigoed zijn of tegenvallen. Bij dit model moet ge uzelf natuurlijk ook de vraag stellen of ge al die extra electronica echt nodig hebt of niet... de USB socket is natuurlijk interessant als ge veel achter uwe pc gaat spelen.

Ja uitproberen sowieso, maar ik had het eerder over de kwaliteit Pickups en elektronica.
Ik hou er niet zo van als mijn gitaar (die ik op een podium of repetitie 1000 keer in het rond zwaai) vol zit met technische snufjes die te gemakkelijk defect gaan.

Bijkomstig zou ik de USB interface van de gitaar nooit gaan gebruiken, wegens veel beter materiaal ter beschikking.

Hmm... denk dat ik mijn eigen pijn zou doen door deze gitaar te gaan testen. :doh:

Kapoen

Legacy Member
In die review zeggen ze dat de pickups het epiphone equivalent zijn van de gibson burstbuckers... dat is een statement dat alles en niets wilt zeggen he :) Dat kan dus dik meevallen of gewoon totaal uw ding niet zijn...

Objector

Legacy Member
Iemand interesse in een Line 6 DL4 delay? Deze is gemod, zodat je het dubbele aantal presets kan hebben!

Carrion

Legacy Member
Hoe maakt iedereen hier eigenlijk zijn pedalen vast? Ik heb nu al velcro gebruikt, dubbelklevende ductape maar elke keer als ik m'n pedalcase vastpake (dat de pedalen dus eigenlijk verticaal hangen) komen die allemaal los :sop:

Skyscraper

Legacy Member
hm ik heb velcro die kleeft langs de andere kant, maar zelfs dat begon los te komen..

Skyscraper

Legacy Member
Objector zei:
Iemand interesse in een Line 6 DL4 delay? Deze is gemod, zodat je het dubbele aantal presets kan hebben!

waarom doet ge hem weg? :) en voor hoeveel?
interesse in ruil met 'n marshall echohead? (opleg langs m'n kant)

Kowlier

Legacy Member
damnit, mijn pedaal is toegekomen vandaag, maar blijkbaar heb ik niet gerealiseerd dat er geen powerkabel bij zat...

Carrion

Legacy Member
Objector zei:
Iemand interesse in een Line 6 DL4 delay? Deze is gemod, zodat je het dubbele aantal presets kan hebben!

Of tegen een Tech.21 US Steel distortion pedaal (+ opleg) ongebruikt.

Kowlier

Legacy Member
Kowlier zei:
damnit, mijn pedaal is toegekomen vandaag, maar blijkbaar heb ik niet gerealiseerd dat er geen powerkabel bij zat...

sjans dat ik zo'n dingen overal heb liggen slingeren. nu nog een deftige versterker. zit momenteel met een vox vt30, maar da klinkt zo blikkerig. totaal geen fan van dat geluid. kennis raadde mij een blackstart ht1 of ht5 aan.

Sick`

Legacy Member
Sick` zei:
Mijne Solid Metal zijn on/off (systeem) is jaak :s

Per ongeluk de input van mijn amp in die pedaal zijn 'footswitch' gestoken ipv 'output'. Ik hoorde geknetter en kan hem nu niet meer manueel aan/af zetten, enkel als ik een footswitch gebruik :doh:

Godver, geen gebakken componenten op mijn Solid Metal te zien :(
De footswitch zelf is in elk geval al niks mis mee.

Kga die PCB er moeten uithalen om de rest te kunnen uitmeten :(

Recipe4hate

Legacy Member
Carrion zei:
Hoe maakt iedereen hier eigenlijk zijn pedalen vast? Ik heb nu al velcro gebruikt, dubbelklevende ductape maar elke keer als ik m'n pedalcase vastpake (dat de pedalen dus eigenlijk verticaal hangen) komen die allemaal los :sop:

Velcro. Ik gebruik die van 'Crushthebutton' en daar hebben ze precies stevig materiaal.
De velcro plakt steviger tegen mijn pedalboard dan tegen mijn pedalen, dus ik doe altijd zelf wat lijm op de pedalen vooraleer ik de velcro ertegen plak.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan