Archief - geflitst?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Feignasse

Legacy Member
Situatie: licht sprong op oranje toen ik pakweg 20m van de stopstreep verwijderd was, maar ik reed 70, dus doorgereden. 't Licht sprong pas op rood toen ik het kruispunt zo goed als over was, dus aan de stopstreep van de overkant. Die kasten schieten toch pas foto's wanneer het licht op rood staat he? :S

satanreleased

Legacy Member
Hoe weet je dat die op oragne stond waneer je met je rug 20 meter verwijderd ben van de stop lichten :crazy:

GhO$T

Legacy Member
jah tuurlik da ge nie ga geflitst zijn als ge al op het kruispunt waart, tis maar als ge erop rijdt terwijl het rood is da ge in overtreding zijt hé

L.E.D.

Legacy Member
der zijn maar heel weinig palen die flitsen als ge door het rood rijdt hoor,als er al zijn. De meeste zien enkel de snelheid na.

Burny

Legacy Member
L.E.D. zei:
der zijn maar heel weinig palen die flitsen als ge door het rood rijdt hoor,als er al zijn. De meeste zien enkel de snelheid na.

Ik weet er redelijk wat staan die flitsen voor doort rood te rijden (Limburg --> Hasselt). Zelfs doort orange :S. Vorige week nog meegemaakt met mijn neef in de wagen. Ik denk wel dat het op rood sprong toen we op het kruispunt waren.

Feignasse

Legacy Member
satanreleased zei:
Hoe weet je dat die op oragne stond waneer je met je rug 20 meter verwijderd ben van de stop lichten :crazy:

Er staan lichten op de vier hoeken van het kruispunt.

En nu daarjuist wéér hetzelfde voorgehad, deze keer geminderd tot +/- 55-60 en dan vlakbij de streep terug gas. En juist als ik de streep overreed sprong het op oranje :doh:

Nu soit, de eerste keer zat mijn ma erbij en de tweede keer mijn pa, ze zijn getuige dat het zeker niet te wijten was aan roekeloos rijden :S

Cranox

Legacy Member
Ge moet gene schrik hebben der zit toch maar op 4 flitspalen 1 camera , dus ge hebt 75% kans da ge niet geflitst zijt.

slash

Legacy Member
kheb da ook gehad zo van shit stoppen of door rijde. Ik doorgerede stond al op rood toen ik lichten bereikte dus los door het rood gerede :S. Ma gene flits gezien

Radiance

Legacy Member
Afaik flits het pas ne seconde of 2 - 3 na het op rood springen, om geen mensen te flitsen die nog op kruispunt zijn tijdens het overspringen.

DGEN

Legacy Member
als je zo 5 a 10 meter van de lichten zijt verwijderd..kan je moeilijk nog remmen
20m moet nog lukken ze :p

Lucian

Legacy Member
Seraph zei:
Een kruispunt naderen is vertragen...
Zelf al is het groen. :)
ja, ma alst nog groen is gaat ge geen 30 rijde op een baan waarop ge 90 moogt e :)
en als ge op 15 m van die lamp zijt ent springt dan op oranje,gooit alles ma es dicht, stade midde op kruispunt me kaal bandjes :p

Easter~Egg

Legacy Member
Ik ben zelf es gevallen met mijn brommer op zo'n manier..
Er reed een zwaantje achter mij, kwas al wat nerveus, ma het wegdek was redelijk glad. Ze hadden mij paar dagen ervoor al aangesproken dak door het oranje reed.
Ik naderde lihcten, ik stond een goei 5a 10 meter voor het groen licht en het sprong op oranje, ik remde en ik schoof uit omdath et zo glad was. Da zwaantje geeft mij toen geholopen en zei da ik int vervolg maar extra gas moest bijgeven op zo'n nat wegdek.

SoliD

Legacy Member
Seraph zei:
Een kruispunt naderen is vertragen...
Zelf al is het groen. :)
bullshit :)
Zelfs in de rijschool leren ze u aan om uw snelheid te behouden bij een kruispunt. Zou nogal wat worden moest iedereen beginnen te vertragen voor een kruispunt...

Lucian

Legacy Member
Easter~Egg zei:
Ik ben zelf es gevallen met mijn brommer op zo'n manier..
Er reed een zwaantje achter mij, kwas al wat nerveus, ma het wegdek was redelijk glad. Ze hadden mij paar dagen ervoor al aangesproken dak door het oranje reed.
Ik naderde lihcten, ik stond een goei 5a 10 meter voor het groen licht en het sprong op oranje, ik remde en ik schoof uit omdath et zo glad was. Da zwaantje geeft mij toen geholopen en zei da ik int vervolg maar extra gas moest bijgeven op zo'n nat wegdek.
rofl, en dan volgende keer komt em achter u en lapt em u een proces aan uw doos wedde :p

eniac

Legacy Member
SoliD zei:
bullshit :)
Zelfs in de rijschool leren ze u aan om uw snelheid te behouden bij een kruispunt. Zou nogal wat worden moest iedereen beginnen te vertragen voor een kruispunt...

Quoted for truth.

Max snelheid op een kruispunt = 90/50, wel ik rijd daar aan 90/50 over. Ik stop voor het oranje als dat kan, maar als ik een noodstop moet uitvoeren en het twijfelachtig is dat ik het zo halen rijd ik wel door hoor. Zoals het in de Belgische wet geschreven staat, voor zover ik weet.

Vertragen vind ik vrij onnozel, je kan zo je snelheid oneindig naar nul laten naderen. Ahja, als je aan 40 voorbijrijdt kan je ook nog vlakbij de lichten oranje krijgen en niet op tijd kunnen stoppen hoor.

Morpheus

Legacy Member
SoliD zei:
bullshit :)
Zelfs in de rijschool leren ze u aan om uw snelheid te behouden bij een kruispunt. Zou nogal wat worden moest iedereen beginnen te vertragen voor een kruispunt...

Absoluut :).

btw er schrijft hier iemand waarschijnlijk in een rapke: Als het nog 20m is, dan is het iets anders.

Wel: Aan 70km/u heb je zoieso al een remafstand van 7*7/2 op droog: Dit is dus 25meter. Dan nog niet over de reactieafstand van 7*3= 21 meter gesproken.

Dus samen +-45m. Onderschat snelheden en stopafstanden niet.
En zeker met een wagen zonder ABS en ESP moet je imo niet onnozel gaan doen, en al zeker niet als het nat ligt. Gewoon doorrijden als je echt niet meer kan stoppen.

Ikzelf stop altijd, zelf al is het close... Dit resulteert vaak dat mijn vier pinkers aanspringen omdat hij denkt dat het een noodsituatie is :p.
Maar bon, oranje = rood = stoppen. Af en toe eens goed doorremmen op de limiet van je wagen houdt je als bestuurder alert, en je voelt dan hoever je met je wagen kan gaan indien het eens echt nodig is.

LoWwiE

Legacy Member
Maak je geen zorgen, normaal ben je zo niet geflitst, en trouwens... 9/10 kansen zit der geen vogelke in ;)

Mvg

eniac

Legacy Member
In de praktijk bepaal ik gewoon een punt vanaf waar ik zeg: "en als het nu oranje wordt, rijd ik door". Doe het altijd zo en dat voorkomt panieksituaties en voorkomt ook dat ik op dat moment raprap nog moet beslissen.

Moto

Legacy Member
Door het vroeg oranje rijden is geen probleem.
Veel beter dan als een gek in paniek op uw rem te gaan staan want als er een vrachtwagen, zelfs een kleine, achter u rijdt zit die in uw gat.
Zowiezo hard remmen zonder de situatie achter u te kennen is onverantwoord rijgedrag
(en ja ik weet dien achter u moet maar kunnen stoppen, hebt ge veel aan als ge op de spoed ligt)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan