Archief - [TK] DJ 19" CD-Spelers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JelleMees

Legacy Member
Foto:
http://www.monacor.pl/photos/pms00503/cd380dj_sr.jpg

Monacor / IMG CD-380DJ - professionele DJ dubbele CD speler

# Sample function
# Safe operation also in darkness due to high-quality rubber buttons with colour illumination
# Switchable sound effects like real-time scratch, flanger, echo, filter, and reverse play, effect parameters can be adjusted via jog dial
# Brake effect, simulates the starting and braking of a turntable, adjustable delay time (up to 5 seconds)
# Stuttering effect (Bop), repeats from the selected cue point
# 5 fly cue points, can be set in real time
# 5 hot cue points can be stored for each CD and be recalled again for up to 255 CDs
# Master tempo function for speed adjustment at a constant tone pitch
# Pitch control 8%/16%/32%/100%, switchable
# Relay play function
# Double loop function and reloop function ( no pauzes in loop, 100% fluid! )
# Title programming for 30 titles
# Sleep mode
# Skip of 10 titles
# Smallest search step: 1 frame
# Beat counter, switchable automatic/manual
# Digital output, coaxial
# Quick start (automatic cue), outro function, fader start
# 482mm (19") rack installation
# Audio CD/CD-R
# 100% anti-chock proof, no suttering while jumping in your room :)

Zoals je ziet, niet zomaar CD-spelers. Kost nu nog altijd 600-700 euro als je hem in de winkel koopt.

100% perfecte staat. Geen defecte knoppen, geen defecte display, geen krassen op display. Alles nog zoals het hoort. Enige reden waarom ik hem verkoop is omdat ik ga overschakelen naar grote CD Turntables.

Meest interessante features vind ik flanger, nauwkeurige beatcounter, Master tempo ( stem vervormt dan niet bij verhogen/verlagen van pitch ) en de Sample function. Je maakt op de PC een sample, vb. "DJ Dreamshocker, mixing live @ Michaels birthday", je neemt het op met de CD speler en als je er dan op drukt bij een live-sessie verlaagt het volume automatisch en de sample wordt afgespeeld, daarna terug volume omhoog. Zalig! Soms gebruik ik ook een sample zoals "there's some hoors in this house" of "owoOwo" ( geluidje dat mensen maken wanneer ze zich echt amuseren op een fuif ) :).

De CUE's knopppen zijn ook "one of kind", hier kan je horen wat ik heb opgenomen, 3 minuten lang op de CUE's geduwd, niets is met PC gedaan!:
http://media.putfile.com/Dj-Dreamshocker---Survention--Spelen-met-de-Cue-knopjes-

Met deze CD-spelers verander je van de ene track naar de andere met een druk op de knop en nobody will know:
- http://media.putfile.com/Overgang-12
- http://media.putfile.com/Overgang-10
- http://media.putfile.com/Overgang-9
- http://media.putfile.com/Overgang-8
- http://media.putfile.com/Overgang-5
- http://media.putfile.com/Overgang-2

Op een paar minuten maak je een Radio-Advertentie voor een party:
http://media.putfile.com/Remember-1999 ( Alleen stem ontbreekt nog )

Verkoopprijs: 400€

19" flightcase en 19" mengpaneel ( Beat 6 ) krijg je er gratis bij. Zonder de CD spelers kan ik toch niets meer doen met die flightcase en het mengpaneel heeft enkele sliders die kraken, je moet om de 2 weken met een contactspray ( krijg je er ook gratis bij als je wil ) spuiten als je echt van plan bent om met het mengpaneel te mixen.

--------------------------------------------------------------------

Bovenstaande verkoop is ideaal voor beginnende DJ's. Niet alleen heb je één van de beste Dual-Deck spelers ooit gemaakt voor een mooi prijsje, maar je hebt ook al direct een flightcase ( handig voor verplaatsing ) een een mengpaneel ( raad de koper toch aan om dit te vervangen als hij "publiek" wil gaan spelen ).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan