Archief - config koptelefoon ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lama`NiFkE

Legacy Member
Hoi,

Ik heb mij hier een Hercules Dj Control Mp3 liggen die via usb op pc aangesloten wordt ( foto hier)

m'n koptelefoon is een logitech premium stereo headset ( foto hier ) (in config die microfoon komt van mijn headset)
en mijn moederbord is een ABIT BE7-S met dus geluidskaart die er al inzit
foto zijkant hier

'k heb hier zo'n tybotech 5.1 aanhangen: foto hier


mijn configuratie van ABIT BE7-S naar die tybotech is als volgt:
roze uitgang = microfoon
groene uitgang = sub/center
licht blauwe uitgang = rear L/R
zwarte uitgang = front L/R (DEZE KABEL ZIT NIET IN !! ALS IK DIE INSTEEK IS MIJN GELUID DOFFER EN HOOR IK ENKEL CENTER OF MSS NOG PAAR ANDERE BOXEN)


als ik nu mijn hercules dj control mp3 gebruik (dus met software virtual dj) dan zit er een functie op die console als ik knop indruk dat ik mijn liedje kan voorbeluisteren zoals het hoort te zijn, maar als ik dus mijn koptelefoon in het gaatje steek dat ik overheb (= gele uitgang) dan hoor ik er niets door..

Hoe kan ik maken dat ik kan voorbeluisteren :s


(sorry voor den lange uitleg maar graag een antwoord :x )

Surak

Legacy Member
damn man.. wie laat zich nu int zak zetten door zoiets te kopen.. (sorry voor de offtopic reply.. :$)

Lama`NiFkE

Legacy Member
offtopic: een gekregen paard kijk je niet in de bek, en tis beter dan niets

en plz stay ontopic because that doesn't solve my problem

Lama`NiFkE

Legacy Member
kunde uw 5.1 dan behouden of moet ge dan naar 4.1 overgaan ? :x

JackM

Legacy Member
dj control mp3 zuigt eig :p
kheb der ook zo-een gehad, ge zijt beter af met een dj console mk2 !!
nen mp3 control heeft veel minder funties, die kunde enkel gebruiken voor wa te draaien op pc. op diene mk2 kunde uw gain aanpassen, uw boxen en koptelefoon rechtstreeks daarop aanluiten :) bij nen mp3 control nie.
dj console mk2
dj control mp3
den mk2 is wel dubbel zo duur, maar theeft ook zen reden ze ;)

nu, om uwe koptelefoon aan te sluiten op uwe mp3 control:
ge steekt uw boxen enkel in uw groene aansluiting.
en uw koptelefoon in die voor uw rearspeakers, zwart dus.
en wanneer ge door uw koptelefoon wilt luistren voor te mixen, dan zette die op, en drukte op uw mp3 control op da knopke tussen uw fader en uw knopke voor uw medium kanaal. der staat daar zo een koptelefoontje bij.
dan moede da ook nog instellen bij virtual dj, gewoon uw configuratie aanvinken.
en dan gaat da werken ;) (bij mij wast toch zo)

khoop da ge iets wijzer geworden zijt nu :p

Lama`NiFkE

Legacy Member
guess it's fixed nog maar der zijn nog wa raar dingen aan tjah :) raar kabels :d

Mechelaar

Legacy Member
@Malibu: komaan kerel gij vind mp3 rommel en mk2 ni. krak dezelfde functies, evenveel knoppen! das alleen nuttig voor die geluidskaart da daar in steekt of als je hem op je draaitafels wilt aansluiten (wat niet echt op veel trekt, eigen ervaring) of aan u boxen. maja dan hebde ook een mengpaneel nodig en wat is dan het nut van ne console. heb beide consoles gehad en getest en moet zeggen dat er totaal geen verschil in zit
En die virtual dj software dat erbij steekt vind ik ook niet echt handig in gebruik.

ontopic, je hebt een tweede geluidskaart nodig voor te kunnen voorbeluisteren. hier zijn de laatste 3 weken tientalle threads over geweest. iedereen heeft da precies tegenwoordig.

Lama`NiFkE

Legacy Member
tis mss omdat da in promotie stond en weg moet want die mk2 moet nu beter verkopen :p

njah i dnno :)

btw ik denk erin geslaagd te zijn om koptelefoon in gele gaatje te stoppen en dan m'n geluid op 4.1 te zetten etc maar echt tis één grote warboel vooral omdat er bepaalde kabels niet inzitten en toch beter geluid geven dan dak ze er allemaal insteek :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan