Archief - Dj Accessoires

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Approved

Legacy Member
Moeten het DJ's zijn?

Hiphop artiest MF DOOM draagt een metalen masker (verwijzend naar strippersonage Dr. Doom). Zit ook een hele geschiedenis achter waarom hij dat masker draagt.

Indien het enkel DJ's mogen zijn, negeer je dit maar :)

Skyscraper

Legacy Member
Berter zei:
En in mijn ogen gaat 't nog altijd om de muziek, en niet hoe de dj/artiest er uit ziet. Maar goed.

Is in 't kort dan ook waarom DOOM 't masker draagt, alhoewel 't nu nogal hypocriet kan overkomen..

.eX3

Legacy Member
Slipknot :p

soit on topic

ik heb altijd mijn hoofdtelefoon en muziek bij wanneer ik ergens ga draaien, maar ja t is natuurlijk niet echt origineel

De SkeEvN

Legacy Member
.eX3 zei:
Slipknot :p

soit on topic

ik heb altijd mijn hoofdtelefoon en muziek bij wanneer ik ergens ga draaien, maar ja t is natuurlijk niet echt origineel

me cassetjes zou het pas origineel zijn :crazy:

Mike_D

Legacy Member
Sterallures passen gewoon niet bij een dj vind ik het gaat niet om de uitstraling maar de muziek.
Als je het van je look’s moet hebben moet ge u eens af vragen of je het dan wel waard bent om u zelf dj te noemen met een of ander apen pakje.

Blijf je zelf daar kom je het verste mee ;)

MrZodiac

Legacy Member
Mike_D zei:
Sterallures passen gewoon niet bij een dj vind ik het gaat niet om de uitstraling maar de muziek.
Als je het van je look’s moet hebben moet ge u eens af vragen of je het dan wel waard bent om u zelf dj te noemen met een of ander apen pakje.

Blijf je zelf daar kom je het verste mee ;)

Een dikke ²

(hoewel ik voor de fun wel eens zoiets zou overwegen, maar zeker niet als gimmik)

De DJ's met sterallures zijn meestal niet eens goed. Dit terwijl jan met de pet op de hoek van de straat mega vette sets in elkaar kan mixen met, jawel, een structuur in de mix...

NinjaTune

Legacy Member
Omdat je een masker aan hebt, heb je per sé toch nog geen sterallures? Een DJ is een entertainer, maskers en zo zijn imo dan ook puur voor het entertainment.

REDNIK

Legacy Member
Ik vind het bij sommige dj's toch wel iet hebben :). De Bloody Beetroots zoude de bloody beetroots niet zijn zonder hun spiderman maskers imo. En bij Danger (YouTube - DANGER Live @ Webster Hall - Clip #3 (14h54)) is het dan weer net wat meer dan gewoon een "masker" moet zijn myspace maar is checken, zit zo ook wat art concept en verhaal achter

ByT3 Me

Legacy Member
simpel en effectief is 2 lampjes op uw hoofd als dj,
ten eerste is het praktisch en ten tweede is het net alsof dj een deel is van het decor/licht installatie. Meer moet het niet zijn.
Orbital was een van de eerste die dat deed.
YouTube - Orbital Live

Maar zo gelijk Dr Electroluv en Deadmau5 vind ik er over. Dat is uit commerciële overwegingen dat zij dat doen om op te vallen tussen alle duizenden dj's die er zijn. Nu ja, er zijn mensen die dat geweldig vinden, maar dat zegt meer over het niveau van het publiek dan de dj skills die men heeft.
U als dj verkleden in functie van het decor en daardoor een extra sfeer creëren kan ik best begrijpen, maar het doen voor op te vallen omdat men dat cool vindt en show te maken vindt ik lame.
Een dj moet mensen entertainen met muziek, u verkleden en de clown uithangen wil imo zeggen dat ge niet bekwaam zijt de mensen te entertainen met muziek alleen.
nu wil dat ook niet zeggen dat ge gelijk een stijve hark achter uw decks moet staan.
Maar zie naar Jeff Mills, Dave Clarke,... die doen het perfect zonder carnaval.
De meeste dj's draaien nog altijd andermans muziek, dus 't is nog altijd door andermans werk dat gij uwe boterham verdiend.
Veel hedendaagse dj's vergeten waar het dj zijn eigenlijk om draait.
Een genre dj moet een publiek entertainen en de juiste combinatie weten tussen het draaien van oudere bekende/vergeten goede schijven en nieuwe goede schijven en liefst met een opbouw, uw set moet een verhaal vertellen.
't is niet omdat ge in't begin van de uw set niet alle volk mee krijgt dat ge daarom faalt, als het einde van uw set een knaller is dan is het nog geslaagd, Verder gaan op de ambiance van de dj voor u is ook geen kunst.
Maar laat het nu een kunst zijn van uit uzelf nieuwe goede schijven of oude vergeten schijven te vinden uit alle uitgebrachte muziek. En niet de zoveelste copycat in dat genre te zijn.
En alle dj's moeten sfeer en ambiance kunnen brengen, lukt dat niet. Dan heb je gefaald als dj, en neen dat ligt niet aan het publiek dat er geen sfeer/feest is. Dat ligt aan de dj, een dj moet aanvoelen wat het publiek zot maakt en niet zomaar hitjes beginnen draaien om een paar man aan het dansen te brengen. Een keet moet ontploffen van ambiance, lukt dat niet, tja blijf dan gewoon thuis en doe daar uw ding. En een keet doen ontploffen zonder 1 bekende plaat te draaien, tja dan kunt ge zeggen dat je bekwaam bent.
simpel weg, de juiste platen keuze maken is wat een dj moet kunnen.
hij moet zelfs technisch niet perfect zijn. niemand luistert naar overgangen, tenzij men zelf dj is. Natuurlijk moet het ook geen chaos van een overgang zijn. Maar zelfs cutten en faden in 2sec tijd doet de truc.
Al die technische gizmo's hebben niets meer met dj zijn te maken, enkel met gemak zucht en zeker niet met skills!!
Btw: Daft Punk valt daar niet onder, dat is een live act en die hun maskers en kostuums horen bij het decor.

nu, uiteindelijk doet iedereen wat hem wilt, en wil men de clown uit hangen en vindt het publiek dat leuk, so be it. men kan nu eenmaal niet mensen iets opdringen. overtuigen mss wel, maar opdringen niet.
Maar dat dj zijn door de jaren veranderd is is een feit, maar of het allemaal in 't het voordeel is van het begrip dj en de functie, daar heb ik nog men twijfels over.
Je kan tegenwoordig evengoed met mp3 een goede playlist samenstellen en die de ganse avond laten afspelen, dan dansen mensen er nog op.
je kan mss technisch perfect mixen met controllers en effecten, maar als je platen keuze nul is, dan is die met zijn mp3 playlist meer dj dan u!
Dus koop maar alle laatste gizmo's om te mixen, maar Winamp en de playlist zal u op termijn nog kloppen.
technologie geeft u geen skills, creativiteit en originaliteit zorgen daarvoor!!!!!

pff, waarom lukt het me nooit om men punt te maken in 2 zinnen ipv telkens een half boek te posten :s

ByT3 Me

Legacy Member
ff dit nog met betrekking tot mijn vorige post en wat eigenlijk men punt is:

Je kan dj zijn als entertainer of als artiest(kunstenaar), als artiest kan je mensen indien je wilt/kunt entertainen, maar niet alle entertainers zijn artiesten!
Een artiest doet iets wat van hem is, de manier waarop hij zijn verhaal brengt naar het publiek, en deze manier is nogal uniek/exclusief. Hij heeft zijn eigen stijl, maar kan gerust zijn verhaal in meerdere genres brengen, bvb Jeff Mills.
Een entertainer wil wel iets overbrengen naar het publiek, maar heeft geen eigen stijl, hij is een copycat, hij vertelt niet meer dan leuke dingen die populair zijn. bvb Dr Electroluv. (Neen u verkleden en nog steeds mainstream populaire nummers brengen is niet uniek!)
Nu wil het niet zeggen dat een entertainer geen succes kan hebben, maar uniek is hij niet. Ja de ene slaagt er beter in dan de andere, maar dat heeft niets met uniek zijn te maken. Show geven is 1 ding en populaire nummers draaien ook, maar het heeft niets met uniek zijn te maken. bvb de populaire karaoke zanger of coverband van Metalica, Natalia, 2 Many DJ's,....
Ambiance is er mss wel, maar nothing beats the real thing.

Een artiest(kunstenaar) kan je je verhaal doen, maar 't is geen garantie op succes, als de meerderheid van de mensen je verhaal en de manier van het te brengen niet snappen, dan mag je nog een artiest zijn maar succes is er dan niet. Maar dat wil niet zeggen dat van die 10 mensen die het wel goed vinden, je opzet niet geslaagd is. Je bent nog steeds uniek en heb je verhaal niet verneukt door de drang naar succes/roem. Maar je bent nog steeds een artiest. (zie Van Gogh), maar met geluk en het juiste moment te kiezen, kan je perfect een artiest zijn die entertaint en succes heeft in alle glorie. Zie bvb Jeff Mills, The Rolling Stones, David Bowie, ....

Nu, het komt ook voor dat een artiest een na verloop van tijd een pure entertainer wordt en een entertainer op termijn een artiest. Maar tussen de 2 zit wel een totaal andere betekenis!
simpel gezegd;
-een artiest vertelt zijn verhaal ongeacht of dat succes heeft of niet, maar is uniek.
-een entertainer wil populair zijn en brengt populaire muziek en show voor de roem en glorie van het vak en de ego boost.

De vraag is nu gewoon, wie wil je als dj voor je hebben staan, of wie wil je als dj zijn en ben je er bekwaam voor? En voor wie heb je het meeste respect?

[EZ]

Legacy Member
De lampjes van Oribtal zijn idd simpel maar toch leuk om naar te zien, zeker als't donker is en ze wat met met hun hoofd bewegen is't lijk of er 2 aliens staan te spele. Andere entertainment-gehalte-verhogende accessoires, zoals de cube van Etienne De Crecy, vind'k ook wel tof



didier123 zei:
draait die altijd zo?
tschijnt :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan