Archief - Videocamera Sony (CCD TR617E)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

capaldi100

Legacy Member
sluitingsuur: 0.00 dan wil zeggen op dat moment is het gesloten, dan posten is te laat (als het volgens de letter juist wil zijn)
Overigens zou het vrij belachelijk zijn als iemand op het afsluitingsuur telkens bied

Kwertie

Legacy Member
Mja, bieden kan tot 0u00, feit dat er op 0u gepost werd is het al NA 0:00:00 om exact te zijn ja, ik vraag het nog even na bij m'n collega's, ik wil niets liever dan dat alles juist verloopt :).

MrZodiac

Legacy Member
Ik wil ook niet moeilijk doen hoor, meer als 70€ excl ga ik niet geven. Uiteraard heb ik de "veiling methode" gebruikt (wachten tot het sluit en bieden.)

Ik laat deze keuze volledig bij jouw Kwertie en zal je zeker niet vies bekijken als capaldi hem heeft, aangezien hij nog 75 wil geven.

Dus, als capaldi hem echt wil voor 75, mag hij hem hebben van mij.

longpatje

Legacy Member
Kwertie zei:
Hmm, nu moest ik toegeven dat'k zelf nog even moest piepen hoe het nu exact zat met de regels, maar als ik me er niet aan houd, wie moet het dan wel doen ;)...

Ik citeer uit deze link:

Aangezien ik om 0u ging afsluiten denk ik dat zodiac de bieding heeft gewonnen, @ capaldi, hopelijk vind je dit niet erg, je moest idd nog een tv-kaart kopen die je toch iets van 40€ kost dacht ik.



Logischerwijze als een veiling afloopt om 00.00 is het laatste toegestane bod om 23.59.59, daar kan geen misverstand om zijn.

Aan zo'n regel kan geen interpretatie gegeven worden, anders zet je alle regels op de helling.

Rimpel

Legacy Member
Was er vroeger niet zo'n regel dat er bij een bod op sluitingsuur nog een hoger bod mocht geplaatst worden 15 minuten na dat sluitingsuur?

Of heeft m'n weelderige fantasie dit nu zelf uitgevonden?

@longpatje: logischerwijze volgens uw logica...want 0.00 duurt een minuut lang. Afsluiten kan in principe op het einde van die minuut en dan hou je je nog steeds aan je woord. Elk bod binnen die minuut is dus nog binnen tijd. (Volgens mijn logischerwijze)

longpatje

Legacy Member
Rimpel zei:
Was er vroeger niet zo'n regel dat er bij een bod op sluitingsuur nog een hoger bod mocht geplaatst worden 15 minuten na dat sluitingsuur?

Of heeft m'n weelderige fantasie dit nu zelf uitgevonden?

@longpatje: logischerwijze volgens uw logica...want 0.00 duurt een minuut lang. Afsluiten kan in principe op het einde van die minuut en dan hou je je nog steeds aan je woord. Elk bod binnen die minuut is dus nog binnen tijd. (Volgens mijn logischerwijze)

Dan moet jij me maar eens een veilingsite opnoemen waar dat kan ??
Als je bv 12.00 neemt als eindtijd dan loopt de veiling af om 12.00.00 en is dus het laatste bod 11.59.59.
Als je zo begint te zeiken (met alle respect natuurlijk) begin ik me toch behoorlijke vragen te stellen over jou.
Ik hoop voor jou dat de banken e.d zo niet beginnen t.o.v. jou als je een lening afsluit, want volgens jou is 4.00% hetzelfde als 4.99% :D


En IMO als je begint met een 10/15/... minuten regel kan je dus geen eindtijd meer nstellen, dan bieden we telkens op met 1 cent en rekken het eindeloos.

Only my opinion ofcourse.

Greetz


@ Kwertie : sorry voor de oftopic, heb m'n maandelijkse zaagbeurt weer eens gehad ;)

Rimpel

Legacy Member
dat van die 15 minuten regels is geen idee van mij ofzo...ik dacht gewoon dat het er vroeger was.

Nuja ik vraag me af wie hier de zeiker is, jij zou een bod die misschien 15 seconden te laat was niet meer toelaten terwijl ik daar geen problemen van zou maken....'t is wel duidelijk wie hier zeikt...natuurlijk ook met alle respect :p

En je aanvallend toontje mag je voor jezelf houden, deze zin hoefde nu toch echt niet om je standpunt duidelijk te maken: "....dan begin ik me toch behoorlijk vragen te stellen over jou..."

en je uitleg over procenten klopt niet...nog nooit gehoord over beduidende cijfers? (afsluituur hier is niet gespecifieerd tot op de seconden terwijl uw rentevoet wel tot op 2 cijfers na de komma gespecifieerd is) en daarbij is het helemaal irrelevant.

anyway: I rest my case...'k denk dat Kwertie hier zelf wel weet wat 'm moet doen

Amadeke

Legacy Member
wat een gelul.
u lost, get over it.
als er hier net als bij Ebay een teller staat OK, else quit whining.
of je had ten laatste om 00:01 moeten protesteren.

tarske

Legacy Member
Kwertie zei:
Mja, bieden kan tot 0u00, feit dat er op 0u gepost werd is het al NA 0:00:00 om exact te zijn ja, ik vraag het nog even na bij m'n collega's, ik wil niets liever dan dat alles juist verloopt :).

Mijn opinie:
Bieden tot 00.00 uur dan is het laatst mogelijke bod mogelijk op 23.59.59 uur !
Indien er gestaan had bieden t.e.m. 00.00 uur dan was 00.00.59 ook geldig !
Dus het laatste officiele bod binnen de eindtermijn is dan van capaldi100 met 65€ excl. !
Helaas zorgen zulke situaties steeds voor verwarring,dit probleem had vermeden kunnen worden als je als ts gewoon een meeneemprijs op bv 75 € had ingesteld !
Met het instellen van een meeneemprijs sluit je deze problemen uit tenzij we het in het extreme gaan trekken en er 2 personen de meeneemprijs bieden in dezelfde minuut maar laat ons hopen dat dat niet zal gebeuren !
Tot zover mijn opinie beste collega

Kwertie

Legacy Member
Met een meeneemprijs kan je evengoed problemen hebben, want dan kan iemand zijn post gaan editten (hoe ga je dat bewijzen dat het bod eerst anders was?)...
Zoals ik zelf dus al zei, is de camera voor capaldi, simpelweg omdat hij binnen de tijd het laatste bod had, 0:00 is na de eindtijd punt.
'k Had dit beter onmiddellijk gesloten :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan