Archief - De arrogantie van de dj-topmerken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vette Hoop

Legacy Member
Iedereen op dit deel van het forum weet dat dj-equipment enorm duur is. Men zou weliswaar kunnen zeggen dat grote merken op een arrogante manier hun aparatuur enorm duur houden in vergelijking met de functies van hun toestellen. Ik geef een voorbeeld: De nieuwe Pioneer CDJ-1000MK3. De functies van dit aparaat zijn relatief beperkt (geen draaiende platter, geen sampler,..).
Naar mijn mening zijn deze dure aparatuur meer een statussymbool, dan dat er echt kwaliteitsverschil te horen is van andere goedkopere merken.

NinjaTune

Legacy Member
Ksnap je point nie echt, ma hetgeen je vertelt is idd wel waar.. nuja is bij alle merken van gelijk welk product wel het geval zeker?

DjProbe

Legacy Member
tja als het verkoopt
waarom zou je het goedkoper maken ? :)
sommige producten moeten gewoon duur zijn
om het kaf van de koren te scheiden ...

gnat

Legacy Member
het kaf van de koren? naar mijn weten is er maar 1 zulk een koor

Desperatozz

Legacy Member
als een bucht-cdspeler 200 a 300 kost (single cd speler)

is't logisch dat een degelijke cdspeler daar een paar veelvouden van kost ... zeker als deze cdspeler 'de norm' is in de verhuurs&discotheek wereld ...

als iedereen een goedkoop ding zou willen & kopen, zou pioneer en dergelijke de prijs wel verlagen ...

en jah, et is de bedoeling dat deze spullen gekocht worden door iemand die weet waar hij/zij mee bezig is ...

DJDM

Legacy Member
voilla, ik ben het eens me despe.

Pio is bv duur, maar als je voor jezelf uitmaakt dat het het waard is, dan geef je dat geld uit. Als je het dat niet waard is, is het ook zo ;)

Er zijn ook verschillende prijsklasses in wagens hé. Ik moet bv geen draaiende platter hebben, ik vin belachelijk dat ze dat op een cd speler zetten, en een sampler heb ik ook geen nood aan op mijn cd spelers. Toch heb ik 2 CDJ-1000's. Waarom: Omdat het ongelofelijk betrouwbare machines zijn dei alles bieden wat ik moet hebben. Tempi dat ze zoveel kosten, dat geef ik met plezier.

Als alles tegen bodemprijs zou verkocht worden, dan zou er geen geld zijn voor nieuwe research. En zou er niks nieuw op de markt komen.

my 5 cents :)

Anoniem07

Legacy Member
Resultaat Research: den DJVX , alleja die DvD speler van pioneer

DevilDown

Legacy Member
Commercie.... enige waarheid die staat als een paal denk'k ik sameleving van vandaaag :)

GeeKer

Legacy Member
1) Niemand dwingt je om duur materiaal te kopen. Er is speciaal budget materiaal voor mensen met een klein budget..

2) Leer maar eens met een CDJ werken, en ga dan maar is met een JB system spelen. Je zult het rap weten..

.eX3

Legacy Member
je hebt ook het merk in huis he, als ik ga draaien en der komt nen dj meedraaien, en al kik dan moet zeggen, ja ik heb JB systems .... erm sorry, ik denk dat ik ergens anders geboekt ben.


snap je wat ik bedoel?

De SkeEvN

Legacy Member
simpel voorbeeld .. keb een tweede externe hd gekocht in de lidl 300 GB
voor 159 euro
ergens in nen andere winkel vinde voor 300 gb externe hd aan 259 euro .. voor zelfde doel...
het merk betaal je tis al

iemand die pioneer dj stuff heeft oogt al wat "sjieker" dan iemand met bv jbsystems


(nie da pioneer slecht is ze /me kijkt naar zen pioneer install in teh car)

Fearfm.be

Legacy Member
Waar krijg je niet voor je geld...
Uiteindelijk gaat z'n prijs van pioneer minimaal 4x over de kop..

Je wilt namelijk niet weten wat z'n importeur enz eraan verdient...
Laat staan de rest.

NinjaTune

Legacy Member
Het geld da ik in mn cd spelers gestopt heb is idd ook stukken meer dan je voor een gewone cd speler betaalt. Maar voor kwaliteit betaal je nu eenmaal geld. En zoals reeds gezegd, indien zo'n modellen stukken goedkoper zouden zijn, houden ze geen frank over voor research en development. Daarom dat nieuwe modellen ook aan hoge prijzen gelaunchd worden, om die research en development kost te dekken. Dat is nu eenmaal economie.. als ze zien dat het aan die prijzen verkoopt, zullen ze het niet laten dalen.. er is nu eenmaal publiek voor. En voor merk en kwaliteit betaal je nu eenmaal. Ik heb er veel geld in gestoken maar ik ben er nog geen moment ontevreden vn geweest. Het zou natuurlijk aangenamer zijn moest het goedkoper zijn.

Bastaspast

Legacy Member
De SkeEvN zei:
simpel voorbeeld .. keb een tweede externe hd gekocht in de lidl 300 GB
voor 159 euro
ergens in nen andere winkel vinde voor 300 gb externe hd aan 259 euro .. voor zelfde doel...
het merk betaal je tis al

echt D I K K E N bullshit, het is een feit dat je voor een merk betaalt, maar waarom is het een merk ? omda het kwaliteit is miss ?

een HD van maxtor, seagate of western digital is ONGETWIJFELD EN ZEKER een stuk beter als eentje uit de lidl, al ist de reactiesnelheid, de rpm, de fragielheid, de duurzaamheid, het crashen, het magnetisme, de afwerking binnenin op chipsets (elektronica) , de stabiliteit, de cooling, ...

of denk je miss da een harde schijf geen technologie bevat ?

en @ post van fearfm, waar krijg je ALTIJD voor veel geld, das de bedoeling ervan, die merken als technics, en pioneer hebben een reputatie opgebouwd van duurzaamheid, betrouwbaarheid, standaardheid (als het woord al bestaat) en ja daar betaal je dan wa meer voor ...

zou jij het goe vinden moest iedereen ne MKII vo 23 € in huis kunne hale miss ? omfg hou toch op mee dien crap

Jaws

Legacy Member
het klopt wel dat ge in verhouding meer betaalt (en dus eigenlijk in verhouding te veel) voor een beken merk zoals pioneer, maar ze leveren ook beter kwaliteit

voor thuis kunt ge nog kiezen voor betere prijs/kwaliteit verhouding, voor clubs wordt de kwaliteit belangrijker dan de prijs
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan