Matt.
Legacy Member
Aan alle niet-metalliefhebbers: doe geen moeite om volgende post te lezen, want het zal je toch niet interesseren.
1. Voor zover ik weet is er nog geen Vlaamse "metalcommunity" (voor wat ik bedoel met metalcommunity: zie verder). De meeste vlaamse metalliefhebbers zitten bij mijn weten vooral op de Nederlandse communities (er zijn er twee bekende als 'k het goed heb). Aangezien dat toch wel een groot gebrek is voor de vlaamse cultuur, wordt het imo tijd om daar verandering in te brengen en dus een Vlaamse metalcommunity op te richten.
Voor een community zijn er natuurlijk mensen nodig...
2. In hoeverre zijn de metalheads op het telenet forum geïnteresseerd in een Vlaamse metalcommunity? Zien jullie het idee wel zitten of zeggen jullie "een Nederlandstalige community is goed genoeg voor mij." en blijf je bij de Nederlandse communities? Want als er geen of weinig interesse blijft het idee een idee. Zie poll.
3. Een community heeft ook crewleden nodig. Te denken valt aan moderators, nieuwsposters, albumreviewers. Ja, je leest het goed, het wordt meer dan een community alleen als dat mogelijk is, en er komen dus ook albumreviews, albumpreviews, nieuwsberichten, concertreviews, een concertagenda, bandinfo enzovoort. Daarvoor zijn natuurlijk mensen nodig, en niet zomaar mensen, maar gedreven mensen. Zulke mensen zijn essentieel voor een community (kijk naar de hele TNG-comm.). Al dat moois kan natuurlijk tot andere dingen leiden ook, kijk naar telenet games.
4. Een site, jawel... Hier zijn 2 opties mogelijk. De eerste: een forum met aparte onderdelen voor reviews, nieuwsberichten, etc... (zie hiervoor). Daarvoor zijn geen coders & designers nodig. De tweede mogelijkheid is om zelf een website in elkaar te boksen (met een bestaand forum dan, tenzij er hier enkele freaky coders zitten
). Ik heb van coden & designen wel wat kaas gegeten, maar alleen zal het me niet lukken. Dus dit soort mensen zijn er ook nodig.
5. Geld. Jammergenoeg wel ja. In het begin is dit niet echt nodig, maar als we uitgroeien tot een grote community, zullen we deftige hosting willen (en een domeinnaam) en zal er betaald moeten worden. Dit kan door sponsoring natuurlijk. Sponsors dus. Ik heb geen achtergrond in verband met sponsors zoeken, dus alle ideeën welkom. Ik zie het al aankomen "pannenkoekenverkoop tvv de belgische metalcommunity".
Laat jullie van je Vlaamse kant zien en verenig jullie zoals het een echte vlaming en metalhead betaamd.
Vinksje
1. Voor zover ik weet is er nog geen Vlaamse "metalcommunity" (voor wat ik bedoel met metalcommunity: zie verder). De meeste vlaamse metalliefhebbers zitten bij mijn weten vooral op de Nederlandse communities (er zijn er twee bekende als 'k het goed heb). Aangezien dat toch wel een groot gebrek is voor de vlaamse cultuur, wordt het imo tijd om daar verandering in te brengen en dus een Vlaamse metalcommunity op te richten.
Voor een community zijn er natuurlijk mensen nodig...
2. In hoeverre zijn de metalheads op het telenet forum geïnteresseerd in een Vlaamse metalcommunity? Zien jullie het idee wel zitten of zeggen jullie "een Nederlandstalige community is goed genoeg voor mij." en blijf je bij de Nederlandse communities? Want als er geen of weinig interesse blijft het idee een idee. Zie poll.
3. Een community heeft ook crewleden nodig. Te denken valt aan moderators, nieuwsposters, albumreviewers. Ja, je leest het goed, het wordt meer dan een community alleen als dat mogelijk is, en er komen dus ook albumreviews, albumpreviews, nieuwsberichten, concertreviews, een concertagenda, bandinfo enzovoort. Daarvoor zijn natuurlijk mensen nodig, en niet zomaar mensen, maar gedreven mensen. Zulke mensen zijn essentieel voor een community (kijk naar de hele TNG-comm.). Al dat moois kan natuurlijk tot andere dingen leiden ook, kijk naar telenet games.
4. Een site, jawel... Hier zijn 2 opties mogelijk. De eerste: een forum met aparte onderdelen voor reviews, nieuwsberichten, etc... (zie hiervoor). Daarvoor zijn geen coders & designers nodig. De tweede mogelijkheid is om zelf een website in elkaar te boksen (met een bestaand forum dan, tenzij er hier enkele freaky coders zitten
). Ik heb van coden & designen wel wat kaas gegeten, maar alleen zal het me niet lukken. Dus dit soort mensen zijn er ook nodig.5. Geld. Jammergenoeg wel ja. In het begin is dit niet echt nodig, maar als we uitgroeien tot een grote community, zullen we deftige hosting willen (en een domeinnaam) en zal er betaald moeten worden. Dit kan door sponsoring natuurlijk. Sponsors dus. Ik heb geen achtergrond in verband met sponsors zoeken, dus alle ideeën welkom. Ik zie het al aankomen "pannenkoekenverkoop tvv de belgische metalcommunity".
Laat jullie van je Vlaamse kant zien en verenig jullie zoals het een echte vlaming en metalhead betaamd.
Vinksje
.