Archief - DJ equipment checklist

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arcko_Drazen

Legacy Member
BuZz.LiGhTYeAr zei:
voor hoofdtelefoons slechts 1 merk: sennheiser. Meer specifiek HD215. Kost veel te veel bij DJ laden is voor 70Euro op ebay te vinden. Al die schanier punten dat de hoofdtelefoons hebben is allemaal heel leuk, maar da barst alleen rap en ge krijgt der artritis van in uwe nek.

Kheb de Pio DJ-5000 en totaal geen last van, heb mijn koptelefoon nu bijna 2 jaar, geen slijtage op de oordoppen, geen kwaliteitverlies, geen "afgebroken" kabel fenomenen, geen scharnier problemen.

Arcko D

NinjaTune

Legacy Member
Arcko_Drazen zei:
Kheb de Pio DJ-5000 en totaal geen last van, heb mijn koptelefoon nu bijna 2 jaar, geen slijtage op de oordoppen, geen kwaliteitverlies, geen "afgebroken" kabel fenomenen, geen scharnier problemen.

Arcko D

van mij was het contact van me pio es nie meer zo goed, en ze hebben me gewoon ne nieuwen gegeven. ferm goeie headphone imo. alleen kan die na lange tijd wel wa pijn geven in de nek omdat em nogal 'zwaar' is.

Arcko_Drazen

Legacy Member
LexiC zei:
van mij was het contact van me pio es nie meer zo goed, en ze hebben me gewoon ne nieuwen gegeven. ferm goeie headphone imo. alleen kan die na lange tijd wel wa pijn geven in de nek omdat em nogal 'zwaar' is.

Aah ma daar moek u toch gelijk in geven. Is het enigste wat die koptelefoon niet DÉ koptelefoon maakt, em is zwaar. Ma tijdens draaien is da ni erg aangezien ik diej constant op en afzet. Producen is een andere zaak :doh:

Imp

Legacy Member
ik heb ze alle 2 al eens getest (ook ne numark die het ook zeker niet slecht doet)
vond de cdj nix voor mij mede omdat de platter niet rond draait, dan kan je in mijn opzicht even goed voor hetzelfde geld een dubbele kopen, werkt practisch hetzelfde ...
Dé vereiste aan nen tabletop cd speler bij mij is toch op zen minst da de platter rond draait en zo goe mogelijk de feel van vinyl nabootst, en da doen die denon's (en numark's waar ik ook zeer over te spreken ben alleen kosten ze een pak te veel) volgens mij zeer goed ;)
ik zou zelf voor nen denon gaan (ga'k ook doen zodra ik het geld heb) :D

aXl_

Legacy Member
Kzit beetje in innerlijke strijd met mezelf ivm die betere cd-spelers. Heb alles es in een bestel-lijstje gezet en de prijs zag er mooi uit totdat ik de 2 RCD800's eruit kieperde en ze verving door 2 RCD900's :p. (en de goeikoopste denon op new-line is eveneens 449 eur :p).

Ben nog aan het rondzoeken naar CD-players tot 300 eur.

Op Dj-laden zie ik de pioneer CDJ-100 staan voor 334€ maar daartegenover staat dat de reviews op new-line niet eenduidig positief lijken (o.a door het ontbreken van een loop functie).

Nijntje

Legacy Member
Arcko_Drazen zei:
Aah ma daar moek u toch gelijk in geven. Is het enigste wat die koptelefoon niet DÉ koptelefoon maakt, em is zwaar. Ma tijdens draaien is da ni erg aangezien ik diej constant op en afzet. Producen is een andere zaak :doh:


Das gene headphone om te producen hé ;)

Daarvoor moet ge nen Beyer Dynamic kopen of eventueel nog een Senheiser.

Arcko_Drazen

Legacy Member
Nijntje zei:
Das gene headphone om te producen hé ;)

Daarvoor moet ge nen Beyer Dynamic kopen of eventueel nog een Senheiser.

Ja kay, kheb het over "producen" :p kheb niks hardware ze, gewoon wa muziek maken dan :p

NinjaTune

Legacy Member
aXl_ zei:
Kzit beetje in innerlijke strijd met mezelf ivm die betere cd-spelers. Heb alles es in een bestel-lijstje gezet en de prijs zag er mooi uit totdat ik de 2 RCD800's eruit kieperde en ze verving door 2 RCD900's :p. (en de goeikoopste denon op new-line is eveneens 449 eur :p).

Ben nog aan het rondzoeken naar CD-players tot 300 eur.

Op Dj-laden zie ik de pioneer CDJ-100 staan voor 334€ maar daartegenover staat dat de reviews op new-line niet eenduidig positief lijken (o.a door het ontbreken van een loop functie).

doorsparen voor die RCD900's op dj laden. 349 ofzo ak juist ben? da zou ik kopen.. Dat of wel een slag hoger en naar denon/pioneer gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan