Archief - Denon DN-S3500

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vette Hoop

Legacy Member
Menig aanbod in dj-cd-spelers is groot. Toch kan er een onderscheid gemaakt worden tussen OEM's, kwaliteitsvolle cd-spelers, cd-spelers met effecten, dubbele cd-spelers, tabletop cd-spelers, betrouwbare cd-sperls, enz.

Voor de dj is het moeilijk om een keuze te maken in deze grote en gevarieerde aanbieding. Toch is de "perfecte" cd-speler nog niet op de markt. We spreken alleen van standaard industrie materiaal, maar daar zijn echter de meningen nog verdeeld over.

Denon spreekt o.a. over een nieuwe standaard industrie dj-cd-speler in zijn promotiecampagne voor de DN-S3500. Ze willen namelijk het (misschien ouderwetse) idee wijzigen dat de Pioneer CDJ-1000MK2 de cd-speler is die door iedereen als standaard dj-materiaal moet gebruikt worden.

Het resultaat als reactie van Pioneer op de campagne van Denon is de CDJ-1000MK3. Naast MP3 afspeelmogelijkheden heeft deze CDJ-1000MK3 geen vernieuwde functies die het dj-en leuker moet maken. Een eerder sobere machiene dus in vergelijking met wat Denon heeft uitgepakt.

Maar het heeft natuurlijk geen zin om de eigenschappen van beide cd-spelers te vergelijken, omdat de keuze van de aankoop van de dj meestal te maken heeft met prestige, het creeeren van een bepaalde identiteit, en ook de resultaten van marketingseffecten van beide producenten.

Ik zou graag wat reacties krijgen van mensen die de Denon DN-S3500 getest hebben. Misschien kunnen bezitters van dit toestel ook wat uitleg geven of het onderhoud en of dit toestel niet verveelt na een paar dagen.

NinjaTune

Legacy Member
Over de dn-s5000 werd ook gezegd dat het de nieuwe standaard zou worden. Het is wel een feit dat de denon cd-turntables het erg goed doen. Pioneer was al reeds veel langer op de markt met de cdj en denon heeft het toch voor mekaar gekregen daar een groot stuk van in te palmen met hun dn-s-reeks.
Ik heb de dn-s3500 al eens getest. Het is gewoon overheerlijk en zit boordevol features.. Moest ik het geld hebben zou ik geen seconde twijfelen deze aan te schaffen. Ik kan je enkel aanraden ze gewoon zelf eens te testen om het te ervaren.
Ik zelf ben in het bezit van twee dn-s3000'en en die voldoen volledig aan mijn eisen. Dit model heeft wat minder features dan de s-5000 en na anderhalf jaar verveelt het nog altijd niet. Ikzelf vind de denon cd spelers 100x beter dan de pioneers. De feel ervan is zoveel heerlijker, nix plastiekerigs, en lekker draaiend. Dat is natuurlijk puur persoonlijk. Qua onderhoud, vergt dit niet echt onderhoud. Zeker de dn-s3500 niet omdat dat een direct drive is. De dn-s3000 die ik heb is een belt-drive, en misschien dat je na x aantal jaar die riem eens moet vervangen. (is erg simpel).
De pioneers hebben de club-standaard status, de denons hebben tonnen meer features. Alhoewel ik op de denondjforums al reeds foto's gezien heb van clubs met dn-s5000's.

1337mr.hanky

Legacy Member
tis een zalig ding, gewoon al voor de draaiende platter, een zeer fijne feature voor vinyl dj's die ook eens op cds willen spelen

Pana

Legacy Member
LexiC zei:
Over de dn-s5000 werd ook gezegd dat het de nieuwe standaard zou worden. Het is wel een feit dat de denon cd-turntables het erg goed doen. Pioneer was al reeds veel langer op de markt met de cdj en denon heeft het toch voor mekaar gekregen daar een groot stuk van in te palmen met hun dn-s-reeks.
Ik heb de dn-s3500 al eens getest. Het is gewoon overheerlijk en zit boordevol features.. Moest ik het geld hebben zou ik geen seconde twijfelen deze aan te schaffen. Ik kan je enkel aanraden ze gewoon zelf eens te testen om het te ervaren.
Ik zelf ben in het bezit van twee dn-s3000'en en die voldoen volledig aan mijn eisen. Dit model heeft wat minder features dan de s-5000 en na anderhalf jaar verveelt het nog altijd niet. Ikzelf vind de denon cd spelers 100x beter dan de pioneers. De feel ervan is zoveel heerlijker, nix plastiekerigs, en lekker draaiend. Dat is natuurlijk puur persoonlijk. Qua onderhoud, vergt dit niet echt onderhoud. Zeker de dn-s3500 niet omdat dat een direct drive is. De dn-s3000 die ik heb is een belt-drive, en misschien dat je na x aantal jaar die riem eens moet vervangen. (is erg simpel).
De pioneers hebben de club-standaard status, de denons hebben tonnen meer features. Alhoewel ik op de denondjforums al reeds foto's gezien heb van clubs met dn-s5000's.

²
Kan het niet beter verwoorden: topspeler!

Flare'

Legacy Member
Waarom vergeet iedereen altijd de Numark CDX?
Djeez, ik kan er echt niet aan doen, maar persoonlijk vind ik dat toch nog altijd de beste CD-speler :x
En ja heb de denon en de pioneer ook al gedraait.

NinjaTune

Legacy Member
Flare' zei:
Waarom vergeet iedereen altijd de Numark CDX?
Djeez, ik kan er echt niet aan doen, maar persoonlijk vind ik dat toch nog altijd de beste CD-speler :x
En ja heb de denon en de pioneer ook al gedraait.

true. Ma tis wel stuk duurder, ma idd deze is HET van HET.

Pana

Legacy Member
Flare' zei:
Waarom vergeet iedereen altijd de Numark CDX?
Djeez, ik kan er echt niet aan doen, maar persoonlijk vind ik dat toch nog altijd de beste CD-speler :x
En ja heb de denon en de pioneer ook al gedraait.

Te groot, te duur, en het voelde niet lekker aan :s

GeeKer

Legacy Member
Het is altijd zo dat er voor & tegenstaanders zijn van een merk. Da is nu eenmaal zo, maar zolang al de top-dj's pioneer gebruiken & eisen vrees ik dat er niet veel verandering gaat komen in de standaard. (Merk leverancier dan hé)

Dom voorbeeld. Het is net WMC geweest, wat doet pioneer: sponseren de defected partys. Bob sinclar, Martin solveig, ... allemaal met een DJM 800 & CDJ 1000III aan het spelen, in mijn ogen is zoiets voor een producent van DJ gear een heel mooie campagne.

Blezz

Legacy Member
Hoe komt het dat ge bij CD-spelers ook spreekt van direct drive en belt drive? Snap'k nie...

Nijntje

Legacy Member
CD spelers met een draaiende platter die wordt aangedreven door rechtstreekse overbrenging van een motor ofwel door middel van een riem.
Lijkt me logisch toch ;)

Blezz

Legacy Member
Mja, da dacht ik ook hoor, alleen wist ik niet da er ook bij cd-spelers een onderscheid werd gemaakt daartussen, vandaar. Mij leek het meer logisch dat die allemaal direct drive waren:$

NinjaTune

Legacy Member
BieZ zei:
Mij leek het meer logisch dat die allemaal direct drive waren:$

nope dn-s3000 en dn-s5000 zijn riem-aangedreven. Op zo'n kleine platter is dat sterk genoeg, tenzij je natuurlijk expliciet duwt om je platter stil te krijgen.


Dom voorbeeld. Het is net WMC geweest, wat doet pioneer: sponseren de defected partys. Bob sinclar, Martin solveig, ... allemaal met een DJM 800 & CDJ 1000III aan het spelen, in mijn ogen is zoiets voor een producent van DJ gear een heel mooie campagne.

Nog zo'n voorbeeld: bij de DMC world championships, de turntablist kampioenschappen dus, wou men door de opkomst van cd-turntablists ook cd-turntables laten opnemen bij de gear. Enige probleem: DMC is gesponsert door technics, dus met wou enkel de technics cd-turntable ter beschikking stellen. Ik heb het nu nie verder opgevolgd, maar volgens mij is het er niet door gekomen omdat er grote tegenstand was. Zoals jullie wel wss weten is de technics nogal in de grond geboord geweest door het digitale geluid die de cd-speler teweeg bracht bij het scratchen.

Het is idd een feit dat de grote namen met de pioneer cdj's draaien. Was het dave clarke ook niet die aankondigde over te stappen op cd (en expliciet wat promo maken voor de pio cdj's) ? Kdenk daar juist ff terug aan :) ma in de fuse heb ik hem toch weten vinyl spinnen.

NinjaTune

Legacy Member
GeeKer zei:
Ik dacht dat dave clarcke met de SL-DZ1200 speelde
idd ja ik wist het niet meer precies welke cd speler het was waar men z'n naam voor gebruikte.. Ma die technics doet het naar m'n weten niet echt goed.

1337mr.hanky

Legacy Member
wat was daar nu ook alweer het probleem mee? nujah das meer gericht op cd scratchen die mixer, op zich zal dat geen top cd speler zijn die al te makkelijk werkt

Pana

Legacy Member
LexiC zei:
idd ja ik wist het niet meer precies welke cd speler het was waar men z'n naam voor gebruikte.. Ma die technics doet het naar m'n weten niet echt goed.

Die technics is in de grond geboord door 1 filmpje, waarbij men combinaties van functies gebruikte die op niets sloegen, waardoor je een digitaal geluid verkreeg.
Als ge hem gebruikt waarvoor ie dient is ie best wel goed hoor :) (voor zover ik hem heb kunnen testen)

1337mr.hanky zei:
wat was daar nu ook alweer het probleem mee? nujah das meer gericht op cd scratchen die mixer, op zich zal dat geen top cd speler zijn die al te makkelijk werkt

Over wa hebt get nu, over een mixer of cd-speler?
Want de Sl-DZ1200 is geen scratch gerichte cd-speler...
Het SH-EX1200 mengpaneel is da wel.

NinjaTune

Legacy Member
Decade zei:
Die technics is in de grond geboord door 1 filmpje, waarbij men combinaties van functies gebruikte die op niets sloegen, waardoor je een digitaal geluid verkreeg.
Als ge hem gebruikt waarvoor ie dient is ie best wel goed hoor :) (voor zover ik hem heb kunnen testen)

Deze heb ik nog niet getest dus ik kan er zelf niet over oordelen. Maar idd het befaamde filmpje met het digitale geluid is erg rap rondgegaan. Daarnaast heb ik op vele fora toch niet echt tevreden reacties gehoord over het uitoefenen van 'turntablism' op de technics cd-speler. Dat was het eigenlijk dat ik wou aanhalen ivm die DMC championships waar men enkel de technics wou ter beschikking stellen omdat dat de sponser is van het evenement.

@ 1337mrhanky, ik kan uw gedachtengang niet echt volgen :unsure:

Pana

Legacy Member
LexiC zei:
Deze heb ik nog niet getest dus ik kan er zelf niet over oordelen. Maar idd het befaamde filmpje met het digitale geluid is erg rap rondgegaan. Daarnaast heb ik op vele fora toch niet echt tevreden reacties gehoord over het uitoefenen van 'turntablism' op de technics cd-speler. Dat was het eigenlijk dat ik wou aanhalen ivm die DMC championships waar men enkel de technics wou ter beschikking stellen omdat dat de sponser is van het evenement.

@ 1337mrhanky, ik kan uw gedachtengang niet echt volgen :unsure:

Nuja misschien heb ik hem niet uitvoerig genoeg getest dan (alhoewel ik er wel even mee bezig geweest ben), want ik heb dat digitale geluid er niet uit kunnen krijgen :/

Kleine edit: ik heb het dan ook enkel over het digitale geluid, welke uiteindelijk weggewerkt werd met de firmware 2.3 patch.
Niettegenstaande heeft de DZ problemen (losse platter etc...), maar het blijft een topspeler.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan