Archief - [aankoopadvies] gear (cd-spelers mixer & hoofdtelefoon)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

simpele duif

Legacy Member
'lo

na lang overwegen heb ik besloten om me eindelijk eens gear aan te schaffen.
ik heb al enkele jaren zitten mixen met traktor dj studio, en ben dus redelijk afhankelijk aan de mogelijkheden daarvan (vooral dan de loop-functie). daarom heb ik gekozen voor cd-spelers (ook omdat ik met niet bepaald op een specifiek genre richt, en de kosten van vinyls dus te groot zouden worden).

als cd-spelers had ik het volgende in gedachten:
-ofwel de Numark Axis 4: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14340
-ofwel de Reloop RCD-800s: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13204
welke zouden jullie kiezen? of weten jullie iets beter voor dat budget? (+-250
euro)

als mixer en hoofdtelefoon weet ik totaal niet wat gekozen. daarvoor is mijn budget maximaal 200 euro (samen dus). wat kunne jullie mij voor die prijs aanraden?

versterker en boxen heb ik niet nodig, ik kan alles aansluiten op mijn oude stereo, of desnoods mijn pc

tia
duif

Desperatozz

Legacy Member
ik zou gaan voor de reloop cd spelers & een stanton pro2000 headphone

dan heb je nog iets van een 120 euro over voor een mixer ...

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12764

die dan mss...

wrm? :: 3band EQ (high-mid-low) , record out (handig vo mixjes op te nemen) en meer heb je nie echt nodig met 2 cd spelers ...

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Gemini UMX SE mixer voor 199 eur op New-line peizek, heb ik nu en ben er heel content over!

ShadesOfJae

Legacy Member
Om niet een nieuwe thread te hoeven starten, zet ik het hier maar even .. :)

Ik loop er dus ook al enkele maanden aan te denken om me gear aan te schaffen, maar het is er nog altijd niet van gekomen.
Ik heb mij dus voorgenomen om dit in 2006 eindelijk eens waar te maken.

Ik ben van plan om met vinyl te gaan draaien, en ik zou er graag niet tè veel geld aan uitgeven (aan de gear zelf, platen kosten automatisch veel geld).

Wat heb ik allemaal nodig ?
- 2 TT's
- Een mixer
- Headphone
- Boxen
- Platen
- Nog iets ?

Heb je een versterker nodig, of kun je dat op een andere manier oplossen ?
En zijn de boxen van mijn computer goed genoeg ? (Logitech, zeker luid genoeg)

Ik heb al wat zitten rondsurfen op new-line.nl en ben de volgende pakketjes al tegengekomen :

- Dré's RP-4000 M3D Intermediate Set MKII
- Dré's RP-4000 M3D S Intermediate Set MKII
- Dré's Q-30 Intermediate Set MKII

Is dit voldoende kwaliteit, en kan ik hier toch enkele jaartjes mee toekomen ?

Alvast bedankt voor de hulp !

Xavez

Legacy Member
Boxen van je computer kan je gebruiken (mits ze versterkt zijn, maar da's met die logitechs wel het geval denkik zo :))

Ik zou gaan voor de reloops + American Audio mixer (toch nog altijd beter als een behringer)
Kwalitatief kan je natuurlijk altijd nog een stuk hoger gaan, maar je prijs stijgt evenredig :)

Kunlun

Legacy Member
Luger, al eens 2ehands gezien? Of wil je liever nieuw materiaal?

Wat is je budget +/- ? Zo kunnen we mss verschillende setjes samenstellen .. ?

ShadesOfJae

Legacy Member
weiqin zei:
Luger, al eens 2ehands gezien? Of wil je liever nieuw materiaal?

Wat is je budget +/- ? Zo kunnen we mss verschillende setjes samenstellen .. ?

Mijn ouders hebben liever dat ik nieuw koop, en ik eigenlijk ook, en dan ben je ook zeker dat er niets aan scheelt ofzo ..
Dus nieuw :)

Mijn budget, toch liever niet boven de €700.

Btw, heb ik nu wel of niet een versterker nodig ?

Real

Legacy Member
LugeR zei:
Btw, heb ik nu wel of niet een versterker nodig ?
Niet als ge uw computerboxkes gebruikt. Daar zit al een versterker ingebouwd. Dat noemen ze actieve luidsprekers trouwens. Bij passieve luidsprekers heb je nog wél een versterker nodig.

EDIT: En die setjes van new-line die je daar laat zien, zijn heel deftige setjes voor een beginner.
Neem wel die set met de American Audio mixer. Koop NOOIT een mixer van Behringer, nooit, nooit.

Jaws

Legacy Member
LugeR zei:
Om niet een nieuwe thread te hoeven starten, zet ik het hier maar even .. :)

Ik loop er dus ook al enkele maanden aan te denken om me gear aan te schaffen, maar het is er nog altijd niet van gekomen.
Ik heb mij dus voorgenomen om dit in 2006 eindelijk eens waar te maken.

Ik ben van plan om met vinyl te gaan draaien, en ik zou er graag niet tè veel geld aan uitgeven (aan de gear zelf, platen kosten automatisch veel geld).

Wat heb ik allemaal nodig ?
- 2 TT's
- Een mixer
- Headphone
- Boxen
- Platen
- Nog iets ?

Heb je een versterker nodig, of kun je dat op een andere manier oplossen ?
En zijn de boxen van mijn computer goed genoeg ? (Logitech, zeker luid genoeg)

Ik heb al wat zitten rondsurfen op new-line.nl en ben de volgende pakketjes al tegengekomen :

- Dré's RP-4000 M3D Intermediate Set MKII
- Dré's RP-4000 M3D S Intermediate Set MKII
- Dré's Q-30 Intermediate Set MKII

Is dit voldoende kwaliteit, en kan ik hier toch enkele jaartjes mee toekomen ?

Alvast bedankt voor de hulp !

ik heb zelf de 2de set gekocht en ben ik heel tevreden van, doet daar dan nog een Stanton DJ Pro 2000 bij en dan zou ik beginnen met u mixer gewoon aan te sluiten op u boxen van uwe pc, als ge beter wilt kunde da nog altijd achteraf bijkopen

zie ook zeker dat ge geld over hebt voor platen, want daar gade rap veel aan uitgeven ;)

ShadesOfJae

Legacy Member
Jaws zei:
ik heb zelf de 2de set gekocht en ben ik heel tevreden van, doet daar dan nog een Stanton DJ Pro 2000 bij en dan zou ik beginnen met u mixer gewoon aan te sluiten op u boxen van uwe pc, als ge beter wilt kunde da nog altijd achteraf bijkopen

zie ook zeker dat ge geld over hebt voor platen, want daar gade rap veel aan uitgeven ;)

Ik denk dat ik voorlopig nog geen hoofdtelefoon ga kopen, en één gebruiken die hier thuis ergens ligt, besparen hé, en kan ik wat meer plaatjes kopen :p
Als ik dan nog is wat geld gevonden heb kan ik er een deftige kopen :)

CFK

Legacy Member
LugeR zei:
Is dit voldoende kwaliteit, en kan ik hier toch enkele jaartjes mee toekomen ?

Alvast bedankt voor de hulp !
kwaliteit is goed genoeg, voor, ik schat, 2jaar te draaien als je een beetje vooruit gaat...
na een 2tal jaar zal je imo genoeg hebben van q30's en die mengpanelen
ze zijn ideaal als instapper etc maar ik zou toch voor deze klasse gaan maar dan tweedehands en niet nieuw, dan verspilt ge minder geld dat ge na 2 jaar toch niet meer kunt recupereren want als ge dat materiaal wegdoet krijgt ge er niet zoveel meer voor.

ShadesOfJae

Legacy Member
CFK zei:
kwaliteit is goed genoeg, voor, ik schat, 2jaar te draaien als je een beetje vooruit gaat...
na een 2tal jaar zal je imo genoeg hebben van q30's en die mengpanelen
ze zijn ideaal als instapper etc maar ik zou toch voor deze klasse gaan maar dan tweedehands en niet nieuw, dan verspilt ge minder geld dat ge na 2 jaar toch niet meer kunt recupereren want als ge dat materiaal wegdoet krijgt ge er niet zoveel meer voor.

Mja, ik weet het toch niet hoor ..
Je moet toch al geluk hebben dat er niets mis mee is enzo, als je nieuw koopt ben je zeker dat het goed is hé !
Welke website raad je mij dan aan ? En welke prijzen mag ik dan verwachten ?

CFK

Legacy Member
LugeR zei:
Mja, ik weet het toch niet hoor ..
Je moet toch al geluk hebben dat er niets mis mee is enzo, als je nieuw koopt ben je zeker dat het goed is hé !
Welke website raad je mij dan aan ? En welke prijzen mag ik dan verwachten ?
mja gij doet maar eh, maar normaal is er niet rap iets aan de hand met tweedehands materiaal, dat zijn ofwel mensen die na een maand stoppen of mensen die ook gewoon beter materiaal willen, ze doen hun materiaal niet weg omdat het kapot is hoor

prijzen:
voor twee reloop4000's of q30's rond de 300euro
voor een beginnersmixer rond de 100euro

btw, als ge hier uw tweedehandsmateriaal kunt kopen, op dit forum, denk ik niet dat er veel mensen zijn die u in de zak gaan proberen zetten, allemaal betrouwbare dj's ;)

simpele duif

Legacy Member
ela, threadjacker :p
nee, tis nie erg, maar tis wel de bedoeling dat ge op mijn vragen antwoordt ook eh :unsure:

ShadesOfJae

Legacy Member
CFK zei:
mja gij doet maar eh, maar normaal is er niet rap iets aan de hand met tweedehands materiaal, dat zijn ofwel mensen die na een maand stoppen of mensen die ook gewoon beter materiaal willen, ze doen hun materiaal niet weg omdat het kapot is hoor

prijzen:
voor twee reloop4000's of q30's rond de 300euro
voor een beginnersmixer rond de 100euro

btw, als ge hier uw tweedehandsmateriaal kunt kopen, op dit forum, denk ik niet dat er veel mensen zijn die u in de zak gaan proberen zetten, allemaal betrouwbare dj's ;)

Ahja, had ik nog niet aan gedacht, het forum hier.
Maar hier heb je natuurlijk niet zo veel keuze hé ..
Kbedoel, is er nu iemand die zijn TT's verkoopt ? Kdacht het al niet dus ..

ShadesOfJae

Legacy Member
Nog even een vraagje, als ik Trance wil draaien, kies ik toch best voor vinyl hé ?
Kdacht het wel, maar ik kan beter zeker zijn hé :)

Xavez

Legacy Member
LugeR zei:
Nog even een vraagje, als ik Trance wil draaien, kies ik toch best voor vinyl hé ?
Kdacht het wel, maar ik kan beter zeker zijn hé :)

Bwoh, tegenwoordig maakt dat echt niets meer uit hoor. Evenveel op mp3/cd als op vinyl...

Jaws

Legacy Member
simpele duif zei:
ela, threadjacker :p
nee, tis nie erg, maar tis wel de bedoeling dat ge op mijn vragen antwoordt ook eh :unsure:
Desperatozz zei:
ik zou gaan voor de reloop cd spelers & een stanton pro2000 headphone

dan heb je nog iets van een 120 euro over voor een mixer ...

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12764

die dan mss...

wrm? :: 3band EQ (high-mid-low) , record out (handig vo mixjes op te nemen) en meer heb je nie echt nodig met 2 cd spelers ...
ik denk dat ge met wat desperatozz zegt goed zit ;)

gunnie

Legacy Member
Jaws zei:
ik denk dat ge met wat desperatozz zegt goed zit ;)

idd, ik heb hier de JB systems variant van die speler en ben der zeer content van, start snel, 4 hotcue OF 4 loops of een variatie van die 2 dus bv 2 cues en 2 loops is geen probleem. knoppen werken allemaal netjes zonder hapering en de jog shuttle loopt soepel

CFK

Legacy Member
LugeR zei:
Ahja, had ik nog niet aan gedacht, het forum hier.
Maar hier heb je natuurlijk niet zo veel keuze hé ..
Kbedoel, is er nu iemand die zijn TT's verkoopt ? Kdacht het al niet dus ..
ik verkoop mijn tt's binnen dit en een goede maand (max 2 maand)
al heb ik wel al een koper maar die heeft ondertussen op iets anders geboden, dus ik weet niet zeker of hij ze gaat kopen
hou'k u op de hoogte?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan