Archief - De betere headphones

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Le Roy Landis

Legacy Member
Yo-Han zei:
Heb hd 650 (en hd600 gehad) beide goed...650 klinkt wat voller ronder dan 600..600 wat meer open....vanaf hd600 moogt ge al eens rekening beginnen houden met uw bron en versterker...t'kan van slecht naar zalig gaan vanaf de hd600 afhankelijk van bronmateriaal

all round vind ik de 650 wel prima..meer vergevingsgezind dan de 600,betere kabel....zeer dynamisch en muziekaal,voor film zeer realistisch en natuurlijk
...voor nieuwere pc games,dvd film en muziek dus(niet voor te draaien deze)

ps cardas cable biedt kabel upgrades via het net voor de hd reeks..zijn heel merkbare verbeteringen

probeer ook eens beyerdynamic ,dt 880 ofzo,ietske voller en bassiger dan hd reeks,maar beetje goedkoper dan hd600...ik vond de hd25 sp(closed design) niet zo zeer soeps,doch zeker nie slecht..meer voor dj'en en productie in luide omgeving,mobiel zijn,die heb je wel voor 110€ nat,hd 600 kost er 300€..hd 650 400€....open designs klinken toch altijd luchtiger vind ik,maar zijn minder geschikt voor mobiel zijn,hebben ook wat meer kracht nodig om aangestuurd te worden

http://www.headphone.com/ goede site ;)
400€ voor hd650?
tis wel de bedoeling dat je beetje rondkijkt voordat je iets koopt ...
de fnac is nu niet de beste plaats om prijzen na te gaan :p
voor 250€ heb je er zeker al een .. en voor de 600 nog geen 200€

Canniball

Legacy Member
ik ben zeer content van men sennheiser HD 212Pro
simpel en ni duur

Fuzeh

Legacy Member
tiz of plantronicz
iz ook wel oke :)
ma aan sennheiser kunde nooit misdoen

Anoniem09

Legacy Member
Ik ben momenteel op zoek naar een DJ headphone. Mijn ding dat ik nu heb .... nuja, als ik s'avonds wat muziek luister kan ik dat niet luid zetten aangezien je dat goed hoort als omstaander. En op een fuif kannek er ook nix meedoen aangezien bijna alleen maar de zaal hoor, dus moetek die koptelefoon al vollenbak zetten om iets van mijn platen te horen, en dan is de kwaliteit TE bagger.

M.a.w. ik zoek een zeer goede DJ headphone die gesloten is, s'avonds een beetje hard luisteren en op fuifen mijn platen boven het publiek horen ipv omgekeerd.

Max budget is 100€. Ik dacht aan een Stanton DJ PRO3000?

Canniball

Legacy Member
de stanton is zeker ni slecht...
echte aanrader

sennheiser is ook ni slecht ;)

Trancerke

Legacy Member
koenpje zei:
Ik ben momenteel op zoek naar een DJ headphone. Mijn ding dat ik nu heb .... nuja, als ik s'avonds wat muziek luister kan ik dat niet luid zetten aangezien je dat goed hoort als omstaander. En op een fuif kannek er ook nix meedoen aangezien bijna alleen maar de zaal hoor, dus moetek die koptelefoon al vollenbak zetten om iets van mijn platen te horen, en dan is de kwaliteit TE bagger.

M.a.w. ik zoek een zeer goede DJ headphone die gesloten is, s'avonds een beetje hard luisteren en op fuifen mijn platen boven het publiek horen ipv omgekeerd.

Max budget is 100€. Ik dacht aan een Stanton DJ PRO3000?


ik wou ook den 3000 kopen die hadden ze me afgeraden omdat er teveel kwamen zeuren dat hem vlug in stukken lag (technis gezien is hem wel goe )... dus heb dan maar den 2000 gekocht
grtz

Anoniem09

Legacy Member
Maat van mij had ook djpro3000 gekocht, en na een maand was die kapot, maar die heeft meteen een nieuwe gekregen, en die doet het nu nog altijd goed.

Real

Legacy Member
2000 is naart schijnt beter dan de 3000 ja.

Test ook de SynQ HPS-2 eens uit in de winkels. 59€, erg goed voor zijn prijs. :)

PapaGanz

Legacy Member
Ik heb een Sennheiser HD590 & 570 gehad. Ze waren allebei kapot na 1 jaar op dezelfde manier (rechteroor werkt plots niet meer -_-).
Ik heb nu een Stanton dj pro 2000 en ik ben er ferm tevreden van !
Zeer stevig, sluit makkelijk rond het oor, mooi geluid, goede bass..

Anoniem09

Legacy Member
Ben op New-line even gaan kijken, en de reacties over de dj pro 2000 zijn overal zeer goed, over de 3000 ook, maar wel alleen in het begin...

Bijna bij alle reacties is er na een paar maand geupdate dat de schelpen kapot waren, niet meer klemmen, afgebroken waren, ....

tripomatic

Legacy Member
Ik zou gaan voor de sennheiser hd25. Als je bujet te krap is kan je ook nog altijd voor z'n klein broertje gaan, de HD25sp. Ik heb deze al 3-4jaar en enkel nog maar moesjes van de oortjes moeten vervangen. Speelt prima, zit lekker. Ik ga toch in toekomst de hd25 kopen.

Anoniem09

Legacy Member
tripomatic zei:
Ik zou gaan voor de sennheiser hd25. Als je bujet te krap is kan je ook nog altijd voor z'n klein broertje gaan, de HD25sp. Ik heb deze al 3-4jaar en enkel nog maar moesjes van de oortjes moeten vervangen. Speelt prima, zit lekker. Ik ga toch in toekomst de hd25 kopen.

Zoals ik al zei is mijn max budget 100€

tripomatic

Legacy Member
koenpje zei:
Zoals ik al zei is mijn max budget 100€


Moet doenbaar zijn de om hd25sp ergens te krijgen rond de 100€
Op sommige duitse site's zie ik em op 83€ staan. bij ev-sound 110, mits wa korting zal der nog wel wa afgaan :-).

Anoniem09

Legacy Member
Eerlijk gezegd, ziet die er goedkoop uit :) Nog niet getest, maar het zicht alleen. Zelf geen oorschelpen?

beazar

Legacy Member
even een ander merkje:
beyerdynamic
geniaal goed gerief naar mijn mening, volledig gesloten, ongelooflijke bass sound, onmogelijk om kapot te spelen. Goed om thuis met rond te lopen en om op fuiven te draaien. het enige (misschien) nadeel is dat hij wat grotere schelpen heeft, maar die zitten heel goed om de oren en op het hoofd, dus .. ikke heel blij dermee.ik heb de beyerdynamic DT 770
(den DT 990 is nog beter ;) )
ze gebruiken deze trouwens ook bij de radiostations van de vrt.

w00p

Legacy Member
Hmm, mijn sennheiser HD212 is net kapotgegaan. :cry:
Kwou een setje opnemen, mijn pa had eindelijk da laptop van zen werk es mee, ksluit die aan, wil beginne, hoor ik links niets meer. :sad:

Ik was er wel tevreden van maar ik ben geschrokken aangezien ik hem nooit mishandeld heb en de isolatie is gewoon opengescheurd...
Kheb voor de moment ook totaal geen budget dus die goedkope headphone zou wel interressant zijn natuurlijk.

Zijn er dinge da jullie nog aanraden?
Voor mij is het dus niet neutrale producer koptelefoon, ik draai techno, dus een beetje basversterking is wel handig om te pitchen en cue'en.

Real

Legacy Member
w00p zei:
Zijn er dinge da jullie nog aanraden?
Voor mij is het dus niet neutrale producer koptelefoon, ik draai techno, dus een beetje basversterking is wel handig om te pitchen en cue'en.
Test de SynQ HPS-2 eens ergens uit. :)

BraveHeart

Legacy Member
Wat minder bekend als Sennheiser is het merk KOSS.
Wie het kan kopen in zijn store moet zeker eens kijken, deze zijn ook van degelijke geluidskwaliteit en bouw.
Voor hifi thuis heb ik nog een KOSS, en die is al meer dan 8 jaar oud, doet zijn werk uitstekend voor thuisgebruik.
Ik denk ook dat KOSS headphones heeft voor pro-doeleinden zoals Dj'n en producen.
:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan