Archief - [TK] Nexus One (nieuwe Google Phone)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FLT

Legacy Member
Zoals je wel weet is deze alleen te verkrijgen in de US, UK, HK & SP.
Ik heb een kennis in de UK via wie ik de mijne besteld heb maar er kunnen er nog bij (max 2!).

Even de prijzen
Toestel: $530
International Shipping: $30
= $560

Daar komt dan nog eens de 17.5% VAT voor de UK bij = $658
Komt overeen met €460 MAAR veel hangt af van de wisselkoersen bij VISA & DHL + DHL vraagt nog een duty ook en een kleine extra voor mij dus ik vraag €500
Voor die prijs vind je ze nog niet op ebay, laat staan de 21% BTW en 6% importkosten die erbij komen.


  • Bij het pakket zit geen EU oplader, die kost $30 + 17.5 VAT + 6% import (van toepassing op accessoires), vind je hier wel een pak goedkoper. Kan echter wel besteld worden indien je dat wenst
  • Ten vroegste vanaf 25jan beschikbaar aangezien mij kennis pas dan naar België komt
  • Wordt volledig op voorhand betaald, vóór de bestelling plaatsvind dus. Ik heb geen >€1000 overschot op mijn bankrekening én de kans dat de koper afhaakt...
  • Ten laatste tot en met morgen kunnen er nog bij, dit om voldoende marge te hebben voor verwerking/ levering/ etc
  • Afhalen kan in Deinze, eventueel Kortrijk (bespreekbaar) of verzending op kosten van koper
  • Andere voorstellen worden genegeerd, val mij er dan ook niet mee lastig aub

Frado2005

Legacy Member
Dus uw kennis heeft het eerst in de US besteld, en laten overkomen naar de UK ofzo? Ipv te wachten tot de UK launch er is met vodafone? zal wss goedkoper uitkomen. Of direct naar België, dan heb je nog kans dat douane enkel €10 is:)

FLT

Legacy Member
Nee ik bestel ze via mijn Visa en laat ze daar leveren.
Al bestel je in de UK, HK of SP, het toestel komt sowieso van Google USA ;)

Komt pas in de lente naar Europa en er is nog geen prijs bekend. Zoals zo vaak is meestal 1 op 1 van USD naar EUR.
Een Milestone is in de UK onlangs naar £400 gezakt dus als de Nexus echt goedkoper zal worden... Je zit dan sowieso nog eens met extra verzending van de UK.

edit: direct naar België gaat niet, anders zou ik het hier ook niet aanbieden :p
Alleen leverbaar in UK, US, HK & SP

Soulll

Legacy Member
Niet tegenstaande dat ze op het nieuws hebben aangegeven dat deze rond 370€ in belgie gaat komen :lol:
VTM nieuws : Check maar

FLT

Legacy Member
Soulll zei:
Niet tegenstaande dat ze op het nieuws hebben aangegeven dat deze rond 370€ in belgie gaat komen :lol:
VTM nieuws : Check maar

Ja want het is algemeen bekend dat België een uiterst laag BTW tarief heeft en ze hem hier mét BTW goedkoper zullen verkopen dan in de US waar de prijs zonder BTW is :ironic:
Laat staan dat ze mooi de USD naar EUR wisselkoers volgen, gelukkig doet naïef zijn geen pijn :)

Frado2005

Legacy Member
die 425 kan wel kloppen; bv voor belgie: 530 USd + 21% btw(als ge pech hebt), komt dan op 450 euro en dan nog 15 eur voor die verzending. Nuja:)

FLT

Legacy Member
frado2005 zei:
die 425 kan wel kloppen; bv voor belgie: 530 USd + 21% btw(als ge pech hebt), komt dan op 450 euro en dan nog 15 eur voor die verzending. Nuja:)

Again, verhalen van bedrijven die retailen zijn allemaal hoaxen. Check Tweakers, daar gaat er ook een discussie over een marktplaats advertentie van €350.

De enige manier is rechtstreeks bij Google kopen en het enige afleverpunt in Europa is de UK.
1. Probeer op Nexus One Phone - Web meets phone. te bestellen zonder UK, US, HK & SP IP adres
2. Gebruik een proxy en bekijk de afleveropties
3. Do some maths met dit in het achterhoofd: http://www.google.com/support/android/bin/answer.py?answer=166585
4. Zie dat €425 onmogelijk is
5. Denk aan het gezegde "het is te mooi om waar te zijn"

Anyways, genoeg topic vervuiling :). Volgende offtopic posts worden gereport

anthony8400

Legacy Member
Soulll zei:
Niet tegenstaande dat ze op het nieuws hebben aangegeven dat deze rond 370€ in belgie gaat komen :lol:
VTM nieuws : Check maar

Alsof het VTM nieuws zo kwalitatief hoogstaand is zeker? ;-)

easypanic

Legacy Member
Dus gij verkoopt hier iets dat ge nog niet in uw bezit hebt en iets van wat ge de prijs niet weet???? mmmm

anthony8400

Legacy Member
easypanic zei:
Dus gij verkoopt hier iets dat ge nog niet in uw bezit hebt en iets van wat ge de prijs niet weet???? mmmm

Hij stelt alleen maar voor om mensen een plezier te doen :-)

easypanic

Legacy Member
anthony8400 zei:
Hij stelt alleen maar voor om mensen een plezier te doen :-)

" ...DHL vraagt nog een duty ook en een kleine extra voor mij dus ik vraag €500..."

Anyway , € 500 als ik direct kan afhalen. Niet op voorhand :hug:

FLT

Legacy Member
easypanic zei:
Dus gij verkoopt hier iets dat ge nog niet in uw bezit hebt en iets van wat ge de prijs niet weet???? mmmm

Niemand van de UK heeft al zijn factuur voor de VAT van DHL ontvangen dus ik kan dit niet op voorhand weten natuurlijk.

Het is ~€460 gerekend aan huidige koersen, niet diegene die Visa & DHL hebben op dit moment en zonder DHL duty, die ik op iets van een 10-15eur schat.
Alles behalve een monsterwinst dus die ik wél zou kunnen vragen op ebay maar ik heb gewoon het geld niet op overschot staan om meerdere toestellen ineens te kopen deze maand en dat is eigenlijk ook niet mijn bedoeling :)

easypanic

Legacy Member
Ferme interesse hier, maar ik geef geld dus enkel cash bij afhaling, niet op voorhand. :)

anthony8400

Legacy Member
Ondertekent beide een contract, dan ben je gerechtelijk beschermd.
Hij zal alleszins aansprakelijk zijn gezien hij een iets moet doen voor jou en als hij nalaat dat te doen, dan heb je een gegronde rechtsreden :-)

Gamer

Legacy Member
Iets verkopen waar je de prijs nog niet van kent, of het artikel nog niet in je bezit is ??

Closed, zet het maar te koop als je het hebt.

Dit is eigenlijk een inkoopactie, dus daar ken je de regels van niet ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan