Archief - [TK] M-Audio Axiom 49 (Advanced 49-Key Semi-Weighted USB MIDI Controller)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maartenvc

Legacy Member
M-Audio Axiom 49 (Advanced 49-Key Semi-Weighted USB MIDI Controller)
(maw een professioneel toetsenbord waarmee parameters in VST in muziekprogramma's kunnen worden bediend ed)


Te koop wegens overschakeling naar een (kleinere en lichtere voor on-the-road) Novation Remote SL-25 MKII.
Voor meer info zie website van Novation. M-AUDIO - Axiom 49 - Advanced 49-Key Semi-Weighted USB MIDI Controller
Een foto van een M-Audio Axiom 49. http://www.m-audio.com/images/global/product_pics/big/Axiom_49_v2008.jpg

Belangrijkste features:
+ 49-key velocity-sensitive semi-weighted action keyboard with assignable aftertouch.
+ 8 trigger pads, 8 rotary encoders, 9 sliders, 15 buttons. (including 6 reassignable transport buttons)
+ 15 function buttons and backlit LCD screen for total front-panel programming.
+ built-in USB bus-powered MIDI interface including standard MIDI In and Out jacks.
+ 20 non-volatile memory locations; compatible with free Enigma librarian/editor software.

De M-Audio Axiom 49 verkeert in zo goed als perfecte niewstaat.
(maw geen krassen, geen gebruiksporen, geen rook-bier-vet-ofwatdanook, altijd met zeer veel zorg behandeld geweest)
Ik heb evenwel geen doos of factuur meer, de manual en up-to-date drivers vind je online.
Inbegrepen is dus het keyboard zelf en een USB kabel voor verbinding met PC.


De absolute minimumprijs bedraagt €200.
Afhalen en testen is uiteraard een vereiste.
Verkoop staat ook op andere 2de-hands-sites.


Maarten Vander Cruyssen
[email protected]
Laarstraat 20, 2840 Reet
0498/61.77.93

maartenvc

Legacy Member
^ up1 ^
Komaan mensen, een prachtige midi controller / keyboard !
200€ en hij is van u !

Da_Hobit

Legacy Member
heb eventueel wel interesse ...

kan je hier virtuele synths inladen ? en bv. ook mee samplen ? welke software heb je hiervoor gebruikt ? en kan er ook software worden bij meegeleverd ?

maartenvc

Legacy Member
Da_Hobit zei:
heb eventueel wel interesse ...

kan je hier virtuele synths inladen ? en bv. ook mee samplen ? welke software heb je hiervoor gebruikt ? en kan er ook software worden bij meegeleverd ?

Een MIDI controller keyboard gebruik je altijd in combinatie met ofwel PC (met DAW/muziekprogramma) ofwel een andere synth/sampler.
Zo kan je de keys gebruiken om noten in te spelen. (logisch)
Maar vooral gebruik je de vele controllers/knobs/rotators/faders/pads/buttons om bepaalde parameters te bedienen in een VST/VSTi/MIDI-learn in je DAW of synth/sampler.
De samples komen dus als het ware uit je PC of synth, waarbij je alles bedient met dit keyboard. (écht elke parameter kan je hiermee controleren)
Ik gebruikte als DAW Renoise (een tracker), maar je kan evengoed om het even welke andere DAW gebruiken: Ableton, Fruity Loops,... (vooral ook vele sequencers) noem maar op.
Echt enorm tof om te gebruiken, in de studio, thuis, zeker live, om freestyle te gaan,... Daarom heb ik een nieuwe nog duurdere bijgekocht, echt vet.
Als ge wilt moogt ge hem altijd is komen testen.

maartenvc

Legacy Member
Da_Hobit laat gij iets van u horen? (hier, via pm of mail)
Er zijn nog wel een paar geïnteresseerden. (via ebay en andere fora)
Morgen komt er mss iemand langs.
Ik hou u in ieder geval op de hoogte.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan