Archief - aanschaf gitaar...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

LegacyLowRider

Legacy Member
Ik ben van plan een elektrische gitaar te kopen, en de verkoper heeft mij 2 basispakketten aangeboden. een met een versterker van 10W voor 250€ of een met een versterker van 15W voor 280€...bij het pakket van 280€ zat ook iets dat het stemmen makkelijker maakt...iemand tips welke ik het beste koop, of ik ze best links laat liggen?
alvast bedankt...

Maxus 3D

Legacy Member
Ik heb zelf pas een elektrische gitaar + versterker gekocht, en ben ook maar een beginner. Die starterspakketten van €250 of zelfs €280 zou ik gewoon links laten liggen.
Ik heb een gitaar gekocht van om en bij de €250 (Silvertone Revolver SS-11, linkshandig) en dan nog een versterker van €159 (Ibanez, 25 watt).

Als uw budget het toelaat zou ik zeker iets in die prijsklasse zoeken, want face it: voor €280 een gitaar én versterker is te weinig, zelfs voor een beginner.

Maarja, we zullen zien wat de kenners ervan zeggen eh :)

QplQyer

Legacy Member
Ik heb vijf jaar lang gespeeld op een versterkertje + gitaar uit zo'n beginnerspakket, kostte ook iets van een 280 euro (in die tijd 12.000 BEF), dus het is zeker niet slecht om met te beginnen.
Reken wel dat je dan allicht, tenzij de versterker distortion heeft, een distortion pedaaltje gaat moeten kopen.

De resale value van zo'n pakket ligt wel redelijk laag bij mijn weten, dus mocht je ooit stoppen ga je er niet zoveel meer van terugkrijgen.

Ik zou je aanraden om de tweedehands markt zeker ook eens te bekijken.

LegacyLowRider

Legacy Member
Ik zou best wel voor duurdere pakketten kunnen gaan, maar dat waren het enigste die de winkel hadden, tenzij iemand mij een andere (betere) winkel kan aanraden in de buurt van de rupelstreek...

Skoran

Legacy Member
Welk merk gitaar + versterker is het?

En wat voor stijl wilt ge gaan spelen?

deyoeri

Legacy Member
Idd, als je de merken van die paketten kent, is het al handiger om raad te vragen. Nu, als commentaar op Maxus 3D, het is waar wat je zegt. Maar in mijn kleine ervaring is het al duidelijk geworden dat je geen dure shizzle moet hebben om mee te beginnen, een paket van 280€ kan al voldoende zijn.

An!ma

Legacy Member
idd welk merk?
ik heb anders wel nog een beginnerspakketje dat ik verkoop (op het buy&sell forum bij varia)
tis iet beter dan een echt beginnerspakketje (gitaar zelf had een nieuw waarde van om en bij de 450€ versterker iet van een 150€)

effe link naar thread posten

Greetz Gert

LegacyLowRider

Legacy Member
An!ma zei:
idd welk merk?
ik heb anders wel nog een beginnerspakketje dat ik verkoop (op het buy&sell forum bij varia)
tis iet beter dan een echt beginnerspakketje (gitaar zelf had een nieuw waarde van om en bij de 450€ versterker iet van een 150€)

effe link naar thread posten

Greetz Gert
merk gitaar ben ik vergeten, maar het merk van de versterker was hetzelfde als die van jouw...

Defees

Legacy Member
dat zijn fender beginnerpakketen dan ... als't Fender versterkers zijn, da's ni zo slecht om mee te beginnen :)

LegacyLowRider

Legacy Member
mss nog tips voor goede & betaalbare merken, pakketten of winkels?

An!ma

Legacy Member
maar dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat dat samengaat met een squire
en das al minder aan te raden (dan zou'k toch eens kijken naar nen epiphone of cort[wa echt wel kwalitatief is voor zijn prijs])
de versterker is wel een vrij stevig ding voor een beginnersampje
gaat zelfs gigantisch luid en kunt ge desnoods op nen externe speaker aansluite (zie cabinet) maja

spectrious

Legacy Member
LegacyLowRider zei:
mss nog tips voor goede & betaalbare merken, pakketten of winkels?
Ik ozu vertrouwen op een basis pakket als leek.

Tenzij het over een Stagg pakket gaat.

spectrious

Legacy Member
Stagg is geen kloten waard in zo'n starterspakket.
Brandhout. Is binnen de kortste keren stuk.

ik verwacht va een basis pakket dat het toch een jaar n'alf moet meegaan tot ge een nieuwe gitaar koopt. Niet?

LegacyLowRider

Legacy Member
spectrious zei:
Stagg is geen kloten waard in zo'n starterspakket.
Brandhout. Is binnen de kortste keren stuk.

ik verwacht va een basis pakket dat het toch een jaar n'alf moet meegaan tot ge een nieuwe gitaar koopt. Niet?

minstens, doe er nog maar een half jaar bij...

deyoeri

Legacy Member
An!ma zei:
maar dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat dat samengaat met een squire
en das al minder aan te raden (dan zou'k toch eens kijken naar nen epiphone of cort[wa echt wel kwalitatief is voor zijn prijs])
de versterker is wel een vrij stevig ding voor een beginnersampje
gaat zelfs gigantisch luid en kunt ge desnoods op nen externe speaker aansluite (zie cabinet) maja

Bwoh, wete, me mijn squier heb ik tot nu toe nog nooit geen probleem gehad. Off course zijn er prijs/kwaliteit gericht betere gitaren, betwist ik ni :)



En, about stagg...stagg, scheelt veel aan. Allez ja, weet ik toch van een kennis. Kerel in gitaarwinkel zei dat stagg brol is. Betekent al wat zeker? :)

LegacyLowRider

Legacy Member
aha budget juist omhoog gegaan:)
met tussen de 300 en de 350€ zou ik toch wel een degelijk starterspakketje kunnen krijgen zeker??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan