Archief - De grote rijervaringen thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Asserti

Legacy Member
Als eerbetoon aan de Grote Autothread, waarin we zolang fun hebben geleefd, maar die ons plots ontnomen werd :cry: zonder we er afscheid hadden kunnen van nemen :cry: maak ik deze thread, als gedenkteken aan die goede oude grote autothread :Sad:


Ik heb dus gisteren de kans gekregen om met de Subaru Impreza WRX STi te mogen rijden. Eerst heb ik wat meegereden, heb ik wat gelet op hoe je zo'n auto moet behandelen, snelheid in de bochten, enz.
Daarna was het aan mij :D

Het eerste wat ik merkte aan dit 260 pk krachtige monster ;) was dat de koppeling ENORM hard was. Toen ik hem in 1e wou zetten was het net of ik op de rempedaal duwde ipv op de koppeling.
OK, in eerste and of we go :evil:
WAM, een seconde later zat ik aan 7000 toeren en vlam in 2e. Aangezien de versnellingen kort op elkaar liggen zoals het een sportwagen beaamt ging dat supersnel en plots ging het waarschuwingslampje weer aan en zat ik weer aan 7000 toeren :cool: RAM in 3e en over de 100. Dit allemaal in een kleine 5 seconden :D

De vering is zoals jullie wel verwachten superhard. Als je er niet op let valt dat allemaal goed mee, maar vanaf je er wat op let voel je toch wel bijna alle putjes in de baan. Het stuur was lekkergevoelig, aan 120 moest je maar een paar millimeter bewegen om van baanvak te veranderen, en dan bedoel ik echt MILLIMETER.

De remmen zijn fenomenaal, de auto heeft zo'n ferme grip dat de ABS zelfs nauwelijks moet tussenkomen bij een emergency stop. Ook in de bochten is de grip zalig goed. Een rondpuntje volledig rondrijden aan 40-50 per uur ging met gemak.

Spijtig genoeg ben ik geen andere auto's tegengekomen om eens mee te racen :(
Als de cruiseauto is de vering wat té hard afgesteld, maar omdat de motor in 6e aan 120 maar aan 2000-2500 toeren zit is het nog redelijk aangenaam.

De uitlaat is niet té luid. Echt superlaag bij idle toerental, bij zwaar opentrekken een lekker geluid, maar zeker niet overdreven. Je hoor wel dat er power achterzat :p

Het enige spijtige was dat je de tractiecontrole en stability control niet kon afzetten. Voor de rest een enorm fijne auto. De zetels zaten goed, goede ondersteuning aan de zijkanten en je rug, maar niet té hard.


At the end, I had a fine day :woohoo: Foto's en kort filmpje volgen nog.

Asserti

Legacy Member
:wtf:

Hier tussen ardooie, pittem, tielt en egem hebben we gereden. In egem was het 4x4 meeting.
Waarom?

Ik heb wel degelijk een rijbewijs :sop:

exo

Legacy Member
Zolang je maar veilig hebt gereden en geen anderen in gevaar hebt gebracht. :)
Is denk ik wel zalig om daar eens mee te cruisen. :)

Asserti

Legacy Member
Ik moet zeggen, ik voelde me er veiliger in dan in de Kia Opirus http://www.sorento-forum.de/images02/crd_tuning/CRD-Opirus Front 45 Grad.jpg waarmee ik al gereden heb.
De directe respons op pedaalbewegingen zijn hiervoor waarschijnlijk de reden. Ik heb mij idd rotgeamuseerd, @ exo, om u gerust te stellen, ik heb geen andere mensen in gevaar gebracht. Voornamelijk binnenbaantjes, als er een auto afkomt METEEN normaal rijgedrag, en buiten eens hard optrekken hebben we niet overdreven snel bochten zitten nemen fzoiet.

Burny

Legacy Member
1 van de leukere wagens om mee te rijden! En idd, directe respons op pedaalbewegingen is imo ook zeer belangrijk. Samen met het 'plakken' aan de baan.
Gistere op de sprints was er een Evo die het zelfs de Skylines moeilijk maakte.
Prachtige wagens, die Evo's. Beetje dé concurrent voor de WRX.

[B]Rocketeer

Legacy Member
Nice :thumb:
Jaja, die goede oude tijden op de autothread :p

Ma we hebben ons chatkanaal toch nog :D

ComputerVISTA

Legacy Member
kan je dat zelfde diep geronk wat vergelijken met een lancer evo 7? Men gebuur rijd met zo iets en als hij die start komt daar zo een zalig donker geronk uit :love:


Das anders ook een prachtwagen. En de enige die ik graag zie waarvan ik men grootmoeder zou kunnen overtuigen ;)

Asserti

Legacy Member
het geluid is enorm laag, spijtig dat ik er geen niets van heb opgenomen. Het is niet echt luid bij idle, hoor je hem amper, maar gewoon zo superlaag gebrom

ComputerVISTA

Legacy Member
Asserti zei:
het geluid is enorm laag, spijtig dat ik er geen niets van heb opgenomen. Het is niet echt luid bij idle, hoor je hem amper, maar gewoon zo superlaag gebrom

Aha, die lancer zijn geluid is ook een zeer laag geronk maar wel niet echt gedempt maar redelijk luid (niet overdreven wel)

Preske

Legacy Member
Asserti zei:
:wtf:

Hier tussen ardooie, pittem, tielt en egem hebben we gereden. In egem was het 4x4 meeting.
Waarom?

Ik heb wel degelijk een rijbewijs :sop:

gewoon, was benieuwd of dit op een circuit was, of voor een happening of iets dergelijks

nTFs

Legacy Member
Allemaal goed en wel maar de hoge taksen/verzekering en het astronomische brandstofverbruik van zo een wagen maken hem redelijk onbetaalbaar voor Jan Modaal.

eniac

Legacy Member
Taksen vallen dik goed mee, het is dan ook een 2-liter he :D (dus begot goedkoper in taksen dan een 1.9 TDI ;) )

Asserti

Legacy Member
dat wel, maar qua prijs => pk verhouding, je gaat lang mogen zoeken voor een sportwagen met dezelfde prestaties en dezelfde prijs. Hij kost iets van een 34.000 EUR en verbruikt bij gemiddeld gebruik 11 liter dacht ik.

In the end zou ik hem niet moeten hebben voor dagelijks gebruik, vering staan ietsje te hard naar mijn zin, maar voor de rest was hij heel goed.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan