Archief - De hiphop-thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Suphafly

Legacy Member
ik vond rock superstar het vetst gebracht
drummer/tam tam speler :p kwam hard toen.
voor derest was het een vet optreden maar niets "epic" aan imo
teveel volk
en ja, niets boven een zaal...

shiftyke

Legacy Member
true maar van voor stonden wel de die-hards en dat maakte veel goed ;)

Mannen die spandoeken gemaakt hadden en al :D

Skyscraper

Legacy Member
Heeft 'r iemand hier 't Kamaal/The Abstract album van Q-Tip beluisterd? Tot nu toe nog niet echt uitgegeven sinds 2001 dacht'k, net even op myspace aan't luisteren.
Wat 'n richtingen dat die Q uitgaat.. van ATCQ naar 'n stoer/ruig Amplified imago naar een jazzy/funky sound waar hij zelf zingt. I don't get it :)

mtm

Legacy Member
Berter zei:
Heeft 'r iemand hier 't Kamaal/The Abstract album van Q-Tip beluisterd? Tot nu toe nog niet echt uitgegeven sinds 2001 dacht'k, net even op myspace aan't luisteren.
Wat 'n richtingen dat die Q uitgaat.. van ATCQ naar 'n stoer/ruig Amplified imago naar een jazzy/funky sound waar hij zelf zingt. I don't get it :)

Was van plan om het deze week eens te beluisteren, heb wel spijt dat ik niet naar les ardentes ben geweest, want had hem id AB ook al gemist

skampy

Legacy Member
Berter zei:
Heeft 'r iemand hier 't Kamaal/The Abstract album van Q-Tip beluisterd? Tot nu toe nog niet echt uitgegeven sinds 2001 dacht'k, net even op myspace aan't luisteren.
Wat 'n richtingen dat die Q uitgaat.. van ATCQ naar 'n stoer/ruig Amplified imago naar een jazzy/funky sound waar hij zelf zingt. I don't get it :)

Hoogstens een promo 12" op De Hop ofzo, het hele album (of is het een EP) nog niet.

Skyscraper

Legacy Member
"6 years ago Kamaal Ibn John Fareed (Q-Tip) produced an album which was ahead of its time...an album that today would easily inspire comparisons with Gnarlz Barkley, Andre 3000, N*E*R*D and Prince. Unfortunately, the album never saw the light of day. His long-delayed album ‘Kamaal the Abstract’, slated originally for release in 2001, will be released on September 14th on RCA. A musical hybrid, Kamaal was commendably avant-garde at the time of its creation. Amazingly, it’s even more applicable in 2009; given the dearth of musical merit and capable MCs in today’s hip-hop, the time is ever-so-right for Tip."

14 September dus! Nice.

shiftyke

Legacy Member
gans het full-album is echt zo :drool: :drool: :drool:

edit

vreemde clip, maar wel cool :D

edit 2

selecteer de tekst eens op de pagina van A Strange arrangement op ST website :D

Skyscraper

Legacy Member
?therapy? zei:
Héhé, ook op facebook gekeken zeker? :D
Tis idd wel een vrij lekker clipke! En gvd, kvind die zijn kledingsstijl echt wel vetjes. Zo wat nerdy maar toch zo stijlvol

Uhu idd :p
Idd.. he knows how to dress.

& Shifty, ik zie niet echt wat ge bedoelt ze..?

Robust²

Legacy Member
Is toch al z'n 2e clip btw? Hij heeft er ook al een van Just Ain't Gonna Work Out :)

eXoz

Legacy Member
Kzoek wa oldskool hiphop, de classics. Vroeger luisterde ik veel naar rap/hiphop ( a la Snoop Dogg, Dr.Dre, 2Pac). Maar dan er wat uitgegroeid en meer naar de rock-kant uitgegaan. Maar van die echte oldskool-beats kan ik nog genieten.

vb'en ven in elke threads hier: YouTube - A Tribe called quest - check the rhime
YouTube - Main Source - Fakin` The Funk
zowat in die stijl.
Degene die ik al zowat heb is Dre/Snoop: Nuthin' but a G thang, Gin and Juice. NWA: Fuck the Police, Straight outta Compton. Naughty by Nature: HipHop Hooray, OPP.

eXoz

Legacy Member
shiftyke zei:
Moet het Westcoast zijn? Solo werk van Icecube is wel een aanrader!

het moet niet perse Westcoast zijn, maar kdenk dat mijn smaak daar toch meer ligt. Alle voorstellen zijn welkom!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan