Archief - Belgische Metalcommunity

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Alleen voor metalliefhebbers: Wil je een Vlaamse community?


  • Totaal aantal stemmers
    47
  • Opiniepeiling gesloten.

Matt.

Legacy Member
Aan alle niet-metalliefhebbers: doe geen moeite om volgende post te lezen, want het zal je toch niet interesseren. ;)

1. Voor zover ik weet is er nog geen Vlaamse "metalcommunity" (voor wat ik bedoel met metalcommunity: zie verder). De meeste vlaamse metalliefhebbers zitten bij mijn weten vooral op de Nederlandse communities (er zijn er twee bekende als 'k het goed heb). Aangezien dat toch wel een groot gebrek is voor de vlaamse cultuur, wordt het imo tijd om daar verandering in te brengen en dus een Vlaamse metalcommunity op te richten.
Voor een community zijn er natuurlijk mensen nodig...

2. In hoeverre zijn de metalheads op het telenet forum geïnteresseerd in een Vlaamse metalcommunity? Zien jullie het idee wel zitten of zeggen jullie "een Nederlandstalige community is goed genoeg voor mij." en blijf je bij de Nederlandse communities? Want als er geen of weinig interesse blijft het idee een idee. Zie poll.

3. Een community heeft ook crewleden nodig. Te denken valt aan moderators, nieuwsposters, albumreviewers. Ja, je leest het goed, het wordt meer dan een community alleen als dat mogelijk is, en er komen dus ook albumreviews, albumpreviews, nieuwsberichten, concertreviews, een concertagenda, bandinfo enzovoort. Daarvoor zijn natuurlijk mensen nodig, en niet zomaar mensen, maar gedreven mensen. Zulke mensen zijn essentieel voor een community (kijk naar de hele TNG-comm.). Al dat moois kan natuurlijk tot andere dingen leiden ook, kijk naar telenet games.

4. Een site, jawel... Hier zijn 2 opties mogelijk. De eerste: een forum met aparte onderdelen voor reviews, nieuwsberichten, etc... (zie hiervoor). Daarvoor zijn geen coders & designers nodig. De tweede mogelijkheid is om zelf een website in elkaar te boksen (met een bestaand forum dan, tenzij er hier enkele freaky coders zitten :)). Ik heb van coden & designen wel wat kaas gegeten, maar alleen zal het me niet lukken. Dus dit soort mensen zijn er ook nodig.

5. Geld. Jammergenoeg wel ja. In het begin is dit niet echt nodig, maar als we uitgroeien tot een grote community, zullen we deftige hosting willen (en een domeinnaam) en zal er betaald moeten worden. Dit kan door sponsoring natuurlijk. Sponsors dus. Ik heb geen achtergrond in verband met sponsors zoeken, dus alle ideeën welkom. Ik zie het al aankomen "pannenkoekenverkoop tvv de belgische metalcommunity". ;)

Laat jullie van je Vlaamse kant zien en verenig jullie zoals het een echte vlaming en metalhead betaamd.

Vinksje

sir oinksalot

Legacy Member
volgens mij is er best wel een grote metal community anders...
deathmetal.be bv om al een voorbeeld te geven (zoals de naam het zegt wel vooral op deathmetal gericht dus)

Avondland

Legacy Member
[TFL]Boozy zei:
lugburz
BMC
Tartaar
..
Zat ik juist ook te denken, er zijn wel meerdere sites die dat idee van een metal community min of meer omvat. Op Lugburz zijn er nu geen reviews te vinden, maar wat ze doen voor de underground ... knap!

Matt.

Legacy Member
Ik heb het voor alle duidelijkheid over een Vlaamse community. In het Nederlands dus.

MyDyingBride

Legacy Member
Maar het is geen slecht initiatief ;)

Als er genoeg kandidaten zijn, wel ik altijd wel een handje helpen

@ posts above me; leuk dat je vooral weer de slechte kanten van zijn beginpost aanhaalt

^^VooDoo^^

Legacy Member
Probeer de moeite er niet in te steken, want het gaat toch niks worden vrees ik. Zijn teveel belgische forums, die hun vaste members hebben.

MyDyingBride

Legacy Member
^^VooDoo^^ zei:
Probeer de moeite er niet in te steken, want het gaat toch niks worden vrees ik. Zijn teveel belgische forums, die hun vaste members hebben.
Daar vrees ik eerlijk gezegd ook een beetje voor

BongZrGooD

Legacy Member
Het woord "Vlaams" en "Vlaming" kwamen me net iets teveel voor in je post, sorry...
Ik blijf wel bij de "Nederlandstalige" en "Engelstalige" fora...
Blijkbaar ben ik wel een echte metalhead maar geen echte "vlaming"...en nee, daar schaam ik me niet voor.

Groetjes,
BongZ

boozeke

Legacy Member
Avondland zei:
Zat ik juist ook te denken, er zijn wel meerdere sites die dat idee van een metal community min of meer omvat. Op Lugburz zijn er nu geen reviews te vinden, maar wat ze doen voor de underground ... knap!
de Releases tower?

Avondland

Legacy Member
[TFL]Boozy zei:
de Releases tower?
Ik doelde op regelmatige reviews van nieuwe cd's. De nieuwe cd van pakweg hammerfall zal je geen review van vinden op Lugburz. Ze specialiseren zich in vooral Black/Death Metal.

Desperatozz

Legacy Member
niets tegen vlamingen en/of metalfans ...

maar wil je nu eigenlijk een vlaams-nationalistisch forum opstarten of een metalforum volledig in het nederlands :p

trouwens ... net alsof een echte vlaming ook van metal moet houden ... nonsens ... en dat alle 'echte' metalfans ook 'vlaming' moeten zijn , alejah, leid ik er toch uit af, vind ik ook nonsens

::edit::

trouwens er is hier toch al een metalthread in het nederlands ...

content zijn met wat ge krijgt ... zo werkt da hier bij mij thuis :p NAH :D

Obi-Jan

Legacy Member
^^VooDoo^^ zei:
Probeer de moeite er niet in te steken, want het gaat toch niks worden vrees ik. Zijn teveel belgische forums, die hun vaste members hebben.

even offtopic, maar voodoo antwoord is op mijn pm :p

edit: en tzelfde voor [TFL]Boozy :p

Sambaking

Legacy Member
Ik vind het hele concept wel geslaagd. Er mogen dan wel nederlandse en/of nederlandstalige metalcommunities bestaan, maar ik zou het wel appreciëren moest er een vlaamse zijn. Want als je eerlijk bent weet je dat metal in België serieus miskent wordt, zeker in vergelijking met Nederland. Zo kennen heel wat jongeren metal niet eens, dus zou het een positieve invloed op de 'metalpopulariteit' in ons land kunnen zijn. Dus als het idee van de grond komt is het best mogelijk dat metal weer wat fans bij heeft.

P.S. Persoonlijk vind ik het kl*ten dat de enige aanvaarde muziek van vandaag commercieel uitgebuite rommel is en daar moet verandering in komen.

sir oinksalot

Legacy Member
Sambaking zei:
Ik vind het hele concept wel geslaagd. Er mogen dan wel nederlandse en/of nederlandstalige metalcommunities bestaan, maar ik zou het wel appreciëren moest er een vlaamse zijn. Want als je eerlijk bent weet je dat metal in België serieus miskent wordt, zeker in vergelijking met Nederland. Zo kennen heel wat jongeren metal niet eens, dus zou het een positieve invloed op de 'metalpopulariteit' in ons land kunnen zijn. Dus als het idee van de grond komt is het best mogelijk dat metal weer wat fans bij heeft.

P.S. Persoonlijk vind ik het kl*ten dat de enige aanvaarde muziek van vandaag commercieel uitgebuite rommel is en daar moet verandering in komen.
ach, ik heb het liever zo dan dat ze constant metal op tv en radio zouden spelen
keep it underground I say
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan