Archief - De grote (flits)boetes thread - deel 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ciamician

Legacy Member
Niet direct een passende thread gevonden, dus misschien kan hier alles wat te maken heeft met overtredingen, (flits)boetes, wetgeving, etc... gebundeld worden.

To kick things off, blijkbaar zijn de correctiemarges aangepast?

Tot nu toe besliste de politie zelf of u de maximaal toegelaten snelheid met 6, 7 of 9 kilometer per uur mocht overschrijden. Maar in een omzendbrief is nu de marge vastgelegd die overal in ons land moet gehanteerd worden. Wie minder dan 7 km per uur te snel rijdt op gewone wegen, moet niet geflitst worden. Op een autosnelweg riskeert u pas vanaf 129 km per uur een boete.

De Standaard - 01/09/2017

eniac

Legacy Member
129? Allez, ze hebben het licht gezien met hun "120.32 na correctie"-onzin?

Tonerider

Legacy Member
Als ze dat toch zo openlijk in de krant meegeven kunnen ze evengoed de snelheid wettelijk verhogen.

Waelvis

Legacy Member
Eind juli geflitst geweest.

101 waar 70 mag. 96 of zo na correctie. Mag mooi 137€ ophoesten.

Nket ter verdediging, maar ter verduidelijking: op die baan mocht je tot voor kort nog 90, ze hebben daar geprofiteerd van de algemene regel 70 tenzij er borden staan.
Dat is een kaarsrechte baan, tussen weilanden zonder zijstraten.

Pijnlijk, mn eerste boete in 3 jaar.



En afgelopen maand ook 2 parkeerboetes van 20€ elk. Op een week tijd, op dezelfde plaats. (met ticketjes voor een half uur gratis, ik heb er beide keren ongeveer 15 minuten gestaan)

1) ik was in de waan dat we zondag waren, en dan moet nket betaald worden. Maar het was maandag.
2) bij het dichtdoen van de deur, of een zuchtje wind door een achterruit die op een kiertje stond, is het ticketje omgedraaid waardoor het niet meer zichtbaar lag.

Gentei

Legacy Member
Ik ben van de zomer geflitst in Oostenrijk (rode flits 2 keer langs de voorkant)
Tot nu toe niks ontvangen :laugh:

Tumi

Legacy Member
Zonder het nieuwsbericht te lezen, wanneer gaat men met de nieuwe marge werken?

Polle32

Legacy Member
Deze zomer geflitst in Frankrijk, iets van een 124 gecorrigeerd op een stuk van 110. €45 betaald...

Musk

Legacy Member
2 weken geleden in een tunnel in Zwitserland.. 92 waar 80 mocht. Ik hoop dat die ook een correctie toepassen daar? Want die Zwitsers zijn niet mals met hun boetes :(

Herman De Croo

Legacy Member
dit is toch niet deel één? dacuba heeft ooit zo'n lijstje bijgehouden

MorGo7h

Legacy Member
Waelvis zei:
2) bij het dichtdoen van de deur, of een zuchtje wind door een achterruit die op een kiertje stond, is het ticketje omgedraaid waardoor het niet meer zichtbaar lag.

Ge kunt dat aankaarten en uw parkeer ticketje opsturen. Kans is groot dat uw boete vervalt.

Waelvis

Legacy Member
MorGo7h zei:
Ge kunt dat aankaarten en uw parkeer ticketje opsturen. Kans is groot dat uw boete vervalt.
Geprobeerd, maar ze zeggen da in het reglement staat da het briefje duidelijk zichtbaar moet liggen, anders is het ongeldig.

Ze hebben mij hun foto's gestuurd, en het lag idd omgekeerd

Sonny Crockett

Legacy Member
Tonerider zei:
Als ze dat toch zo openlijk in de krant meegeven kunnen ze evengoed de snelheid wettelijk verhogen.

Ah, dan komt er een marge op die 129 en staat wat later in de krant dat de effectieve grens op 134 ligt; waarna alweer ...

Tonerider

Legacy Member
Sonny Crockett zei:
Ah, dan komt er een marge op die 129 en staat wat later in de krant dat de effectieve grens op 134 ligt; waarna alweer ...

maar die marges zijn gewoon belachelijk. Iedereen weet tegenwoordig perfect hoe snel zijn auto rijdt dankzij z'n gps. Zo weet ik dat ik 54km op de teller kan hebben en toch maar 50 rij en dat ik 123 mag rijden, wil ik 120 in het echt hebben.

En degene die geen gps hebben, zijn meestal oude mensen en die rijden toch maar 90km/h op de snelweg. :p

En ik zou nog kunnen zeggen dat ze een marge van 2km/h pakken, maar 9km?
Neen, dan kan je echt gewoon evengoed de snelheid wettelijk verhogen. Dat lijkt me dan nog veiliger ook.

Dit soort van wetgeving is gewoon belachelijk. Ge moogt niet, maar ge wordt niet gestraft als ge het toch doet. Ja, wat verwacht je dan? Enkel halve autisten zoals ik die van regeltjes houden gaan nu de wet volgen :p

eniac

Legacy Member
Technische correctie is niet met betrekking tot de kilometerteller van de wagen. Het is een correctie voor het metend toestel en de opstelling.

Tonerider

Legacy Member
eniac zei:
Technische correctie is niet met betrekking tot de kilometerteller van de wagen. Het is een correctie voor het metend toestel en de opstelling.
die dingen zijn toch geijkt?

Ciamician

Legacy Member
sink zei:
anyway, je kan dus gerust CC op 130 zetten?

Hangt af van uw tellerafwijking. Je moet maw kijken naar de werkelijke snelheid (GPS, Waze,...).

The magic number is nu 128 km/h, waar dat voorheen 127 km/h was. Een tikje bij op de CC dus.

eniac

Legacy Member
Tonerider zei:
die dingen zijn toch geijkt?

Een ijking betekent eigenlijk dat een voorwerp voldoet aan de specificaties binnen een bepaalde tolerantiemarge. Die ijking kan grof of nauwkeurig zijn, wat het in dit geval zegt is dat een meting zich met zekerheid bevindt in het interval [gemeten - tolerantie; gemeten+tolerantie].

Zie ook:

Omwille van het (gebrekkige) onderscheidingsvermogen
van de meettoestellen met
Dopplereffect betreffen de marges, vermeld
in artikel 8.3. van bijlage 1 en 4.4 van bijlage
2 van het K.B. van 12.10.2010, niet de
correctheid van de meting zelf, maar wel een
ingevoerde correctie, omdat het onmogelijk is
het voorwerp (het voertuig zelf, de band of
een ander onderdeel van het voertuig) te
identificeren waarvan de snelheid wordt
gemeten alsmede omdat de verschillende
meettoestellen de weergegeven snelheid op
verschillende wijzen berekenen.

Nu, volgens mij is de huidige marge wel groter dan de echte tolerantiemarge waarvoor de toestellen geijkt worden hoor. Wat de vraag doet rijzen waarom men die marges niet nauwer zet als het technisch wel kan. In elk geval, de technische marge is er wel degelijk voor metend toestel en opstelling en niet omdat kilometertellers zouden kunnen liegen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan