Archief - 2de hands wagen aankopen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ComputerVISTA

Legacy Member
NU: Ik wil me eindelijk nog is een wagen aanschaffen, niet een wagen om elke dag mee naar het werk te rijden of om zeker 200km/h mee te kunnen halen. Nee absoluut niet.

Ik zoek een vrijetijds wagen en jawel liefst iets oud want al die nieuwe wagens vind ik te rond en te bol (noem me raar maar ik zie dood graag 60's en 70's wagens met strakke lijnen en zonder te veel poespas)

Dus men oog viel op de website van autozone op een BMW 2000 coupé. Das een 2 Liter wagen uit 1968 met 120PK

link: http://www.autozone.be/pls/col/pck_iade.detail?PI_ZOEK=1326460&PI_LANG=nl

Ik mag eerlijk zeggen dat ik letterlijk verliefd geworden ben op dat model vanaf de eerste keer dat ik hem zag. Gewoon te schattig om hem te laten staan ;)

Nu ik weet van men oma die ooit met zo een wagen reed (maar dan de gewone 2000 niet coupé met 100pk) dat dit een heel snel en sportief wagentje is en dat hij heel gezellig rijdt (natuurlijk dit is +- 40 jaar geleden)

Nu de vraag is: stel dat ik die wagen koop, wat moet ik van de prijs vinden? waar moet ik op letten? wat moet ik veranderen of laten veranderen voor de veiligheid (oa gordels laten instaleren) enzo.... Geef jullie mening hierrond want ik heb geen ervaring met zulke oude wagens.



ps: (ik wete dat die wagen waarschijnlijk heel veel benzine zal drinken maar als ik hem kan inschrijven als oldtimer dan kan ik dat al een stuk compenseren)

Alvast bedankt voor de reacties.

Morpheus

Legacy Member
Zoals we het er al over hebben gehad :).

Kopen als je iemand kent die kan sleutelen, in uw geval zelf niet twijfelen!
Gordels zeker monteren, zelfmoord is geen optie :p.
En zoals ik al zei, proberen kijken om toch zeer goede banden te vinden met die oude look.

lttuvix

Legacy Member
en vergeet niet als je het aankoopt bij een garage of ze snel een oliedruk en compressiedruk testje willen doen aangezien da vaak als motor problemen zorgt me die oudere wagens, en als dat zo het geval is laat ze dan staan
gordels zijn verplicht
koppeling test ge zet hem in hoogste versnelling drukt koppeling in start auto en laat die meteen los
auto moet BAF stil vallen, als die zo langzaam stilvalt dan is je koppeling versleten
kijken naar slijtage banden => uitsporing vanachter kan men da niemeer vervangen dus dan ben je wel gekloot
roestplekken, wa die wss wel zal hebben, carroserie roest is nog nie zo erg... da kan je wegwerken
roest onder je wagen das wa minder in dat geval laten staan

natuurlijk vragen voor keuringsbewijs
en das zowa waar ik nu aan kan denken

ComputerVISTA

Legacy Member
Dus die banden ga ik niet meer kunnen vinden of zo? dan ben ik idd wel gekloot!

lttuvix

Legacy Member
kweet nie mss bij een verzamelaar van oldtimers da die nog van die banden heeft?

ComputerVISTA

Legacy Member
lttuvix zei:
kweet nie mss bij een verzamelaar van oldtimers da die nog van die banden heeft?


maar nieuwe banden van dat model ga ik nieuw niet vinden?

FeNiX4LiFe

Legacy Member
banden zijn banden ze.

gwn de maat en je hebt je bant.

vraag is de nafte.
loodhoudend bestaat nie mer en binnen een paar jaar zijn de aditieven niet meer te koop

ComputerVISTA

Legacy Member
Ulixes zei:
www.vredestein.nl => personenwagenbanden => banden voor klassieke auto's

Misschien ben je daar iets mee :unsure:


Dank je hartelijk! Dat was wat ik zocht en ik was er van overtuigd dat dat bestond want een kennis van me heeft een oldtimer rolls royce en die steekt daar ook nieuwe banden op met ene retro lool (zo met een witte lijn erin)


Die kennis is nu op reis dus kon niet vragen van waar hij die haalde.

Foose

Legacy Member
lttuvix zei:
koppeling test ge zet hem in hoogste versnelling drukt koppeling in start auto en laat die meteen los
auto moet BAF stil vallen, als die zo langzaam stilvalt dan is je koppeling versleten

Ha, da wist ik ni :)
Sebiet is testen :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Alvast ne ferme bedank voor de uitleg zowel voor het technische testen als de banden he ;)

Want met ene 40 jaar oude wagen weet je maar nooit en kan je alles verwachten, maar hij is toch zo mooi he ;)

CAS

Legacy Member
computer xp zei:
NU: Ik wil me eindelijk nog is een wagen aanschaffen, niet een wagen om elke dag mee naar het werk te rijden of om zeker 200km/h mee te kunnen halen. Nee absoluut niet.

Ik zoek een vrijetijds wagen en jawel liefst iets oud want al die nieuwe wagens vind ik te rond en te bol (noem me raar maar ik zie dood graag 60's en 70's wagens met strakke lijnen en zonder te veel poespas)

Dus men oog viel op de website van autozone op een BMW 2000 coupé. Das een 2 Liter wagen uit 1968 met 120PK

link: http://www.autozone.be/pls/col/pck_iade.detail?PI_ZOEK=1326460&PI_LANG=nl

Ik mag eerlijk zeggen dat ik letterlijk verliefd geworden ben op dat model vanaf de eerste keer dat ik hem zag. Gewoon te schattig om hem te laten staan ;)

Nu ik weet van men oma die ooit met zo een wagen reed (maar dan de gewone 2000 niet coupé met 100pk) dat dit een heel snel en sportief wagentje is en dat hij heel gezellig rijdt (natuurlijk dit is +- 40 jaar geleden)

Nu de vraag is: stel dat ik die wagen koop, wat moet ik van de prijs vinden? waar moet ik op letten? wat moet ik veranderen of laten veranderen voor de veiligheid (oa gordels laten instaleren) enzo.... Geef jullie mening hierrond want ik heb geen ervaring met zulke oude wagens.



ps: (ik wete dat die wagen waarschijnlijk heel veel benzine zal drinken maar als ik hem kan inschrijven als oldtimer dan kan ik dat al een stuk compenseren)

Alvast bedankt voor de reacties.
Eerst en vooral: U hebt smaak

Voor de rest, op internet eens zoeken welke fouten die wagens in het algemeen hebben. Nuja, tzijn de oudere BMW's, en echt veel last hebben die eigenlijk niet. Maar de zaken waar ze wel gevoelig voor zijn:
Achterste wielkasten, controleer die enorm goed, want die kunnen veel roest of doorgeroest zijn.
Als ge één koopt, altijd goed onderhouden en altijd warmrijden voor je dan ook maar durft te denken om in toeren te gaan. Ik heb het hier niet over hem in het rood jagen, maar gewoon al boven de 4000rpm gaan bij koude motor is bij een BMW gewoon dodelijk.
Kzou ook eens kijken voor wisselstukken, aangezien dat model niet veel voorkomt. Als er dan stukken zijn moet het ook betaalbaar blijven. Zo een wagen kan al eens iets mankeren tenslotte. En de meeste die in het bezit zijn van zo'n wagen gebruiken hem niet in het dagelijkse verkeer.
Verder zou ik ook zoeken naar nieuwe zetels, die in het interieus passen. De originele geven nl niet genoeg steun aan de hals, en bij een aanrijding achteraan... Ook mss de remmen aanpassen hoewel dat deze wss wel al voldoende remkracht heeft.
En wat ge zeker moet doen, als ge hem hebt, et mij laten weten, kan ik eens komen kijken en luisteren ;)

EDIT: int begin ook zachtjes rijden, en veel remmen als je zo één koopt die in een stal gestaan heeft. En als er niet veel mee gereden geweest is, of em eeft stilgestaan: Vriem vernieuwen, silentblokken vervangen en zeker remmen ontluchten en nieuwe remolie steken.

lttuvix

Legacy Member
ahja vergeet ook de distributieriem (of is dit ene met ketting?) na te kijken ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
Het enige waar ik wat schrik voor heb is die achterwiel aandrijving, ze hebben me wijsgemakat dat bmw's over het algelemeen achterwiel aandrijving hebben en dat dat + ijzel en of sneeuw geen gezonde mix is :S

Morpheus

Legacy Member
computer xp zei:
Het enige waar ik wat schrik voor heb is die achterwiel aandrijving, ze hebben me wijsgemakat dat bmw's over het algelemeen achterwiel aandrijving hebben en dat dat + ijzel en of sneeuw geen gezonde mix is :S


Zeker niet met zo'n oude wagen...
Maar als je voorzichtig bent is niets een probleem.

Maar idd in combinatie met sneeuw en ijzel is het serieus opletten...

Mr bon, dat mag je niet tegenhouden hoor :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Morpheus zei:
Zeker niet met zo'n oude wagen...
Maar als je voorzichtig bent is niets een probleem.

Maar idd in combinatie met sneeuw en ijzel is het serieus opletten...

Mr bon, dat mag je niet tegenhouden hoor :)


Ik weet het:D maar als iki overga tot eventuele koop ga ik zeker de goede raad van de mensen hier opvolgen


waarvoor nogmaals dank ;)

MilM

Legacy Member
computer xp zei:
Het enige waar ik wat schrik voor heb is die achterwiel aandrijving, ze hebben me wijsgemakat dat bmw's over het algelemeen achterwiel aandrijving hebben en dat dat + ijzel en of sneeuw geen gezonde mix is :S

is idd geen gezonde mix (nie alleen ijzel/sneeuw, maar ook alst goe regent)
vooral nie zonen ouden
ge koopt zone auto ook als liefhebber en om als oldtimer in te schrijven en nie uti veiligheidsoverwegingen é :p

maar ge moet uw rijgedrag maar aanpassen aan uw auto hé ;)
me nen 4x4 SUV kunt ge wel al eens wa rapper door de regen rijden

ge moog u dan gewoon nie laten opjagen in het verkeer in zo'n weer (als er bv nen 4x4 achter u zit die wa doorrij)
en opletten van ronde punten :p
ge draai naar links en dan plots na rechts voor af te slaan
is dan altijd wa opletten me achterwiel, vooral als ge genoeg power hebt

maar gij zijt nen kalme chauffeur, dus da mag geen probleem zijn om u in te tomen :p

ComputerVISTA

Legacy Member
MilM zei:
is idd geen gezonde mix (nie alleen ijzel/sneeuw, maar ook alst goe regent)
vooral nie zonen ouden
ge koopt zone auto ook als liefhebber en om als oldtimer in te schrijven en nie uti veiligheidsoverwegingen é :p

maar ge moet uw rijgedrag maar aanpassen aan uw auto hé ;)
me nen 4x4 SUV kunt ge wel al eens wa rapper door de regen rijden

ge moog u dan gewoon nie laten opjagen in het verkeer in zo'n weer (als er bv nen 4x4 achter u zit die wa doorrij)
en opletten van ronde punten :p
ge draai naar links en dan plots na rechts voor af te slaan
is dan altijd wa opletten me achterwiel, vooral als ge genoeg power hebt

maar gij zijt nen kalme chauffeur, dus da mag geen probleem zijn om u in te tomen :p


men oma heeft me zo ie zo verwittigd dat die auto van haar die 20 pk minder had direkt een 360° deed als je wat hard wou optrekken in een bocht. Dus dat wist ik al (van een 80 jarige race oma ;))

Ik heb het al van iemand anders ook gehoord die ooit zo eentje had en me wist te vertellen dat die motor eigenlijk wat te krachtig was voor die wagen. Ik ga der in ieder geval zeker nog is over spreken over dat ding en we zullen zien of we overgaan tot een eventuele koop want kwa uit erlijk vind ik hem in 1 woord "prachtig" ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan