Archief - Achtergrondmuziek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defnerd

Legacy Member
Momenteel woon ik onderhalf jaar samen en aangezien mijn vriendin mijn voorkeur voor hardcore en metal niet altijd weet te appreciëren (metal bij het ontbijt, probeer het niet) ben ik op zoek naar 'achtergrondmuziek'. De enkele nummers die onder deze categorie vallen en in mijn bezit zijn ben ik ondertussen meer dan kotsbeu gehoord...

Alle nummers of genres zijn goed, zolang het maar als achtergrondmuziek kan worden opgezet bij bijvoorbeeld het eten/als er bezoek is/... momenten waar er dan toch niet 'echt' naar geluisterd wordt. Alvast merci!

Ronnie86

Legacy Member
zet de radio op...:)

en metal bij het ontbijt...ik ken ni anders :D

cool_boy_ke

Legacy Member
Zoek voor Ambient
Buddha Bar Collectie is daar wel goed voor

Bart Religion

Legacy Member

Yngwie

Legacy Member
Bands die bij men vriendin goed liggen als "achtergrondmuziek" zijn bv Avantasia, My dying bride, Black sabbath, Rush, Led Zeppelin, Pink Floyd, Black stone cherry,...

qua genres liggen ze wat uiteen zodat ge wat afwisseling hebt maar algemeen gezien zijn het bands met vrij rustige nummers.

Zelf ben ik serieuze voorstander van iets steviger aan de ontbijttafel (niets beter dan een goeie Slaughter of the soul of Angel of death om de dag te beginnen) maar af en toe moet the misses ook eens haar goesting krijgen.

multavici

Legacy Member
Nja het hangt er wat van af wat voor sfeer je wil imo. Toppers qua ambient vind ik Harold Budd, Goldmund, paar platen van Brian Eno, Max Richter, Near the Paranthesis, Ochre, Fennesz, Helios, Global Communication, The Field.

mtm

Legacy Member
multavici zei:
Nja het hangt er wat van af wat voor sfeer je wil imo. Toppers qua ambient vind ik Harold Budd, Goldmund, paar platen van Brian Eno, Max Richter, Near the Paranthesis, Ochre, Fennesz, Helios, Global Communication, The Field.

The Field zou ik niet echt als achtergrondmuziek gebruiken, daarvoor is de muziek veel te goed ... :)

multavici

Legacy Member
mTm zei:
The Field zou ik niet echt als achtergrondmuziek gebruiken, daarvoor is de muziek veel te goed ... :)

Al die muziek die ik daar opnoem is veel te goed :p
Maar je kan ze in principe ook wel op de achtergrond opzetten. Naar goede ambient kan je ook perfect een hele cd geconcentreerd luisteren.

mtm

Legacy Member
multavici zei:
Al die muziek die ik daar opnoem is veel te goed :p
Maar je kan ze in principe ook wel op de achtergrond opzetten. Naar goede ambient kan je ook perfect een hele cd geconcentreerd luisteren.

Nja, ik kende alleen The Field van uw lijstje. Ik zou eens moeten zoeken naar wat muziek in dat genre ... The Field op 10daysoff vorig jaar was echt genieten. Maar veel mensen kunnen dat niet appreciëren omdat het 'speciaal'is, anders. Maar gelijk je zegt: het is ideaal om op de achtergrond op te zetten.

Hayrus

Legacy Member
Als je van metal houdt, dan is Progressive meestal wel een rustigere variant.
Dream Theater, Queensryche..

washikiki

Legacy Member
Misschien In Flames eens proberen, melodic death metal, tis iets zachter al dusja :) zijn wel mooikes bij :)

ByT3 Me

Legacy Member
Acid muziek, zijn zoveel varianten in.
maar als u vriendin uw muziek niet kan aanvaarden, dan zijt ge niet voor elkaar gemaakt he.
Als gij naar hare muziek moet luisteren moet zij het omgekeerde ook doen he, of zijt ge zo'ne sloef?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan