Archief - City parade @ Luik

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Limburger

Legacy Member
LUIK ZONDAG 13 SEPTEMBER 2009

Thema City Parade 2009 :

Zoals ieder jaar, trachten wij met een sterke slagzin de jeugd en in het algemeen “de bevolking” bewust te maken dat er
dringend zaken moeten veranderen in onze samenleving. Zoals bvb:

- 2006 “Change the world”
- 2007 ”Make love not war” (in samenwerking met Amnesty International)
- 2008 “Save the planet, music 4 the earth”.
- 2009 “Music for peace”

Wereldwijd zijn er oorlogen aan de gang, Kongo, Somalië (Darfour), Irak, Afghanistan, Palestina ...
De bevolking en vooral kinderen en vrouwen zijn hier de slachtoffer van. Ook in België worden we helaas te vaak
geconfronteerd met noodloos geweld; moord op Joe Van Holsbeek voor een MP3 in Brussel , moord op Bart Bonroy
voor een sigaret in Oostende, racistische moord op de driejarige Louna Drowart en haar oppas Oulematou Niangadou in Antwerpen ….

Absurd en gratis geweld! Het wordt echt tijd dat er verandering in komt en dat het stopt!
Ik ben er goed van bewust dat de City Parade het probleem niet zal oplossen.Maar als we samen
al is het maar de mensen kunnen sensibiliseren, is het al een kleine stap in de juiste richting.

Nieuwe formule :

Aangezien de economische conjuctuur alles behalve is wat het zou moeten zijn, heb ik besloten om na 6 jaar weer heel
het evenement weer volledig GRATIS te houden.

- Opening party : 12u tot 16u
- Parade : 16u tot 18u
- Sluitingsfeest : 18u tot middernacht
- After party : 23u tot 06u (10 eur)

benefietfeest voor artsen zonder grenzen in Palais des Congrès. Er hebben zich al een hele reeks Belgische dj’s
aangeboden om gratis te spelen!

Feesten voor het goede doel! De City Parade sluit af met een benefietfeest ten voordele van Artsen Zonder Grenzen.
Waarom Artsen Zonder Grenzen?

Artsen Zonder Grenzen biedt wereldwijd medische hulp aan mensen in nood, aan slachtoffers van rampen, epidemieën
en oorlogssituaties, zonder onderscheid van ras, religie of ideologie.

Artsen Zonder Grenzen is een humanitaire, medische, neutrale en onafhankelijke organisatie. Deze onafhankelijkheid
wordt gegarandeerd door de rechtstreekse steun van tienduizenden schenkers. Door benefietconcerten als dit van de
City Parade kan AZG snel en doeltreffend optreden in noodsituaties en aanwezig zijn in vergeten crisissituaties.
Uw gift geeft ons tegelijkertijd de mogelijkheid om door te gaan met onze wereldwijde hulpverlening.

De datum van City Parade :

- Om de normale economiche activiteit van een stad te waarborgen, heb ik besloten om het
evenement te organsieren op een zondag.
- Jaarlijks zien we meer en meer deelnemers in familie komen naar de City Parade.
Het organiseren van het evenement op een zondag zal die trend nog meer accentueren.
- Alle mensen die op zaterdag werken gaan eindelijk kunnen deelnemen.

Limburger

Legacy Member
Voor de mensen die vorig jaar geweest zijn in Luik:
Is het daar makkelijk parkeren? Speciale parkings ofzo voorzien?

Thnx

wilyjens

Legacy Member
Net gezien dat Vintouch gaat draaien, is een kerel van mijn school, interessant :)

Klopgeest

Legacy Member
net terug, dikke big up voor technasia! Alsook de niet-typische mentaliteit van de walen, vrij solidair en geen problemen gehad!

big up city parade!

(ps: opening parade was het vetste!)

Glexx

Legacy Member
Honderdtal jongeren opgepakt in Luik

Tijdens de City Parade in Luik heeft de politie van Luik zondag een honderdtal jongeren administratief aangehouden, voornamelijk omdat ze dronken waren of onder de invloed van drugs. Er ontstond ook een steekpartij.
De steekpartij vond plaats in de nacht van zondag op maandag, rond 2 uur. Een 18-jarige jongeman werd er door acht mensen aangevallen. Hij werd geslagen met een stoel en kreeg een messteek in de rug. Het slachtoffer werd overgebracht naar het ziekenhuis. De aanvallers zijn nog niet geïdentificeerd.

De dienst 100 van Luik moest tientallen keren uitrukken om jongeren die door druggebruik bewusteloos of in comateuze toestand waren geraakt, naar het ziekenhuis te brengen. Een drugdealer werd opgepakt.

Lobmans

Legacy Member
Hmm is eigenlijk ook de eerste keer dat ik hoor dat mensen op zulke events opgepakt worden enkel en alleen omdat ze onder invloed zijn van drugs, of zelfs gewoon van alcohol...

Tommyknockerken

Legacy Member
weer niet verwonderlijk dat het gebeurt in de walen maar dan nog hoofdzakelijk in Luik
vuil krapuul allemaal daar ja .... ja sorry ik bene RSCA fan het zit mij hoog :p

Limburger

Legacy Member
Kmoet toch wel toegeven tot ik mij daar niet echt veilig voelde :p
Enja, auto stond 5 kilometer van de closing party af..

En hoevaak ze drugs kwamen aanbieden :crazy:
Int teruggaan zette ik mijn kap op en toen kwamen ze der vragen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan