Archief - coldplay goes sabatical

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rubmifer

Legacy Member
thisislondon.co.uk zei:
Coldplay are to quit the music scene for up to two years after their album X & Y was named best of the year at the Brits.

Frontman Chris Martin dropped the bombshell that they are to "go into hiding" as he picked up the award at the Earls Court ceremony. The band was also honoured with best single for Speed of Sound.

The singer, 28, who is expecting a second child with wife Gwyneth Paltrow, said: "People are fed up with us - and so are we."

He then added: "We won't see you for a long time. I mean it. It's going to be years before we have the chance to say this again."

eindelijk paar jaartjes van coldplay af :p

TheCrow7

Legacy Member
Het heeft wel iets... Liever dit dan de zoveelste fabrieks r'n'b tune op de radio.

Inv`

Legacy Member
Ze gaan niet uit elkaar...

Britse succesband Coldplay split helemaal niet
vr 17/02/06 - Coldplay split niet. Integendeel, de Britse succesband begint binnenkort te werken aan nieuw materiaal. Dat zegt de woordvoerder van de band. Coldplay stopt daarmee de geruchtenmolen die woensdag was op gang gekomen.

Woensdag won Coldplay twee Brit Awards. Frontman Chris Martin bedankte het publiek en reageerde "je zal ons een hele tijd niet meer zien".
Coldplay
(foto © CuttingEdge.be)

Sindsdien werd gespeculeerd over een mogelijke breuk of rustpauze die de band inlast. In april verwacht Martin immers met zijn vriendin, actrice Gyneth Paltrow, een tweede kindje.

"Coldplay toert tot juli met het album "X&Y". Daarna werkt de band aan nieuw materiaal", aldus de woordvoerder.

"X&Y" is na "Parachutes" en "A rush of blood to the head" het derde album van Coldplay. De plaat verkoopt als zoete broodjes en stond in 28 landen op nummer 1 in de hitlijsten.

sash1m1

Legacy Member
ik vond a rush of blood to the head beter
maar van x&y de liedjes individueel zijn mooi maar ze trekken allemaal te veel op mekaar

Xavez

Legacy Member
sash1m1 zei:
ik vond a rush of blood to the head beter
maar van x&y de liedjes individueel zijn mooi maar ze trekken allemaal te veel op mekaar

Daar stoorde ik me vroeger ook aan... Maar een band heeft nu eenmaal een "huisstijl". En zeker op één album vind ik dat dat wel mag. Geeft je meer het gevoel dat het om een album gaat dan om een hoop verzameld werk - maarja, imho é :)

Chimmy

Legacy Member
Op zich vind ik coldplay niet zo heel goed (meer). Maar vergeleken met de andere hedendaagse muziek is het vaak nog een verademing. Maw, zolang die hele commerciele TMF-zooi slecht blijft (reken maar van yes) vind ik het niet erg om er eens coldplay tussen te horen. Ook al is hun originaliteit aan het dalen. (Talk vond ik dan uitzonderlijk weer wel redelijk goed)

Dakantochnie

Legacy Member
X&Y vond ik -tbh- een zeer goed album. Akkoord, het leek wel één song die ze dan 14 keer hadden heropgenomen maar dat had dan weer als voordeel dat er werkelijk geen enkele slechte song opstond, imo.
Het was trouwens het eerste album waar ze, vind ik, eens niet U2 probeerde te zijn.

Ze gaan niet uit elkaar, ze stoppen er gewoon even mee.

Het is me trouwens wel het jaartje zeg, U2 die even moet stoppen vanwege familiale problemen bij hun gitarist, en nu coldplay die met dit bericht afkomt...
Twee van mijn favoriete groepen waar ik een tijd lang niets meer zal van horen. :sad:

kokkenmaster

Legacy Member
Gelukkig dat dit een gerucht was...

Zag ze ondertss 2x live en heb hun 3 cd's plus de liveregistratie van 2003 en is tot op heden nog altijd mijn lievelings-poprockband.

En zoals al gezegd. Tegenwoordig nog het enige aanhoorbare op de verschillende muziekzenders...

Skuzzie

Legacy Member
Pff, zo slecht is Coldplay ook weer niet. Ik vond hun laatste album ook niet bepaald geweldig, maar de twee albums daarvoor vond ik wél heel erg luisterbaar.

Coldplay lijkt me overigens wel zo'n band die na zo'n matig ontvangen album keihard terugslaan met een überklassieker.

Dakantochnie

Legacy Member
Skuzzie zei:
Pff, zo slecht is Coldplay ook weer niet. Ik vond hun laatste album ook niet bepaald geweldig, maar de twee albums daarvoor vond ik wél heel erg luisterbaar.

Coldplay lijkt me overigens wel zo'n band die na zo'n matig ontvangen album keihard terugslaan met een überklassieker.
Matig ontvangen? Ze hebben nooit meer verkocht dan de laatste jaren. ;)

Desperatozz

Legacy Member
ma goe ...

zalige groep gewoon, zalige muziek

en ja een album mag ewa liedjes in dezelfde stijl hebben ... volgend album, nieuwe kijk op je 'eigen ding' .. thats the way i like it :)

ShadesOfJae

Legacy Member
Desperatozz zei:
ma goe ...

zalige groep gewoon, zalige muziek

en ja een album mag ewa liedjes in dezelfde stijl hebben ... volgend album, nieuwe kijk op je 'eigen ding' .. thats the way i like it :)

²
Maar, maar, die Chris Martin begint zich wat goed te voelen !
Net zoals Zornik <=> Koen Buyse ..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan