Archief - Auto van 186PK

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sexymofo

Legacy Member
Kan het dat zo'n auto maar 11 fiscale PK's heeft?
Leek me nogal weinig eerlijk gezegd
Het ding heeft 137KW, dan is dat toch 16 a 17 niet?

Morpheus

Legacy Member
sexymofo zei:
Kan het dat zo'n auto maar 11 fiscale PK's heeft?
Leek me nogal weinig eerlijk gezegd
Het ding heeft 137KW, dan is dat toch 16 a 17 niet?


Goh als dat klein is qua cc...

Maar qua biv blijft dat gelijk hoor, elke fiscale schijf heeft een bovengrens...
Een 137KW zit niet meer bij die 11 FPK.

Wel zal dat goed zijn voor uw jaarlijkse rijtaks... Die zal slechts een 300€ bedragen ontdanks het grote vermogen

CAS

Legacy Member
sexymofo zei:
Tis ne 2liter 16v
Ja da klopt, ge kunt zelfs 10fpk ebben en 192pk, kijk dan naar lotus un topmodellen, en ik zit ier dan met mijn 10fpk en 90pk...

eniac

Legacy Member
FPK is op geen enkele manier gelinkt aan de PK's/KW's. Enkel aan de motorinhoud.

Dus heb je een (theoretische) 1300 met 300PK, dan ga je de jackpot betalen aan BIV, maar ga je wel een zeer kleine jaarlijkse taks hebben :)

Shorty87

Legacy Member
ik begrijp daar niks van

kan er iemand da een beetje uitleggen hoe da in zen werk gaat? :shutup:
want alsek nen auto koop willek toch wa power onder men gat zonder dak al teveel moe betalen per jaar aan verzekering of taks :oink:

sexymofo

Legacy Member
Voor zover ik het hier begrijp kunt ge ne auto kopen die "een kleine motor" heeft. Dus ne 1600 ofzo ma met veel Pk's. DAn betaaalt ge redelijk wa BIV omdat da op uw PK's slaat.
Maar uw jaarlijkse belasting is dan minder omda ge een kleine motorinhoud hebt.
Qua verzekering hangt het ervanaf wa klasse ge enzo zit denk ik. Als jonge kerel is ne zware auto vrij duur geloof ik..


Waar is de auto die ik dan beschrijf gesitueerd op deze tabel?->> BIV

Dirkxke

Legacy Member
let me geuss, clio sport? of een 206rc? :D

verwacht u in ieder geval maar aan een verbruik van rond de 12l :D

sexymofo

Legacy Member
Een lancia Delta 2.0 16v
Ik wil geen andere auto voor het moment eigenlijk. (niet per se met die motor)
Als ik kon kocht ik een Integrale. Da komt er ooit misschien nog eens van

Wimolus

Legacy Member
Heb zelf een 2.0 16V en moet jaarlijks 400 euro tax betalen. En is ook 11 fiscale pk.

daFour

Legacy Member
waarom is da nodig? direct ne 2 liter 16klepper?

een 1600 a 1800 16v is toch snel genoeg voor op onze belgische wegen??

mygod menne 1600diesel is al vlug genoeg :p

MilM

Legacy Member
Shorty87 zei:
ik begrijp daar niks van

kan er iemand da een beetje uitleggen hoe da in zen werk gaat? :shutup:
want alsek nen auto koop willek toch wa power onder men gat zonder dak al teveel moe betalen per jaar aan verzekering of taks :oink:

ge hebt aan de éne kant uw motorinhoud, de cc
en aan de andere kant uw pk (of in kw uitgedrukt)

voor uw jaarlijkse rijtaks, kijken ze enkel naar het eerste, de cc
dus nen 2.0 100 pk kost evenveel dan nen 2.0 200pk

voor de BIV kijken ze naar beiden. Ze berekenen dus de BIV op zowel pk als op cc, en ze nemen het maximum daarvan. Dus een 2.0l me superveel pk's, zal zijn BIV berekend zijn volgens pk. Nen auto me grote cc en weinig pk, zal zijn BIV rapper berekend worden volgens de cc.
Dus eigenlijk zoekt ge gewoon uw auto op in de tabel van cc, daarna in de tabel van pk (of kw), en ge neem het grootste bedrag van die twee.

sexymofo

Legacy Member
Mja het was gewoon maar een vraag.
Tis nie da ik den dieje ga kopen, zie vorige posts trouwens (staat ergens bij dat het nie met die motor moet)
ik wil gewoon die auto hebben. Misschien zelfs in diesel omda het goedkoper uitkomt op jaarbasis. Wie weet hoe hoog den naft nog gaat te staan komen

Foose

Legacy Member
Wij hebben da vroeger ook gehad.
Lancia Delta Integrale.
Mijn ma heeft daar nu veel spijt van dat ze die heeft weggedaan. Die auto was nog zo goed als nieuw. En da macheeeeeerde, ni te doen. En dan nog aan een oud meeken verkocht :/

Dakantochnie

Legacy Member
Die nieuwe Passat krijgt een 2.0TDI van 176pk, dát is een voordelige motor. :)

Morpheus

Legacy Member
dakantochnie zei:
Die nieuwe Passat krijgt een 2.0TDI van 176pk, dát is een voordelige motor. :)

Niet voor de BIV...

best limiteren naar 163pk of de leaserijders zien hun prijs omhoog gaan :p

exo

Legacy Member
Shorty87 zei:
ik begrijp daar niks van

kan er iemand da een beetje uitleggen hoe da in zen werk gaat? :shutup:
want alsek nen auto koop willek toch wa power onder men gat zonder dak al teveel moe betalen per jaar aan verzekering of taks :oink:

Zoude eerst is niet LEREN autorijden vooraleer da ge me power entgeen bezig zijt?
Onderschat da allemaal niet he, kdeed da vroeger ook maar kweet nu al wel iets beter. :)

[B]Rocketeer

Legacy Member
Shorty87 zei:
ik begrijp daar niks van

kan er iemand da een beetje uitleggen hoe da in zen werk gaat? :shutup:
want alsek nen auto koop willek toch wa power onder men gat zonder dak al teveel moe betalen per jaar aan verzekering of taks :oink:

Da gaat dus ni samen: veel power en weinig verzekering ;)
Verzekering wordt immers berekent op uw pk's. En als beginnend chauffeur op uw 18 is het onbetaalbaar (als ze u al willen verzekeren) om veel pk's onder uw gat te hebben.

10pk/100kg is meer als genoeg om op de belgische wegen met gemak mee te kunnen.
HEb zelf 105pk voor 1ton wagen. Gebruik langs geen kanten mijn toeren. Zegt eigenlijk veel, ma kwil geen pk's minder zenne :p.

We want mooooooooooooore :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan