Archief - Ableton Live

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Isabeau

Legacy Member
Ik zou graag wat nummers coveren/namaken in Ableton,
Simpel beginnen met Technotronic, of eens de Chemical Brothers,

Maar weet er soms iemand welke groep welke softsynth of instellingen gebruikt? Zodat ik dat kan namaken, of zijn er zo forums? Of heeft er zelf iemand al zo dingen ontdekt?

Thx!

Stabby

Legacy Member
Veel groepen gebruiken nog voor een groot deel nog hardware synths hoor. Het is moeilijk te zeggen met welke soft synths je dat allemaal kan naspelen.

Isabeau

Legacy Member
Maar als ik kijk naar Justice, Tiga, Soulwax, Chemical , Daft Punk, die staan allemaal met Ableton op het podium en in de studio... dat moet toch zo te maken zijn ook blijkbaar...

Stabby

Legacy Member
Ableton wordt vaak gebruikt om hardware synths te sequencen. Ze zullen vast ook wel een aantal soft synths gebruiken, maar daar weet ik het fijne niet van.

Stabby

Legacy Member
Typ op Google de naam van een groep gevolgd door "equipment". Dan vind je wel wat. Ik heb het al opgezocht van een paar artiesten. Daft Punk gebruikt vooral hardware, Chemical Brothers gebruikt Cubase, Recycle, Refill, Pro Tools qua software en enorm veel hardware. Ik denk dat je met enkel software niets kan namaken. Maar waarom zou je dat eigenlijk willen? Je eigen nummers maken is toch veel leuker?

GiJay

Legacy Member
Isabeau zei:
Maar als ik kijk naar Justice, Tiga, Soulwax, Chemical , Daft Punk, die staan allemaal met Ableton op het podium en in de studio... dat moet toch zo te maken zijn ook blijkbaar...

Leer eerst eens wat basis over wat ableton ( of een andere sequencer) is en wat je er mee kan. Ik kan thuis makkelijk een hoop opnemen van externe instrumenten en dat dan als clipjes afspelen als ik op het podium sta.

In de voorbeelden dat jij geeft gaat het dan ook voornamelijk over scheet- en braakgeluiden die door een filter worden gehaald. Af en toe gaan ze heel experimenteel en gebruiken ze het geluid van een stel neukende apen. Dat is hoe DANCE tot leven is gekomen.

Het is niet omdat ze een laptop op het podium hebben, dat ze er iets mee doen ;).

Mike_D

Legacy Member
Maak zelf nieuwe geluiden is inplaats moeilijk te doen welke softsynth zij gebruikt hebben of hoe hun filters zijn op gebouwd.
Er zitten goede softsynth in ableton om zelf mooie nieuwe geluiden te maken desnoods instaleer je wat andere softsynth.

En als je zo nodig wil teren op andermans klanken mijn best maar dan kan je ze makkelijker sampele dan na maken is hier al gezegd.

satanreleased

Legacy Member
Ik werk al 5 jaren met ableton . En het beste manier om te leren is door sampels te kopen of ze zelf te maken in Fruity loops . Ableton is wat complex voor sommige mensen, maar de bijgeleverde tutorials zijn heel handig om eens door te lopen .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan