Archief - Beter leren zingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

no$feratu

Legacy Member
Hallo,

Al heel mijn leven heb ik graag gezongen. Nu zou ik ook graag echt zingen in een bandje (rock,metal iets in die aard). Probleem is ik weet niet hoe goed ik eigenlijk ben. Ze zeggen dat je jezelf altijd beter bezig hoort of het daadwerkelijk klinkt. Eigenlijk voel ik mij een beetje een kandidaat voor 'idool'.

Nu wat ik wil weten is, waar kan je eigenlijk zoiets leren ?
Muziekschool is een optie , maar wat zijn de mogelijkheden daar?
wordt er daar in groep gezongen of alleen? Moet je notenleer kennen of niet?
Kost dit geld? Welke genres kan en/of mag je daar zingen? houden ze ook rekening met je genre?
En weet er iemand een goede school omgeving Gent?

Een heleboel vragen dus... Enige antwoorden of pogingen tot worden ten zeerste geapprecieerd.


Ps. Ik weet dat ik niet zoveel posts heb etc. Maar ik kom hier wel al een tijdje , ben gewoon meer een forumlezer , actief deelnemen doe ik niet erg veel.

Ronnie86

Legacy Member
mss is een stukske opnemen en hier posten? dan kunne we vakjury spelen :)

satanreleased

Legacy Member
ja laten we een zang thread beginnen met iedereen zijn gezang erop , en dan mekaar raten :p ? zou leuk zijn .

Thin Liz

Legacy Member
De Vrije Ateliers zijn mss een optie?

::::: cc sint-niklaas :::::

Ik volg daar zelf gitaarles, maar er zijn dus ook zanglessen. Het principe is daar ideaal: je zegt wat je wil leren, met of zonder notenleer en ze proberen het je aan te leren gedurende één sessie per week. Het gaat daar zeer losjes aan toe, en toch krijg je les van beroepsmensen. Geen examens, geen stress, vrij goedkoop... Het is wel niet echt in Gent, maar vond het toch het vermelden nodig.

no$feratu

Legacy Member
Alvast bedankt voor de reacties , heb alleszins al een beter beeld van wat het is.
@ *DeFees* je link ziet er wel interessant uit , maar Mechelen is hier wel een goede 80km vandaan : (

Alcoholic Punk

Legacy Member
Een gewone klassieke zangles/cursus helpt enorm veel qua ademhaling en dergelijke.

Defees

Legacy Member
no$feratu zei:
Alvast bedankt voor de reacties , heb alleszins al een beter beeld van wat het is.
@ *DeFees* je link ziet er wel interessant uit , maar Mechelen is hier wel een goede 80km vandaan : (

die traint de grote Belgische groepen ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan