Archief - Beamer: ECP-4100 (720p)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gravendelver

Legacy Member
Ik heb hier een electrohome ecp-4100 crt projector staan in goede staat. De buizen hebben bijna geen wear en zien er heel goed uit. Deze projector werkt dus niet met lampen maar met crt beelbuizen die heel lang mee kunnen gaan (vergelijk met een crt beeldscherm). Hoewel deze projector ouder is geeft deze een projectie die niet te vergelijken is met lcd-beamers (hele dure modellen van meer dan 1500 euro niet meegerekend), het contrast is heel hoog (15000:1), maximale resolutie is 1280 x 1024 en 720p geeft hij dus mooi weer. Aansluiting is BNC, maar er is een vga naar BNC kabel meegeleverd (met een hd-fury of iets dergelijks sluit je hier dus zonder problemen een ps3 of andere dingen met hdmi op aan).

Let wel op: Dit is niet zomaar aanzetten en kijken, je moet de projector ergens plaatsen en dan de 3 buizen op elkaar afstellen met de bijgeleverde afstandsbediening (het menu begeleidt je door het afstellen).

foto
Specs en afmetingen

Minimumprijs: 200 euro

LamaZitten

Legacy Member
Kan je even kijken in welk jaar hij gemaakt is? Staat normaal vanachter op de stikker.
Zit er voor de rest alles bij?
Op de foto kan ik dat ACON syssteem niet zien, of is dat los te maken?
En verkoop je mischien ook een projectiescherm?

gravendelver

Legacy Member
Ik zal als ik thuis ben kijken van welk jaar hij is. Een acon unit zit er niet bij, weet niet waarom je daarvan uitgaat?

bartvds

Legacy Member
wat is de lichtsterkte?
is deze geschikt voor op een podium met veel verlichting?

greetz

Moonshine

Legacy Member
Hey,
Heb je foto's van de buizen ?
of kan je ze vergelijken met de tube ratingchart op de site van curt palme ?

Hoeveel uur staan er op de teller ?
Die 720P geeft hij die scherp weer ?
Geen problemen met de focus ?
of andere defecten ?

Als de buizen in goed staat zijn
Dan heb je een bod van 200 €

PS: lichtsterkte is Piek lumen: 600

Mvg

Jannick

gravendelver

Legacy Member
Is id 600 Lumen (Peak), staat ook op de link in de startpost. Foto's, urenstand enz moet ik thuis allemaal bekijken. Focus is goed, er zijn geen defecten en de buizen zijn in goede staat. Hij doet maximaal 1280 x 1024, 720 doet hij dus vrij goed maar nogal soft.

Moonshine

Legacy Member
Wanneer sluit je af ?
Ik zou hem wel willen komen halen voor 200 €
Maar kzou dan wel foto's willen hebben ;)
Of een vergelijking met de tube rating chart
op de site van curt palme.
Zodat ik niet helemaal naar gent kom voor niets :crazy:

gravendelver

Legacy Member
ratings: 6,5 / 8 / 9

Ken iemand die nog een setje gratis reserve buizen heeft, ook in goede staat.

Moonshine

Legacy Member
Mja, Ik ga het toch niet kopen.
Kwil een beetje scherp 720p kunnen afspelen.
En dan nog dat een buis 6.5 heeft..
Wel mooie game projector..
Maar ik kijk alleen films.

Mvg
Jannick

gravendelver

Legacy Member
Moonshine zei:
Kwil een beetje scherp 720p kunnen afspelen

En dat voor 200 euro? :)
Nu is het beeld op 720p niet slecht natuurlijk, het komt enkel wat softer over dan bijvoorbeeld. Uiteindelijk geeft deze nog altijd mooier beeld dan een sanyo z3 die ik hiervoor had dus voor 200 euro lijkt me dit wel een koopje.

DaF

Legacy Member
Ik bied € 200 afgehaald indien je de reserve buizen erbij doet. (met in goede staat bedoel je toch dat de reservebuizen nog werken en een mooi beeld geven? ;) )

gravendelver

Legacy Member
Ik ga kijken of ik ze nog kan krijgen, heb de persoon gecontacteerd. Ze zijn net zoals de huidige buizen in goede staat, geen opvallend wearpatroon, mss wel wat zichtbaar op een egaal kleurvlak maar niet tijdens bewegende beelden.

DaF

Legacy Member
Ok, je laat maar iets weten als je iets van hem/haar hebt gehoord (eventueel via pm). Alvast bedankt voor de moeite :)

Baffel

Legacy Member
kheb wel intresse, kan je hiermee ook uitzoemen enzo en scherpstellen vanop eender welke afstand? (zoals een lcd beamer dus)

Moonshine

Legacy Member
Baffel zei:
kheb wel intresse, kan je hiermee ook uitzoemen enzo en scherpstellen vanop eender welke afstand? (zoals een lcd beamer dus)

Nee, dat gaat niet.
Er zijn geen zoom mogelijkheden.
Der is maar 1 afstand mogelijk afhankelijk van de groote van het scherm.
Je kan een klein beetje spelen. maar dat is niet goed voor de tubes.

Baffel

Legacy Member
en heeft dat een keystone functie ofzo?

aan ts: kan je eens paar afmetingen geven hoever hij van het scherm moet staan voor een bepaalde diameter.

snoopertrooper

Legacy Member
wou jij deze niet ruilen tegen mijn stand alone HDDVD speler van Toshiba?
Zo ja, ik wil dit wel doen.

gravendelver

Legacy Member
snoopertrooper zei:
wou jij deze niet ruilen tegen mijn stand alone HDDVD speler van Toshiba?
Zo ja, ik wil dit wel doen.

Heb reeds een HDDVD speler, toch bedankt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan