mijas65
Legacy Member
AcE zei:Heb het ook gezien van De Struise! Interesting...
wel gigantisch glas

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
AcE zei:Heb het ook gezien van De Struise! Interesting...

Dennoman zei:Om een lang verhaal kort te maken: het is op biervlak in België helaas niet zomaar een kwestie van even te importeren.
Misschien eens via Duitse webshops proberen?
Om ook hier wat nuance te brengen.Dennoman zei:Allee, het persbericht van Zythos over Kwak vs. La Corne:
Acties
En toch op het einde weer wat angst kraaien hé. Stel je voor dat de Belg buitenlands bier gaat drinken! Think of the children!
Als je naar schatting 1 brouwerij per 3000 inwoners hebt, is dat niet meer dan normaal. Alleen maken niet al die pico-, nano- of whateverbrouwerijtjes allemaal lekker bier en brouwen ze vooral lekker saai dezelfde 3-4 stijlen.bludgeoned zei:Om ook hier wat nuance te brengen.
Bier blijft een belangrijk exportproduct. Veel brouwerijen verschepen meer dan de helft naar het buitenland. Dan is het inderdaad beter om dergelijke rechtzaken te vermijden. Het is een verspilling van tijd en middelen en goeie reclame kun je het ook niet noemen.
Rivfader zei:ja! Toch wel mijn favoriet café in Antwerpen stad.

Waarom men toch zo geweldig doet over 't Paters Vaetje blijft me toch verbazen. Voor een provinciestadje is een café als dat best wel leuk, maar voor Antwerpen is het geen attractie om uit de weg voor te gaan. Dan kun je beter naar de Kulminator, Antwerps Bierhuyske, Gollem, 't Paenhuys en zelfs de Quinten Matsys, puur voor de sfeer.[LRRP];17016430 zei:Ik lever de drank daar
In paters veatje hebben ze ook wel veel streekbieren. Dat is aan de kathedraal, niet ver van de groenplaats...
Niets bijzonders eerlijk gezegd. Echte biercafés heb je in Gent niet. Wel enkele met een goeie, doch beperkte bierkaart.Dennoman zei:Haha, die Britten toch. Allemaal leuke cafés, ik geef het toe, maar niks uitzonderlijks. Is er trouwens al iemand in dat Trappistenhuis of zoiets geweest in Gent, waar die Orval-reclame buitenhangt?
Tjah, mijn staminee is uiteraard de Kulminator, dus ik verwacht niks dat dat zou kloppen of zobludgeoned zei:Niets bijzonders eerlijk gezegd. Echte biercafés heb je in Gent niet. Wel enkele met een goeie, doch beperkte bierkaart.
Ik ben nog niet in de Zytholoog in Adegem of Vaudrée in Luik geweest, dat zou nog weleens indrukwekkend kunnen zijn 
Inderdaad, al is de kaart nu ook weer niet zo inventief (tenzij dit in het laatste jaar zou veranderd zijn). En de baas is ook een speciaal geval.Bontus zei:Backdoor café heeft toch een heel uitgebreide kaart?
Was vroeger goed, maar dan gesloten en overgenomen door Amadeus. Geen idee als ze nu nog open zijn.Dennoman zei:Tjah, mijn staminee is uiteraard de Kulminator, dus ik verwacht niks dat dat zou kloppen of zoIk ben nog niet in de Zytholoog in Adegem of Vaudrée in Luik geweest, dat zou nog weleens indrukwekkend kunnen zijn
Verder heb ik trouwens altijd gedacht dat de Hopduvel een proeflokaal had ook?
Dennoman zei:Allee, het persbericht van Zythos over Kwak vs. La Corne:
Acties
En toch op het einde weer wat angst kraaien hé. Stel je voor dat de Belg buitenlands bier gaat drinken! Think of the children!
Dennoman zei:Interessant artikel van bierblogger Fiona de Lange (NL) over de zaak:
Strijd om bierglazen houdt België bezig | Bier
Ik ben nu persoonlijk niet echt overtuigd door het verhaal van Bosteels, maar het laat toch enigszins wat nuance zien.