Archief - aankoop studio monitor ? 2.1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

morfer

Legacy Member
hi,

ik zoek een nieuw setje boxen voor op mijn kamer ;)
ik dj soms wat op de pc met mengpaneel enzo. maar meestal gewoon om muziek op te spelen ;) meer specifiek techno dance hardstyle.. dus zou wel best een 2.1 zijn aangezien.. i love bass :D

ik heb wat opzoekwerk verricht en ik denk dat ik beste ben met 2 monitor boxen ( met versterker ingebouwd ) + sub met versterker ingebouwd

ik heb paar oude JB van 2x200 van de zolder gehaald en deze spelen echt brak in vergelijking met mijn z5400 :p wat niet echt dj gear is :D

ik zoek wel degelijk materiaal wat op luide volume's ook mooi speelt zonder vervoring en blablabla ;)

prijs voor 2 boxkes + sub 700 - 800 ?

BEHRINGER: B3031A
+
BEHRINGER: B2092A

iets in die trend ? :) maar ik laat de keuze aan jullie over want veel verstand heb ik er niet van :D

( ik denk wel dat ik met mijn keuze een heel deftig setje zou hebben :D )

grtz

Mike_D

Legacy Member
Een tip zet die Behringer maar uit je kop te duur voor het kwaliteit dat je krijgt zo lang je bij Behringer boxen over kwaliteit kan spreken ;)

morfer

Legacy Member
ok.. wat raad je dan aan ? merken waar ik naar moet zoeken.. want vind het uiterlijk ook wel belangrijk ;)

skampy

Legacy Member
ik zou gaan voor krk's Rokit 6 of 8. zijn betaalbaar geworden. En geven mooie, powerful bas. Geen bas die heel het huis doet trillen, maar dat heb je ook niet echt nodig vind ik persoonlijk.

deathsythe

Legacy Member
of syrincs m230 DT (ben niet zeker of het type zo noemt) 540 eur
en de alesis active monitor m1 zijn ook nog goed voor het geld...
300 eur ongeveer

Spacy2003

Legacy Member
Als je dan toch 2.1 wil neem dan de yamaha hs50m met de hs10w subwoofer.
Heb zelf de hs50m's en als ik ooit meer bas wil neem ik gewoon de subwoofer erbij.


;)

Mike_D

Legacy Member
Ik heb zelf de Alesis M1 active Mk II zir geschikt monitoren voor een schapelijke prijs.

sinds dien ik die heb heb ik ruzie met mijn buren :p

volckaert.jelle

Legacy Member
Syrincs M3-220 DT hiero, super ding, enorm aan te raden!

deathsythe

Legacy Member
Mike_D zei:
Ik heb zelf de Alesis M1 active Mk II zir geschikt monitoren voor een schapelijke prijs.

sinds dien ik die heb heb ik ruzie met mijn buren :p
hoe valt dat eig mee van grootte? want ik ben aant sparen voor monitors, maar echt veel plek heb ik niet (zie show your gear)

morfer

Legacy Member
de Syrincs M3-220 DT Monitorset kan mij wel bekoren, tis zo iets dat ik zoek.. 2 naast scherm ;) en sub naast tafel :)

jelle kan je mij even vertellen Hoe Hard deze gaan ? ;)
want met de wattages ben je nix..

bv mijn logitec z5400 gaat ook hard en deze is 305 rms en daarvan davert het beneden ook :D maar met zo een set monotor boxen.. ik heb niet echt een idee van wat ik mag verwachten ;)

hoeveel is een watt ? hoe ist berekend..

bv mijn pioneer kevlar ( 2x50 + 2x60 ) boxen in auto gaan vele harder dan kenwood zijn 150 watt boxkes ;)

Mike_D

Legacy Member
deathsythe zei:
hoe valt dat eig mee van grootte? want ik ben aant sparen voor monitors, maar echt veel plek heb ik niet (zie show your gear)

Ze zijn iets kleinder als die behringer maar klinken beter ze heben een heldere hoog en mid en een mooie strake bas.

Die yamaha hs50m zijn ook wel ok maar ik personlijk vind ik ze te scherp klinken maar met monitoren is het net als een bril geschikt voor die persoon dus luisteren in een winkel met je eigen cd is belangrijk.

deathsythe

Legacy Member
Mike_D zei:
Ze zijn iets kleinder als die behringer maar klinken beter ze heben een heldere hoog en mid en een mooie strake bas.

Die yamaha hs50m zijn ook wel ok maar ik personlijk vind ik ze te scherp klinken maar met monitoren is het net als een bril geschikt voor die persoon dus luisteren in een winkel met je eigen cd is belangrijk.

tprobleem is dat ik in de dj winkel in mijn buurt enkel alesis kan horen en jb systems :(

en idd die new line reviews zijn zalig;
"hoe hoereluid gaan deze speakers niet?!!!"
damn die hollanders ;)

Vin

Legacy Member
Mike_D zei:
Een tip zet die Behringer maar uit je kop te duur voor het kwaliteit dat je krijgt zo lang je bij Behringer boxen over kwaliteit kan spreken ;)

Ik ben er van op de hoogte dat behringer nogal wat rommel voortbrengt.
Er zijn echter een paar producten die toch de moeite waard zijn, waaronder die behringer truth monitors.

Monitors koop je trouwens niet voor de bass, monitors koop je omdat ze een neutraal geluidsbeeld geven.
Ikzelf heb hier dynaudio BM5a's, prachtige monitors als je het mij vraagt, maar voor de bass moet je zo'n monitors echt niet kopen.
De bass is strak en gedefinieerd, maar niet luid, dus om te "boenken" kunt ge't beter laten.

skampy

Legacy Member
b0red zei:
Er zijn echter een paar producten die toch de moeite waard zijn, waaronder die behringer truth monitors.

ondertussen niet meer vind ik. 3-4 jaar geleden (zoiets zeker?) waren ze één van de weinige merken die met de truth monitors nog redelijke kwaliteit voor een aardige prijs konden aanbieden. Maar nu zijn de prijzen van bv. krk rokit's ook erg aantrekkelijk geworden. En de kwaliteit van det geluid is toch beduidend beter. Ikzelf heb Behringer 2031a's, was toen ik ze gekocht heb bijna de enige optie binnen mijn budget. Nu zou ik voor dat geld zéker krk's kopen.

Skyscraper

Legacy Member
Ik zou in uw geval ZEKER geen monitors kopen.. 'k snap zelf niet waarom ge daar achter zoekt? Totaal verkeerd beeld..
Misschien kunt ge die krk's kopen, kosten toch niet veel.. maar écht goed klinken doen ze niet (maar wel bassig, misschien iets voor u dan toch.)

Mike_D

Legacy Member
Om te bonken op u kamer ben je beter af met losse versterker en 2 high end hifi boxen mesten studio monitoren zijn ook nog eens neerfeeld dus op een afstand klinken ze niet zo denderend meer.

Voor te bonken of muziek te luisteren gaat mijn voor keur toch uit naar een goede hifi set in mijn geval een digital 5.1 seround set.

volckaert.jelle

Legacy Member
morfer zei:
de Syrincs M3-220 DT Monitorset kan mij wel bekoren, tis zo iets dat ik zoek.. 2 naast scherm ;) en sub naast tafel :)

jelle kan je mij even vertellen Hoe Hard deze gaan ? ;)
want met de wattages ben je nix..

Mja, de reviews zijn echt niet voor niets stuk voor stuk lovend.
Ik denk niet dat je voor €500 een beter setje vindt.

Hoe hard deze gaan?
Om heel eerlijk te zijn geen idee, ik heb ze gewoon nog niet zover durven open draaien. Ik werd al weggeblazen toen ik nog niet halfweg zat :p

Geloof me, dit setje zet je niet op max.

GiJay

Legacy Member
Ik heb ze gehoord bij jug ( die syrincs) en ik was zo onder de indruk dat ik ook geld opzij leg voor die set. Ook wel omdat ik men huidige versterker heb opgeblazen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan