Archief - Ben jij toondoof?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pitter

Legacy Member
77,.. %
nice :p vind ik nog goed van mezelf, nooit muziek gevolgd ofzo

Redhunter

Legacy Member
100%

ben wel al bezig met muziek sinds mijn 7de :p
ben blij dat et toch iets eeft gedaan :p

BongZrGooD

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Ofwel heb je gelijk, ofwel is je gitaar op dit moment extreem vals gestemd en is het geen wonder dat je vriendin er niets van kan onderscheiden ;)

Hoe? Moet je een gitaar dan stemmen? Damn, nou breekt men klomp... Gauw men vriendin inschrijven voor de volgende editie van idool dan...

Groetjes,
BongZ

Bartel

Legacy Member
77,2% 4 jaar muziek, nu Dj.
Idd meer onthouden.
En had 2,55Hz op die andere proef :) Wel een stuk moeilijker... (vanaf 3hz echt wel tricky xD)

ShiryuX

Legacy Member
80.6% op eerste test.
1.65hz bij die tone difference test.
88% Rhythm test (afgerond net de world-class performance :p woot).


Zonder muzikale training.

Ben wel blij, das "very good performance" :p bij beide ^^.

Phil

Legacy Member
72,2%

Nog vrij hoog vind ik. Aangezien ik 0,0% interesse in muziek heb, ik totaal niet kan zingen, totaal geen muziek herken als ik muziek hoor (zelfs nummers die ik graag hoor, bvb van Michael Jackson, herken ik pas halverwege het refrein) en problemen heb om toonhoogtes en nadruk te herkennen in gesproken taal. (met momenten belangrijk in het Japans, maar ik hoor geen verschil in waar de nadruk gelegd wordt op het woord. Geen idee of dat met "toondoofheid" te maken heeft of niet. In't Japans is het hetzelfde woord, maar goed :) )

Op die pitch test haalde ik daarentegen maar 40,8Hz...
Daar zal mijn probleem liggen :)

grinshu

Legacy Member
Phil zei:
72,2%

Nog vrij hoog vind ik. Aangezien ik 0,0% interesse in muziek heb, ik totaal niet kan zingen, totaal geen muziek herken als ik muziek hoor (zelfs nummers die ik graag hoor, bvb van Michael Jackson, herken ik pas halverwege het refrein) en problemen heb om toonhoogtes en nadruk te herkennen in gesproken taal. (met momenten belangrijk in het Japans, maar ik hoor geen verschil in waar de nadruk gelegd wordt op het woord. Geen idee of dat met "toondoofheid" te maken heeft of niet. In't Japans is het hetzelfde woord, maar goed :) )

Op die pitch test haalde ik daarentegen maar 40,8Hz...
Daar zal mijn probleem liggen :)

waarom zit je eigelijk in de music threads dan ;) :p

Phil

Legacy Member
Blame de titel... Omdat ik eens wou weten of ik echt "zogenaamd" toondoof zou zijn of niet. (in de mate dat ge zoiets kunt testen met een simpel internettestje natuurlijk)

Blijkbaar niet dus he :)

Stabby

Legacy Member
ABCDEFGHIJKLMNO zei:
Die adaptive pitch test is leuker! 97.5%
Adaptive Pitch: Measure your pitch perception abilities

http://img22.imageshack.us/img22/7928/tonep.jpg

two tones 0.375Hz apart
Exceptional ear!


Visual intelligence: 95%
http://img16.imageshack.us/img16/8834/visualc.jpg

Yeaaahh baby :) Piano lessen werpen hun vruchten af :)

Ik heb:

Adaptive Pitch 1,65Hz
Rhythm Test 80%
Visual Intelligence 95%
Pitch discrimination: 94.2%
Musical memory: 94.0%
Contour discrimination: 88.0%
Attention: 93.5%
Musical/visual abstraction: 97.7%

Wat zegt die adaptive pitch test eigenlijk? Enkel hoe goed je gehoor is, of zegt het ook iets over je kwaliteiten/potentie als muzikant?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan