Archief - Gebrild pitten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
(Rare topictitel he? :p)

Ik heb dus een klein probleemke. Ik heb een niet al te goed zicht en draag al heel lang nen bril. Daar is opzich nix mis mee, maar aangezien ik nogal van ruige muziek houd, en daar het nodige headbangen/pitten/moshen/... aan te pas komt geraak ik nogal in de problemen met die bril.
Tot nu toe hield ik die gewoon aan op kleine fuifkes, en ast dan een groot evenement is (waar ge zeker van zijt da pits heftig zijn :)) deed ik die gewoon uit.
Maar ik zie nogal vrij onscherp dan (tot op 1.5m scherp en vanaf dan zwakt da heeel sterk af) dus vroeg ik mij af wat ik daar tegen kan doen?
Ik dacht aan lenzen, maar blijft dit wel goed zitten? Maat in men klas zit meestal 1 of 2 keer te prullen aan zijn lens, omdat die nie goed zit fzo :s.

Dus graag jullie advies :).

Cheers

Jaws

Legacy Member
zachte lenzen blijven goed zitten ze, kweet ni wa die daar mee doe, ma normaal gezien moet ge daar gewoon afblijven en voelt ge daar niks van (ik toch ni)

Xavez

Legacy Member
Lol, lenzen hangt van oog tot oog af, maar zit over het algemeen ZONDER problemen goed. Koop gewoon een potje DAGlenzen voor in te doen als je gaat fuiven/moshen/whatever ;)

boaz

Legacy Member
Je zou dan gewoon beter daglenzen kopen en wanneer je uitgaat,gaat sporten,.. die erin doen.
Als je oover de hele lijn lenze wilt dragen, zou je mss maandlenzen kunnen kopen..pas hier wel mee op kwa hygiene enz.
Mss toch het beste daglenzen (zijn zachte lenze :) )

Babs

Legacy Member
Kheb ook zachte lenzen, en keb daar nooit gene last mee gehad (nie dak al zolang draai :p )

Tis soms wel ambetant alsk op een fuif zit ofzo da mijn ogen pijn doen van de rook, ma da kan zonder lenzen ook zijn dus ...

MangleR

Legacy Member
ik gebruik zachte lenzen, maandlenzen eigenlijk
en ik draag ze nu al een jaartje of 2, en ik heb er echt nog gene minuut spijt van gehad.
enorm handig, geen bril meer, geen damp ! als je bv van buiten naar binnen gaat, ook sporten enzo gaat pakken beter.

veel voordelen
nadelen? tja, hygiene misschien maar ik heb er geen last van.
prijs? 45euro voor 3maand. (komen van bij een opticien dus mss wel duur maar kben dan ook zeker ervan.)

alle das mijn mening ;)

Project Zero

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
niet iedereen is geschikt voor lenzen...
Nee, maar dat zijn wel vaak uitzonderlijke gevallen :)
Mijn broertje bv. heeft een sterkte van -7.5 en die kan geen lenzen dragen omdat zijn oogbol niet volledig bolvormig is. Ook kan het zijn dat je niet voldoende oogvocht hebt om lenzen te dragen.
Soit, zoals ik al zei: dat komt niet zo heel vaak voor. :)

Ik draag nu ook reeds twee-drie jaar een bril, die ik toch redelijk vaak moet opzetten maar bijlange niet altijd. :)
Ik ben vorige week ook nog eens naar de oogarts geweest en heb ook achter lenzen ipv een bril gevraagd.
Ik heb niet zo een sterke afwijking aan mijn ogen maar lenzen lijken mij nu eenmaal veel handiger. Dan hoef ik namelijk niet altijd mijn bril mee te slepen naar gelegenheden waar ik goed wil zien. (bv. concert, cinema, uitgaan, enz..)

Morgen ga ik dus een pakketje gratis proefmaandlenzen afhalen, ik ben benieuwd. Als het tegenzit hou ik gewoon mijn bril en draag ik wanneer nodig gewoon daglenzen ;)

Skoran

Legacy Member
Ik heb op Wacken 3 pits met gemak overleefd met mn lenzen.

En anders: Ne sportbril? Zo ne buigbare die extra vast rond uw oren zitten

Blezz

Legacy Member
Ik heb ook nog geen probz gehad met lenzen (alleen als daar e stofke inzit ofzo :()

@ PZ: da van da "weinig oogvocht" is ook al op te lossen: speciale ProClear lenzen voor mensen met drogere ogen ofzoiet (mijn oogbollen staan ietske te ver naar voor, en daardoor droogden de gewone snel uit, maar die ProClears nie)

tikketim

Legacy Member
best voor lenzen gaan zien , anders kunt ge nen plastieken sportbril gaan kopen maar die zijn nogal duur , een touwtje aan den bril vastmaken en achter uwen nek binden kan ook helpen tegen het verliezen van de bril maar als ge in den pit een vuist op uw oog krijgt kant natuurlijk goe zijn da uw bril dan kapot is , glas in uw oog etc ....

ik zet die van mij meestal gewoon af , hangt af van de pit natuurlijk :)
in een zatte bui durf ek die wel is laten opstaan :p
ben zelf alergisch voor lenzen :(

Skizzy

Legacy Member
Ah, ik wist eigelijk niet eens dat er ook zoiets als daglenzen waren ^^.
Die smijt ge dan gwn 's avonds weg? Want ik ben men bril wel gewoon, kan daar wel mee leven :), maar soms zijn lenzen mss wel handiger :).

Cheers, en merci voor de replies.

deyoeri

Legacy Member
Bwoh, sportbril zou ik ni aandoen als men gaat moshen. Toek op u oog en bril is ook naar de botten plus nog wa glas enzo...lenzen zijn handiger en beter in dat geval. Hoewel ge in ne mosh niet echt zo scherp moet zien imo :p

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
glazen zijn tegenwoordig van plastic

Er bestaat nu zoiets als nachtlenzen, die doet ge aan 's nachts en dan kunde ne hele dag zonder bril of lenzen.

-=]*Triple-X*[=-

Legacy Member
Ik heb nu al 5 jaar lenzen en dit is perfect. Ik had in het begin wel wat last met er aan te wennen, aangezien ik zeer gevoelige ogen heb. Maar na 2 weken waren mijn ogen er volledig aan gewend.

Zolang je er niet aan begint te prutsen blijve die goe zitten.

Greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan