Archief - BandGeek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arten

Legacy Member
Hoi iedereen,

het is absoluut niet mijn bedoeling om te spammen, maar ik heb met een collega een applicatie gemaakt waarvan ik denk dat velen onder jullie hem wel leuk zullen vinden: BandGeek

je kan het installeren en meer info lezen op http://www.ida-mediafoundry.be/bandgeek


wat doet het (in een notendop):
je geeft een band (en nummer eventueel in) en je krijgt:
- videos
- afbeeldingen
- informatie over de band
- similar artists
- complete discography
- tabs en chords met interne speler (zoals guitar pro een beetje)

kortom, zo goed als alles wat er te vinden is over die band op het web.

We hebben ons ook ingeschreven voor een website, de adobe max awards en in een paar weken weten we of we bij de finalisten zitten. Als dit zo is, dan worden de winnaars bepaald door public voting, dus als jullie de applicatie leuk vinden en we zouden bij de finalisten geraken, stem dan eventjes op ons ;)

Nogmaals, het is echt niet bedoeld als spam, maar ik denk echt wel dat veel mensen hier het een leuke applicatie zullen vinden

beton

Legacy Member
Ik vind het heel weinig added value hebben tov last.fm, dus ik ga het helaas niet gebruiken.

"Waiting for previous search to finish" is ook vrij vervelend aangezien youtube data blijkbaar vrij traag binnenkomt.

kisthechef

Legacy Member
Ik zou dit wel eens kunnen gebruiken. Het systeem dat artiesten vindt zit precies wel goed ineen.

Alleen snap ik niet goed wat de bedoeling van 'tubes' is? Bij de paar opzoekingen die ik gedaan heb, kwamen er filmpjes die niets te zien hadden met de artiest...

En nog iets: als hij een artiest niet vindt, kunt ge geen andere zoeken omdat de search nog bezig is.

Arten

Legacy Member
ja de inhoud kunnen wij weinig aan doen aangezien we webservices aanspreken, maar meestal zit er toch genoeg relevante dingen bij ook...

dat van die artiest moet ik eens bekijken!

Arten

Legacy Member
beton en kisthechef: ik heb de bug gevonden die jullie aanhaalden, gek dat we dat over het hoofd gezien hebben...

Ik heb het gefixt en de nieuwe versie geupload, dus download het eens opnieuw en die bug zou weg moeten zijn ...

en wardkennes: ik vind het maar heel raar dat het traag opstart bij jou, het vraagt normaal echt niet zoveel van je mac/pc en ik heb hier bij de beta testers nooit klachten over gehad en die hadden echt heel uiteenlopende systemen

kisthechef

Legacy Member
Nog een paar dingen:

-Als je eerst zoekt naar een artiest en daarna naar een nummer, geeft hij altijd de info over de artiest (die nog altijd in het eerste vakje staat). Edit: nu ik het eens test, zoeken op song werkt zelfs gewoon niet (en hier geldt de bug die je voor bands net gefixt hebt nog steeds).

- Als er verschillende artiesten zijn met dezelfde naam zou er in de discografie een onderscheid moeten zijn, wat nu niet het geval is.

- Het feit dat je die 'Band ...' steeds moet verwijderen is storend. Dat zou moeten verdwijnen wanneer je er op klikt.

- De bands die verschijnen wanneer je opstart, zouden moeten aangepast zijn aan je eerdere zoekopdrachten. Ik was redelijk geschoffeerd toen Nickelback verscheen. :p

Arten

Legacy Member
- je moet als je op een nummer zoekt ook de juiste artiest ingeven ...
(i know, maar dude, het is 2 weken gemaakt he :)

- niet aan gedacht, is voor de volgende versie :)

- die bug zou echt wel weg moeten zijn, zeker dat je het opnieuw geinstalleerd hebt?

- de bands die verschijnen is gewoon een random artiest uit de yahoo top charts,
we slaan voorlopig niks op dus kunnen we dat ook niet aanpassen, maar leuke suggestie voor een volgende versie!

(ik apprecieer de feedback echt hoor, geen probleem )

kisthechef

Legacy Member
Over die bug: wanneer ik een songnaam ingaf zonder bandnaam, bleef hij zoeken en kreeg ik weer de melding "Waiting for previous search to finish"

Ow, en iets grappig gevonden: Toen ik de Beatles zocht, stond er bij de beschrijving enkel 'lol'. Daar moet toch wel wat meer over te zeggen zijn? :p

Edit: nog iets vreemd: wanneer ik rolling stones intyp krijg ik:

Change your tags. The British rock band are called "The Rolling Stones".

Maar wanneer ik dan The Rolling Stones ingeef, krijg ik artist not found.

Je bent goed begonnen, maar er schort toch nog veel aan hoor...

Arten

Legacy Member
dat van die songnaam kan ik nog fixen, dat ben ik inderdaad vergeten :)

al de rest: wij hangen volledig af van de webservices ...
als lastfm the rolling stones zegt en yahoo rolling stones niet kent, dan kunnen wij daar helaas weinig aan doen, of je zou dat al bij elke artiest manueel gaan moeten corrigeren.

dat van the beatles: als last fm lol zegt, sja :D

kisthechef

Legacy Member
Zou het niet mogelijk zijn om een knop toe te voegen 'geen goeie info'? Op die manier kan je in dat geval de info van een andere site laten nemen.

(Waarschijnlijk moet je dan ook wel beginnen dingen op een server opslaan, daar heb ik geen verstand van, sorry :))

Arten

Legacy Member
dat zou eventueel mogelijk zijn ja, in een volgende versie :)
damn ik had jou moeten hebben als beta tester, echt waar :)

die fout van als je geen artiest invult is ook aangepast, download nog maar eens ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan