Archief - Geluid genoeg voor zaal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

toru

Legacy Member
Goed. Voor de schoolfuif regel ik nu ook de gear. Nu heb ik de volgende zaal ter beschikking:

11,00 m x 23,00 m = 253,00 m²


Voor die zaal is het volgende beschikbaar:



Dubbele cd-speler Denon DN-1800F
2 Platendraaiers Technics SL-1210MK2
Mixer Rodec MX180 MKIII
Versterkers :
1 QSC RMX 1450 voor Midhoogkasten
1 QSC RMX 2450 voor Baskasten
Luidsprekers :
Midhoogkasten: 4 x USAT 153 (540W) en 2 x USAT 103 (500W) (A + B)
Baskasten : 2 x Bashoorn type Disco 200 (600W woofers) ©
Digitale geluidsprocessor Dynacord DSP244



  • Ik heb mij laten vertellen dat dit niet goed is voor een deftige fuif, de dj gear is amateuristisch en zelfs onbespeelbaar. Ik zie Bjakke al een mixke placeren met
    dit.


    Goed, nu begon ik wat rond te zien naar verhuur, en heb dit setje gevonden:
    • 2 x Pioneer CDJ800MKII
    • Pioneer DJM800 Mengtafel
    • Pioneer HDJ1000 hoofdtelefoon
    • 2 x BST PR 4.5K draaitafel met ortofon naalden
    • American Audio speakers 2 x 800w
    • 2 x luidsprekerstatief
    • Microfoon

    Ok, in combinatie met het geluid dat we hebben al in de zaal, zou dit genoeg zijn? Heb geen flauw idee hoe je dit kan uitrekenen, hoeveel watt per m².


    Anyone can help me.

Equino

Legacy Member
Als het een boerefuifke is met de plaatselijke DJ's:

Dat DJ gear in uw eerste setup buiten de cd spelers en geluid waar ik niets van af weet is zeker goed genoeg. Zelf heb ik al met zo nen "brol" (hence the irony) moeten draaien en ze hebben letterlijk het kot afgebroken van ambiance...

Voor die cd spelers zou ik voor die pioneers cdj800mkII gaan of die cdj1000's. Maar ik ken daar te weinig van ivm welke mp3 ondersteunen en welke niet, wat meerwaarde is van 1000 op 800 of omgekeerd. Ikzelf heb nog nooit met CD's gedraaid dusja...

Qua geluid, hetzelfde. Daar ken ik de zak van.

Als het een fuif is met bekendere namen zou ik toch gaan voor eerder die djm800, techics1210mkII of m5g en pioneers cdj1000 ofzo. Kwestie dat ze de pretentie niet kunnen hebben om te klagen over het "gebrekkige" DJ gear.

toru

Legacy Member
Net de volgende offerte binnen gekregen

1x DJM 600
2x CDJ 1000MKII Pionieer
2x Pu Technics SL1200 MKII
€ 120
1 R&B 1201 monitor + speakerstand
1 Versterker Crest FA 1201
€ 25
4 subspeaker PMB + versterker crest 8001
€ 100


Dat moet genoeg zijn denk ik dan?

Bartel

Legacy Member
Dubbele cd-speler Denon DN-1800F
2 Platendraaiers Technics SL-1210MK2
Mixer Rodec MX180 MKIII

Nu brol noemen vind ik wel héél erg zwaar...
Maar idd, als het bekendere DJ's zijn dan is een Pioneer cdj (maakt niet uit wat), Technics en djm800 aangeraden. Voor de rest is dat anders meer dan genoeg hoor.
Een dj moet op (bijna) alles kunnen draaien wat hij krijgt voorgeschoteld!

Geen dikke-nekkerij hier hé!

toru

Legacy Member
Was niet de bedoeling voor dikkenekkerij, ik dj zelf amper, en dat was op technics :) ken nix van cd spelers. Dit was het voorstel van een van de dj's :)

Equino

Legacy Member
Dikkenekkerij is niet bedoeld op u, maar op de DJ's zelf. Sommige kunnen de pretentie hebben dat ze het beste gear moeten hebben of ze komen niet af. Surtout het klein grut aka bedroom DJ's.

Bobson

Legacy Member
Technics sl1210, da zijn draaitafels van 1978 OMG !!! WA NE ROMMEL !!!!!!!

Rodec en technics Amateuristisch. Ja eigenlijk wel... trekt op nix.

2 x BST PR 4.5K draaitafel met ortofon naalden
Ja das wel professioneel gerief hé ;)

1x DJM 600
2x CDJ 1000MKII Pionieer
2x Pu Technics SL1200 MKII
€ 120
1 R&B 1201 monitor + speakerstand
1 Versterker Crest FA 1201
€ 25
4 subspeaker PMB + versterker crest 8001
€ 100

Das goed genoeg hé voor zo'n feestje. Ik heb het op schoolfeesten met veel minder moeten doen...

Bobson

Legacy Member
Equino zei:
Dikkenekkerij is niet bedoeld op u, maar op de DJ's zelf. Sommige kunnen de pretentie hebben dat ze het beste gear moeten hebben of ze komen niet af. Surtout het klein grut aka bedroom DJ's.

Ja maar als ik met vinyl draai en ik kom daar aan en er staat nen rodec en nen denon cd speler. Wat kan ik daar dan komen doen :)

(heb het echt al meegemaakt, ben het dan maar afgebold ;) )

toru

Legacy Member
Equino zei:
Dikkenekkerij is niet bedoeld op u, maar op de DJ's zelf. Sommige kunnen de pretentie hebben dat ze het beste gear moeten hebben of ze komen niet af. Surtout het klein grut aka bedroom DJ's.

Achja, ik denk niet dat het met pretentie te maken heeft. Die kerel heeft ervaring met die gear (tis een jeugdhuis :)) en da heeft ook zowat zijn beste tijd gehad.

Equino

Legacy Member
Dj-DC zei:
Ja maar als ik met vinyl draai en ik kom daar aan en er staat nen rodec en nen denon cd speler. Wat kan ik daar dan komen doen :)

(heb het echt al meegemaakt, ben het dan maar afgebold ;) )

Ja dat bedoel ik niet é. Ik zou het ook afbollen moest ik zeggen ik draai met vinyl en er staan geen TT's.
Ik bedoelde maar dat er zijn die bv zeggen Rodec is brol daar mix ik niet mee, ik wil nen DJM800 met nen efx1000 etc etc of ik kom niet af terwijl ze thuis met nen mixer van 75 euro zitten of gewoon zitten te klungelen dat geen naam heeft.

Progrezz

Legacy Member
toru zei:
Net de volgende offerte binnen gekregen

1x DJM 600
2x CDJ 1000MKII Pionieer
2x Pu Technics SL1200 MKII
€ 120
1 R&B 1201 monitor + speakerstand
1 Versterker Crest FA 1201
€ 25
4 subspeaker PMB + versterker crest 8001
€ 100


Dat moet genoeg zijn denk ik dan?

Ga jij enkel subs plaatsen? Is alles boven de 250hz ineens overbodig? :D :D

Wtf is een subspeaker PMB??? Die crest versterkers zijn alvast zeer goed, maar zwakste schakel telt (vb die djm600). Probeer eens iets meer informatie te geven over die subs en welke topkasten er bij komen te staan.

Nijntje

Legacy Member
The rodec is pretty good for a small gig.
Aangezien ge toch geen prof. dj's hebt wilde liever ne rodec dan ne Pioneer, alleen al voor het geluid da ni gaat clippen.
Technics tafels, solid. Niets aan te veranderen indien ze goed werken.
Enkel cd speler vervangen door 2 x CDJ-800 of Denon DN-6000...

Hoofdtelefoon moet je niet huren, da moeten dj's maar zelf meebrengen, evenals naalden.

DjProbe

Legacy Member
das tegenwoordig echt nie meer normaal
ze moeten allemaal hét van hét om mee te draaien ...
... moesten ze nu nog eens kunnen draaien OF respect hebben voor zo'n materiaal ...

die rodec denon combo is zeker meer dan genoeg voor een klassieke klasfuif / boerefuif

DjProbe

Legacy Member
Progrezz zei:
Ga jij enkel subs plaatsen? Is alles boven de 250hz ineens overbodig? :D :D

Wtf is een subspeaker PMB??? Die crest versterkers zijn alvast zeer goed, maar zwakste schakel telt (vb die djm600). Probeer eens iets meer informatie te geven over die subs en welke topkasten er bij komen te staan.

sub tot 250 hz ?
sterk bezig :D

Bobson

Legacy Member
Equino zei:
Ja dat bedoel ik niet é. Ik zou het ook afbollen moest ik zeggen ik draai met vinyl en er staan geen TT's.
Ik bedoelde maar dat er zijn die bv zeggen Rodec is brol daar mix ik niet mee, ik wil nen DJM800 met nen efx1000 etc etc of ik kom niet af terwijl ze thuis met nen mixer van 75 euro zitten of gewoon zitten te klungelen dat geen naam heeft.

DJM800 en nog eens nen efx1000, gaat een goei feestje worden als hem al die effecten gaat gebruiken ;)

Nee ik snap wat je bedoelt. Maar het moet wel deftig materiaal zijn hé. Qua draaitafels moeten er toch technics sl1200 of super oems staan. Ik denk niet dat je graag op een belt-drive mixt.

Qua mixer, ze mogen er van mij part nen behringer zetten, ik mix daar wel op. Maar of dan de geluidskwaliteit nog zo goed gaat zijn, dat betwijfel ik.

Rodec is gewoon solid en de kwaliteit is goed. Is ook een mixer waar iedereen mee kan werken, beginner of pro's. Want hoe meer opties, hoe meer je verkeerd kan doen.

Ik heb nogal gelachen op een feestje toen die kerel die effecten niet uitkreeg en constant de flanger opstond. (was een DJM800 btw)

DjProbe

Legacy Member
Progrezz zei:
Lol, dat moest dus 150 zijn of zelfs minder. Maar het ging me eigenlijk om het gebrek aan topkasten.

goeie subs trekken van 20-25hz tot 80-85hz

Stimpy

Legacy Member
een duf standaard regelke is 10 watt per bezoeker voorzien
maja da houdt geen rekening met rendement uiteraard en volgens mij mag t wa meer zijn alst over fuiven gaat ipv standaard feesten

pak gewoon iets van 8 subs en 4 toppen en ge zult wel goe zitten.. iets vanaf 6-7Kw zal wel volstaan

Progrezz

Legacy Member
DjProbe zei:
goeie subs trekken van 20-25hz tot 80-85hz

I know I know... bedankt om het nog eens op te frissen ;)

Stimpy zei:
pak gewoon iets van 8 subs en 4 toppen en ge zult wel goe zitten.. iets vanaf 6-7Kw zal wel volstaan

Rare indicatie. De laatste keer dat ik 8 subs heb geplaatst stond er 26kw aan geluid. Met 1 Eaw 850 stackje per kant kom je dus ruimschoots toe, met wat kleine JB systems speakertjes dus niet.

Maar je hebt gelijk hoor, in dat zaaltje moeten 6000 echte wattjes het wel trekken. En dan heb ik het niet over speakertjes met een rendement van 95dB ;)

Swat, ik hoop dat je er wat mee bent. TS mag altijd een PM doen voor wat meer advies. Of stuur wat naar de Probe, die weet je ook wel verder te helpen.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
DjProbe zei:
goeie subs trekken van 20-25hz tot 80-85hz

Ja in een 3 tot 4 weg systeem

standaard sub top combinatie flirt met de 200 Hz hoor. 20 - 25Hz versterk ik niet, dat is wind waar veel rendement mee verloren gaat.

Die denon 1800 is uit de mode, vervang die door ne 4500 en ge zit goed.

Progrezz zei:
Ga jij enkel subs plaatsen? Is alles boven de 250hz ineens overbodig? :D :D

Wtf is een subspeaker PMB??? Die crest versterkers zijn alvast zeer goed, maar zwakste schakel telt (vb die djm600). Probeer eens iets meer informatie te geven over die subs en welke topkasten er bij komen te staan.

Ik snap dit wel, want hij zegt: "in combinatie met wat er al is in de zaal"

Ik zou ook subs bijzetten...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan