Archief - Aankoopadvies: Keyboard

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tom1

Legacy Member
Hoi,

Door de week zit ik op kot en mis ik mijn piano teveel :p.
Het is onbegonnen werk om die daar te krijgen, dus dacht ik van een goedkoop keyboard te kopen om mij in de week mee bezig te houden.

Liefst dus met verzwaarde toetsen en niet zo'n plastieken dingetjes die nog lichter wegen dan een veer!
Alleen de piano klank is belangrijk voor mij, de rest kan mij helemaal niets schelen!

Tips? Budget? Tweedehands/Eerstehands?

satanreleased

Legacy Member
Wel , ik heb een Casio PX-110 gekocht met echte piano geluid en pedaal erbij . Deze heeft mij vorige jaar ongeveer een slordige 450 euro gekost .En de toetsen zijn Hammered" verzwaard".
Maar natuurlijk komt er nieks bij een goeie Roland of een Yamaha .Stage Piano's zijn dag van vandaag heel voordelig geworden .
hier is een link die jouw een overzicht kan geven inverband met prijzen . Click hier

tom1

Legacy Member
Mjah, ik heb thuis al een duurdere Roland staan (digitale piano) en een vleugel dus ik vind het nogal moeilijk om weer zoveel geld te geven aan een nieuwe piano :p.

Zou deze voldoen? KEYMUSIC ® - Yamaha NP-30 B
Dat is eerder het budget waar ik naar mik :p.

Ofwel moet ik tweedehands zoeken?
Musicstore.de is natuurlijk goedkoper :p.

Stabby

Legacy Member
Die Yamaha NP-30 kost echt niets als je uit Engeland laat overbrengen (€165 ipv €270 bij ons). Maar ik hoor over die piano vaak een buzz probleem. Yamaha heeft toegegeven dat er een fout is in de gehele productielijn van de NP30. Ze herstellen het wel, maar dan moet je weer wachten he. Trouwens, deze heeft geen gewogen toetsen. Semi-weighted noemen ze het, maar daar voel je niets van (toetsen voelen erg sponzerig aan).

De beste deal is een Yamaha P85 voor €440 vanuit Engeland. Dat is €200 minder dan de prijs in ons land, en die heeft wel gewogen toetsen. Heb ik vorige maand gekocht :)

tom1

Legacy Member
Dus die P85 is het goedkoopste wat ik kan krijgen ?
En welke website is dat dan? Of was dit alleen bij de lage pond?

Stabby

Legacy Member
De pond staat nog altijd relatief laag. Ik heb mijn P85 bij DV247 gekocht voor €410. De nieuwe ladingen zijn weer een pak duurder omdat hun aankoopprijzen door de lage pond zijn verhoogd. De zwarte hebben ze nog voor €440, maar de grijze hoort bij de nieuwe lading en kost al €550. Grijp dus je kans nu het nog kan :)

Ga ook eens naar de winkel om een paar piano's uit te testen. Dan heb je al een idee wat je ligt. De NP30 vond ik slecht aanvoelen, dan heb ik nog liever een gewoon keyboard. Moest je je toch nog tevreden stellen met ongewogen toetsen, is de Yamaha E313 een aanrader. Kost €140 incl verzending vanuit Engeland, echt geen geld vergeleken met hier.

tom1

Legacy Member
Ben eens naar de Keymusic geweest en heb daar de Casio CDP 100 gezien

KEYMUSIC ® - Casio CDP-100 e. piano

Kost daar 429EUR incl pedaal & stand. Pak goedkoper dan op musicstore.de. Op DV247 vind ik die niet echt terug.

Ik wil sowieso gewogen toetsen, want die semi weighted vond ik niet zo prettig aanvoelen (lijkt mij ook niet zo goed voor mijn techniek te verbeteren :)).

Fre G

Legacy Member
Kijk ook eens op internet naar de reviews maar dat lijkt mij een goeie koop.

Stabby

Legacy Member
kooksteen zei:
Ben eens naar de Keymusic geweest en heb daar de Casio CDP 100 gezien

KEYMUSIC ® - Casio CDP-100 e. piano

Kost daar 429EUR incl pedaal & stand. Pak goedkoper dan op musicstore.de. Op DV247 vind ik die niet echt terug.

Ik wil sowieso gewogen toetsen, want die semi weighted vond ik niet zo prettig aanvoelen (lijkt mij ook niet zo goed voor mijn techniek te verbeteren :)).

Hier is een tip. Meld deze prijs aan Collishop en ze zullen de prijs verlagen. Staat daar nu voor €599.

Fre G

Legacy Member
En heb je al beslist welke? Want ik ga mij ook een kopen binnenkort!

tom1

Legacy Member
Als ik een koop waarschijnlijk die Casio :). Aangezien ik nog die duurdere Roland heb thuis lijkt het mij nogal geldverspilling om wéér een duurdere piano te kopen.

Op het internet lees ik alleen dat het geluid iets beter kon, maar nog altijd deftig is. Ook de boxen zijn niet van zo'n denderende kwaliteit, maar met een koptelefoon al veel beter.

Ik twijfel alleen nog of het het geld waard is, als ik over een dikke 3 jaar niet meer op kot zit en dan gewoon met 2 piano's zit :p.

En doet collishop veel af van hun prijs? De support bij keymusic zal wel een pak beter zijn dan bij de Colruyt denk ik.

satanreleased

Legacy Member
kooksteen zei:
Als ik een koop waarschijnlijk die Casio :). Aangezien ik nog die duurdere Roland heb thuis lijkt het mij nogal geldverspilling om wéér een duurdere piano te kopen.

Op het internet lees ik alleen dat het geluid iets beter kon, maar nog altijd deftig is. Ook de boxen zijn niet van zo'n denderende kwaliteit, maar met een koptelefoon al veel beter.

Ik twijfel alleen nog of het het geld waard is, als ik over een dikke 3 jaar niet meer op kot zit en dan gewoon met 2 piano's zit :p.

En doet collishop veel af van hun prijs? De support bij keymusic zal wel een pak beter zijn dan bij de Colruyt denk ik.

Wel i!k heb ook zo een Casio thuis maar dan wel de PX-110 , moet wel zeggen het geluid kan inderdaad beter , maar die is in stereo gesampled.Geen enkele piano klinkt zoals een andere door de gepantenteerde klanken van roland en yamaha en kawai,dus casio heeft ook zijn eigen klanken .Ik geef de klank van de casio een mooie 7 op 10 als je luistert uit de ingebouwde speakers. Schakel je die op een piano versterker dan is het een mooie 9/10. Ik zelf gebruikt mijn casio voor Celtic en new wave muziek te maken , en ook een beetje lounch en die doet goed zijn werk .

tom1

Legacy Member
Gohja, ik denk niet dat ik er mee ga producen, eerder gewoon mijn techniek voor klassieke stukken wat verbeteren :).

Maar wie weet, er zit toch een midi uitgang op!

Skyscraper

Legacy Member
Mja midi uitgang isdan gewoon om als controller te gebruiken denk ik, dus heeft de geluidskwaliteit er niet veel me te maken.

tom1

Legacy Member
Net een nieuwsbrief gehad van piens:

Casio CDP-100 incl stand nu
419 Euro

Dan nog een bon in die nieuwsbrief van -11% (46EUR)

Ik ga hem dus vlug bij piens kopen :p.

Stabby

Legacy Member
Voor die prijs bij Piens? Normaal is dat steeds de duurste winkel (en niet een beetje duurder).

tom1

Legacy Member
Jup, ik deed deze week nog een prijsofferte op hun website en dan was het 530 euro ofzo.

Die 419EUR is maar geldig tot 1 maart, zal wel zijn omdat ik een offerte gemaakt heb :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan