Archief - Archaeopteryx - Everything Remains Special ('90s Trance)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dj Aero

Legacy Member
greetings @ all,

ik heb nog eens een nieuw nummertje gemaakt. Het is een eerste versieke dus er wordt nog veel aangepast en dat bepalen jullie mee. ik wou eens weten welke ideen jullie hieromtrend nog hadden. het is een trance nummertje, waarmee ik rustig, en eenvoudig wou blijven, om emoties op melodie te benadrukken. ik wou geen 100 synths en arps en eel de zever, dat laat ik over aan armin van buuren en tiësto en co...

normaal was ik gestopt met trance maar nu heb ik er toch nog een gemaakt omwille van emoties die loskwamen na een hoop miserie...

benieuwd wat jullie er van vinden!

Gear: FL 4.5, z3ta, albino 2, audiorealism bass station, sytrus
lengte: 4.50
kwaliteit: 128 kb/s
bestandsgrootte: 4.42 mb
eigen comment:
-Momenteel nog weinig fx (sweepkes en dergelijke)
-er komt nog variatie in de melodie, kheb momenteel een hoge synth in men hoofd
- boven op deze string komt nog een zachter, lead-achtigere string, om het emotioneler te maken
- begin aanpassen

klikkerdeklik

Fryse Bursten

Legacy Member
Klinkt lekker!
Wat me opvalt:
- De hi-hat mag beter afgemixd worden, komt naar mijn mening soms te hard door, vooral int begin en het einde.
- Aan de rust tussen de break en het stuk met de kick zou ik nog wat bijschaven...
- De melo mag idd een beetje vloeiender gemaakt worden, door der een string bij te voegen.
- 2de break is wel effe super vet ;)

Greetz

P.S.: Hoe hebt je de melo zo in toonkleur laten varieren? Is da ne phaser?

KingOfWoods

Legacy Member
De robbie, ge zijt toch nog steeds mijnen held ze.
Khem geen commentz pee, kvind het lekker klinken, u afmixing zit goed peizek.
Ge hebt het niet boordevol percussie gesmeten wat ik dik vind, want i love the simple things in music

Dj Aero

Legacy Member
die toonkleur is een flanger effect ..

bedankt voor de comment alvast!!

ik kijk zeker naar die hat, ik was aan het denken een bravere te nemen, een softere, zachtjes tikke, is wa gevoeliger...

Amerlegna

Legacy Member
Hihat misschien iets stiller, of meer filter?
Nummer zit wel lekker ineen.
Het is niet mijn ding, spreekt me persoonlijk niet aan.
Maar het zit zoals gezegd goed ineen.
Klinkt iets te commercieel, misschien

Maar ge maakt alvast vorderingen tegen vroeger (ik weet nog helemaal in den beginne dat ge er aan begon op telenet muziek forum ...)
Amazing verschil !!! :)

Keep on ...

Dj Aero

Legacy Member
de bass lijkt idd zeer luid, maar dat is eigenlijk enkel in het begin. tijdens de melodie enzo wordt hij toch redelijk hard naar achter gedrukt denk ik?

ik ga zeker het drum gebeuren ook proberen uitbreiden in een volgende versie want nu is het redelijk eenvoudig. zeker het begin loopje, ga ik wat uitbreiden en mss geen slecht id omwat met te spelen

Dj Aero

Legacy Member
bedankt! de 2de versie komt er aan... ik vind ze persoonlijk wel beter, maar tis nog ni helemaal af :)

Liquid LP

Legacy Member
'k ben hier helemaal voor te vinden!!!!!!
*zet speakers echt helemaal open*

[roepmode]
dit is echt vette shit, doet me echt denken aan de extreme tracks van vroeger, plus het melodietje is nice.
dit heeft echt het gewenste effect bereikt imo.
vroeger was de bass hard, percussie kristalhelder en geflangede synths.
[/roepmode]

*zet speakers terug lager*


nice job :unsure:

Grtzz,
Liquid

Dj Aero

Legacy Member
hehehe thnx.. de 2de versie is wat uitgebreider, mss wat langdradiger. staat mss vandaag nog online, i'll try

::PDX::

Legacy Member
man, hebk je al gezegd dat dit nr'ke me bevalt
het is echt enorm goed!
Succes ermee

P.S.: je 3de versieke vind ik nog beter :)

Chizm

Legacy Member
Een woord:
Zaaaalig!!
Echt goed, doet me een klein beetje aan Sash! denken(melodie dan toch).
Graaf

ferre

Legacy Member
VERYY NICE !!

hebde soms geen versie waar de kick niet te luid staat ? :) dak dat in een setje kan steken mits u toestemming ;)

Dj Aero

Legacy Member
in de derde versie heb ik hem al zachter gezet normaal :confused: maar als je mee ff toevoegt op msn ofzo dan wil ik u wel eentje sture me ne zachtere kick als je wil

[email protected]
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan