Archief - filmpjes - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
YouTube - BMW E32 750iA OBC FREI/LOCK

Pretty boring maar zo unlock je de boordcomputer uit een oude BMW, misschien interessant voor CAS of Soundstorm, die dingen bij u trekken der toch goed op dus veronderstel ik....

Wat ge dan meer kunt:

- Snelheid digitaal zien (ipv de wijzer)
- Hoeveelheid liters in de tank
- Liter per 100 km op de moment (ipv de wijzer)
- Liter per 100 km/uur
- Laatste verbruik op de laatste 50 km
- Rijbereik met de huidige tankinhoud
- Hoeveel liter benzine zit er nog in de tank
- Volt
- Amps
- Km/h correctie
- Taal instellingen
- Gemiddelde snelheid tijdens een ingestelde aantal km's
- Aankomsttijd
- Software datum
- Foutcode gegevens/geschiedenis
- Nog een ganse hoop instellingen waar het internet het er ook niet al te duidelijk over is
- Alarm toon (beepen of constante toon)/claxon.
- verbruikscorrectie
- Reset van gans de handel

Dus veel meer dan de standaard dingen.

Terror Factor

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
YouTube - BMW E32 750iA OBC FREI/LOCK

Pretty boring maar zo unlock je de boordcomputer uit een oude BMW, misschien interessant voor CAS of Soundstorm, die dingen bij u trekken der toch goed op dus veronderstel ik....

Wat ge dan meer kunt:

- Snelheid digitaal zien (ipv de wijzer)
- Hoeveelheid liters in de tank
- Liter per 100 km op de moment (ipv de wijzer)
- Liter per 100 km/uur
- Laatste verbruik op de laatste 50 km
- Rijbereik met de huidige tankinhoud
- Hoeveel liter benzine zit er nog in de tank
- Volt
- Amps
- Km/h correctie
- Taal instellingen
- Gemiddelde snelheid tijdens een ingestelde aantal km's
- Aankomsttijd
- Software datum
- Foutcode gegevens/geschiedenis
- Nog een ganse hoop instellingen waar het internet het er ook niet al te duidelijk over is
- Alarm toon (beepen of constante toon)/claxon.
- verbruikscorrectie
- Reset van gans de handel

Dus veel meer dan de standaard dingen.
Zitte wel handige dinges tusse eig ^^

ComputerVISTA

Legacy Member
Sorry stanske, geen pizza :(

Kan zijn dat ge bij CAS z'n modernere de oliedruk en olietemp kunt zien.

ComputerVISTA

Legacy Member
Terror Factor zei:
Zitte wel handige dinges tusse eig ^^

Awel ja, zo kunt ge Bv. gaan rijden en die calibratietest voor de wijzer aanzetten en zo de teller tot op de km correct zetten zodat ge geen procentueel verkeerde uitlezig hebt op de teller.

Allez, zitten redelijk wa calibratietoestanden in. Ge kunt hem ook een code geven waardoor de auto niet start vooralleer ge de juiste code hebt ingegeven.

http://home.iae.nl/users/bts/obc.htm

Soundstorm

Legacy Member
Veel van die functies zitten er toch standaard op? Zonder unlocken.

En wa bedoelde met die dingen da bij mij liggen? Er ligt zo veel in mijn garage :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Wel die computertoestanden.

De dingen die standaard "open" zijn zijn rijbereik, 2x verbruik, tijd en datum, code, afstand instellen en hoe lang het nog gaat duren eer ge daar zijt, standverluchting/verwarming en da zal't zowa zijn, zit dus veel meer in in de "frei" modus.

Soundstorm

Legacy Member
Tankinhoud normaal toch ook? Bij een E30 toch.

Veel van die waardes zijn trousens gegokt hé :p Dus ge moet nie geloven dat, omdat het digitaal is, het juist is.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik ben mister analoog dus da moede mij nie zeggen :p (gegokt zal wa veel gezegd zijn ma bon...)

Het enige wat vrij is is rijbereik maar niet hoeveel liters er in zitten en al die andere zaken die te maken hebben met de tankinhoud.

«Vision»

Legacy Member
ik heb met adblocker die 2e link moeten toelaten johan. daar staat ergens ad in die link en word dus als reclame beschouwt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan