Archief - Elektrische gitaar leren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Foirzie

Legacy Member
hallo,

ik ben van plan om binnekort te beginnen spelen op een elektrische gitaar
ik ga hiervoor lessen volgen, en ik ga het met akkoorden leren
ik ga vooral punk/rock, offspring, red hot chilli pepers, nirvana... spelen
kunnen jullie mij wat tips geven, wat voor een gitaar ik best koop op te beginnen, prijs klasse ? versterker.... (eventuele goede startespakketen)
ik heb naar een kennis van me gebeld dat al een tijd lang gitaar speelt en hij raadt mij een stagg gitaar AF, dus nu vraag ik me af waar ik eventueel goede starterspakketen kan kopen ?
van yamaha, ofzo ik weet niet wat een goede gitaar is en wat een slechte is, ik weet alleen dat fender uitstekend is en dat stagg rommel is (word mij gezegd door vele mensen)

ik heb dit starterspakket gevonden en ik vroeg me af of dat wel goede kwalitatieve gitaren zijn, want die kennis heeft gezegd dat stagg slechte geluidskwaliteit heeft en dat dit niet zo is bij yamaha maar is dit bij een Washburn zo ?

http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=78168&taal=

zijn die washburns vergelijkbaar met yamaha
andere goede deals zijn hier ook welkom :)

alvast nen dikke merci :)

deyoeri

Legacy Member
Stagg heeft idd minder geluidskwaliteit imo. Ik zelf speel op een Fender Squier Strat, een vriend van mij heeft een Stagg Strat en wij hebben toch al paar klank verschilletjes gehoord. Ik kan je een Squier best wel aanraden, niet al te duur, goed bespeelbaar ( vind ik toch) en ik heb er een Roland Cube van 15W bij. Dit is waar ik mee begonnen ben en kan het je wel aanraden.

BTW: Ik zie net dat je in Leefdaal woont, niet zo ver van hier (ik woon in Duisburg) en als je een winkel niet te ver van hier zoekt kan ik je wel naar Leuven sturen, Leo Caerts in de Naamsestraat (?) Daar verkopen ze starterspakketten met voorwaarden voor inruiling enzovoort. PM me maar als je mijn msn of meer info wilt

Frey

Legacy Member
De squier stratocasters zijn inderdaad best goed om mee te beginnen

als ge echt 100 % zeker van da ge nog nen heel lange tijd gitaar gaat blijve spele kunt ge mss wel overwege om een duurdere gitaar zoals ibanez te kopen.

Denk wel da ge iets te hard van stapel loopt, om gitaar te kunnen spelen moet ge geduld hebben, da zal wss wel geen probleem zijn, maar verwacht niet dat ge de 1ste maanden al direct Offspring, rhcp, nirvana etc zult kunne spele, ik kan het wete, ben ook 'punkrocker' en spreek uit ervaring, speel ondertusse anderhalf jaar, solo's van nirvana enzo lukken wel redelijk, maar als ge wilt offspringen zult ge wel zeker een jaar evaring achter de rug moete hebben ofwel zeer goed zijn in barré akkoorden :)

ben zelf begonne mej een 12 strings-gitaar die ik geleend heb
daarna zelf een Parksons gitaar van 1000 euro gekocht mej een Roland Cube 30 versterker, die versterker is echt een aanrader voor beginners naar mijn mening :)

ondertusse hebk ook nog een stagg gitaar van men ex gekrege (toen was ze men ex nog ni :)) omda zij het beu was, was geen duur gitaarke, maar het speelt ook ni echt goed, alsk u was zou ik ni echt een stagg gitaar kope, men ex is gestopt omda ze haar gitaar zo klote vondt dus...

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Het is nu niet dat nirvana zo'n moeilijke riffs heeft.

Frey

Legacy Member
idd nirvana valt nog mee maar echte punkrock is meestal beke complexer naar mijn mening

jasperverplanke

Legacy Member
heb nu ondertss al een anderhalf jaartje six-string onder de knie en ik moet zeggen: epiphone (R), prachtige gitaren (zie Gibson (R) ) voor een niet zo dure prijs heb je al een mooie Les Paul, als je dat iets zegt tenminste :s anders moet je maar eens zoeken op google naar epiphone

voor versterkers heb je keuze genoeg:

peavey
laney
Fender
Behringer
...

Links

www.riffinteractive.com
www.ultimate-guitar.com
www.epiphone.com


note: probeer zeker die tabs onder de knie te krijgen, zonder zul je het nogal moeilijk hebben om bepaalde liedjes te kunnen (na) spelen

voor meer vragen mag je me altij pm'en

Peephole

Legacy Member
Fr3nzY zei:
De squier stratocasters zijn inderdaad best goed om mee te beginnen

als ge echt 100 % zeker van da ge nog nen heel lange tijd gitaar gaat blijve spele kunt ge mss wel overwege om een duurdere gitaar zoals ibanez te kopen.

Denk wel da ge iets te hard van stapel loopt, om gitaar te kunnen spelen moet ge geduld hebben, da zal wss wel geen probleem zijn, maar verwacht niet dat ge de 1ste maanden al direct Offspring, rhcp, nirvana etc zult kunne spele, ik kan het wete, ben ook 'punkrocker' en spreek uit ervaring, speel ondertusse anderhalf jaar, solo's van nirvana enzo lukken wel redelijk, maar als ge wilt offspringen zult ge wel zeker een jaar evaring achter de rug moete hebben ofwel zeer goed zijn in barré akkoorden :)

ben zelf begonne mej een 12 strings-gitaar die ik geleend heb
daarna zelf een Parksons gitaar van 800 euro gekocht mej een Roland Cube 30 versterker, die versterker is echt een aanrader voor beginners naar mijn mening :)

ondertusse hebk ook nog een stagg gitaar van men ex gekrege (toen was ze men ex nog ni :)) omda zij het beu was, was geen duur gitaarke, maar het speelt ook ni echt goed, alsk u was zou ik ni echt een stagg gitaar kope, men ex is gestopt omda ze haar gitaar zo klote vondt dus...

The Offspring gebruiken gewoon power chords, geen bal moelijk aan.

Cakeman

Legacy Member
De Yamaha Pacifica 112 zou een zeer leuke beginnersgitaar zijn.

Edit: Cort is ook zéker een merk dat het waard is om te bekijken.

Brolpaq

Legacy Member
Ik heb ne squier fender strat , en ga wss binnekort over naar nen echte fender strat rw black. Vrij goede gitaren die squiers , alleen hoor je vrij duidelijk het verschil tegenover duurdere gitaren.

skatelode

Legacy Member
ik ga me ook een nieuwe GOEIE elektrische gitaar aanschaffen maar ik speel vooral psychobilly/streetpunk/punkrock muziek zoals lower class brats dus weet iemand wat voor gitaar ik dan moet nemen?

xDama

Legacy Member
Cakeman zei:
De Yamaha Pacifica 112 zou een zeer leuke beginnersgitaar zijn.

Edit: Cort is ook zéker een merk dat het waard is om te bekijken.

Cort is voor mij 1 vd beste merken als je een gitaar onder de 800 EUR wil. Ik heb een X6 en gebruik deze voor Metal/Hardcore etc. en moet zeggen dat dit meer dan een beginnersgitaar is voor mij :) In zake prijs/kwaliteit vind je gwn niet beter, zeker eens checken!!

Brolpaq

Legacy Member
skatelode zei:
ik ga me ook een nieuwe GOEIE elektrische gitaar aanschaffen maar ik speel vooral psychobilly/streetpunk/punkrock muziek zoals lower class brats dus weet iemand wat voor gitaar ik dan moet nemen?

Bc rich mischien?

Foirzie

Legacy Member
ik van vandaag in de music center in leuven gaan zien
en ik heb mijn ogen laten vallen op het starterspakket van fender squire strat :)

deze gitaar dus: http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0310602595_xl.jpg
maar wel in het zwart :D

met versterker van roland 15w :)

jeeeej, trouwens ik besef heel goed dat ik niet na een maand alles steengoed kan ofzo :)
maar ik ben zeker wel gemotiveerd veel te oefenen :)

thx jullie hebben me veel verder geholpen

FatFish

Legacy Member
Als ik u was zou ik voor de cube gaan maar dan de 30watt versie, daar staan nog effecten op en meer amp models.

Defees

Legacy Member
als ik u was zou ek een Fender Squier Metal Pack kopen, vrij neige zwarte fender squier en een ampje en zo meteen bij http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_47_GPAKET_29_GIT0007723-001/0/0/0/detail/musicstore.html :) als ge lesse ga pakken kunde daar u gitaar op versterkers aansluite pas als ge echt harder wilt gaan vinnek da ge voor marshall wilt gaan, ik heb ne Fender Frontman 65r omda mijn nonkel zei da da beter was als nen 25r mor ik was blijer me nen 25r geweest, mijn versterker heeft geen koptelefon uitgang, dus me van die mini versterkers hebde da :) kunde in stilte stuntelen :)

The Mussels

Legacy Member
Voor extra vragen: lees keer wa door in de gitaartread hier, staan massa's vragen in van beginners. Als iets niet lukt: vraag het daar ook, zitten goeie gitaristen in die het allemaal wel willen uitleggen, maar qua gitaren en versterkers is het nogal moeilijk om hier een objectief beeld te krijgen: er zijn zoveeel gitaren en niet iedereen heeft er al op meerdere gespeelt. Mijn advies: ga kijken in de winkel, pak er een paar vast speel wat, probeer misschien 2dehands te kijken ofzo maar een beginnend gitarist proberen ze in de key altijd om te praten en int zak te zetten. Dus kijkt goed naar de gitaar alvorens ge ze koopt: alles moet mooi aan elkaar zitten, nek recht die dingen.

Defees

Legacy Member
en om the mussels aan te vullen, massas vragen van mij, mor eerlijk, ik zou echt checken, als ge nog al nen hoge "watter" versterker koopt, check of er nen koptelefoon uitgang is, ik mis da echt hard
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan