Archief - Enquete Legaal Downloaden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ferre

Legacy Member
Geachte Telenet forumleden

een vriend van mij geeft als project voor school een enquete over legaal downloaden in elkaar gestoken

zouden jullie zo vriendelijk willen zijn deze eerlijk en correct in te vullen?

http://www.studentenonderzoek.com/?qid=8481&ln=ned

ik hoop dat er veel reactie komt, want hij heeft deze resultaten nodig !

vriendelijke groeten !

Defees

Legacy Member
hahah TMF ? Telenet music forum forumleden? tautologie ofzo? :D welk volgt uwe maat voor studies?

ferre

Legacy Member
wij danken u :)

ik hoop dat zoveel mogelijk mensen deze invullen , hoe meer deelnemers hoe beter het is voor de resultaten

grtz

QplQyer

Legacy Member
Enquete gedaan maar ik vind ze nogal slecht opgesteld.
Als ik zeg dat ik niets download wens ik niet nog eens 5 vragen te beantwoorden over wat ik zoal download ...

Daarbij vergeet men één van de belangrijkste bezwaren tegen online muziekdiensten: het formaat van de drager/de beschikbaarheid van de website.
Om een voorbeeld te geven: freerecordshop.be werkt enkel in IE en enkel met .wma's die je enkel in mediaplayer kan afspelen.
Iemand met een ander OS dan windows valt dus al gegarandeerd uit de boot (zoals ik).

ferre

Legacy Member
QplQyer zei:
Enquete gedaan maar ik vind ze nogal slecht opgesteld.
Als ik zeg dat ik niets download wens ik niet nog eens 5 vragen te beantwoorden over wat ik zoal download ...

dan moet ge die 5 andere vragen niet invulle e

skampy

Legacy Member
Ingevuld, ik vond ook wel een beetje dat de eerste vragen insinueren dat als je niet tegen betaling downloadt, je illegaal downloadt. Ik heb toch nooit de optie "ik download gratis legale mp3's" gezien.

w00p

Legacy Member
Ik zou graag meedoen, maar ik zou moeten zeveren want ik download helemaal niets...
En de ene keer in de maand dak mss een liedje download ist een zware uitzondering en elke keer anders.
Vb: liedje is net iets te ver van mijn stijl dus kga die toch nooit kopen op vinyl
of het voorbeeldje van vanavond: heb net in JJ records Jeff Mills - The bells gekocht, en zit nu op men zus aar kot om straks uit te gaan, hier staat gene pickup, dus maar vlug een liedje dak net heb gekocht downloaden...

Niets om u schuldig over te voelen, vind ik persoonlijk.

exploder

Legacy Member
Ik download bijna niets meer

En betalen om te downloaden heb ik ook nooit gedaan

Defees

Legacy Member
ik betaal telenet (allez mijn ouders) da moet maar genoeg zijn :D ik steel alleen maar samples van die un sites :) "opslaan als" en van die dinges

1337mr.hanky

Legacy Member
jah da is eigenlijk, ik kan nie meer geld uitgeven aan muziek dan dak heb he
en liedjes die ik toch nooit ga kopen, of albums, en ik download die, zouden mensen zich daar druk om moeten maken?

Anoniem09

Legacy Member
Pff ben eraan begonnen maar gestopt na een minuutje.

Ik zet vanaf in het begin dat ik niets download tegen betaling. De rest van de vragen zijn allemaal "welk genre download u tegen betaling, bij welke winkels koopt u downloads tegen betaling, enz..."

Kbedoel, ik download niets tegen betaling! :) En ik denk de meeste mensen.

ferre

Legacy Member
het gaat hier over een enquete LEGAAL downloaden, en niet over downloaden, dus dan moet je niet beginnen he als je nix legaal download

Dakantochnie

Legacy Member
Ingevuld, maar ik heb toch wel enkele serieuse gebreken gemerkt hoor.
Ik heb die keer moeten herbeginnen (ik kreeg gewoon nooit een volgende vraag, en nee, het lag niet aan mijn inet connectie) en ik kreeg nooit de mogelijkheid om mijn grootste ergernissen bij legale downloadsites (dat je er dikwijls software voor moet downloaden, dat de muziekbestanden van bedroevende kwaliteit zijn) te uiten.

Anoniem09

Legacy Member
ferre zei:
het gaat hier over een enquete LEGAAL downloaden, en niet over downloaden, dus dan moet je niet beginnen he als je nix legaal download

De platen die ik heb download ik als vinyl rip, is toch legaal? Maar ik betaal niet voor die download :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan