Archief - Zwaar gaan overklokken met Barton 2500

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AsEeL

Legacy Member
Ik zoek HET oc mobo met alles erop en eraan om mijn 2500+ te gaan overklokken. HET oc geheugen zou ik ver moeten gaan hebben dus nu nog enkel een deftige plank met veel opties zoals AGP - PCI locks en defitge dividers en al de rest :)

Alvast bedankt voor de tips

Davion

Legacy Member
DFI LanParty nF2 B met als ram
GSkill PC4400 (Altijd Samsung TCCD-F chips op Brainpower PCB)

nazaar

Legacy Member
hij heeft die a-data vitesta overgekocht van easypanic, die der 320 mee gehaald had dacht ik :crazy:

mja ik zou zo'n ram eerder kiezen voor een a64 systeem, dat zeer hoge (+300) fsb/HTT kan halen. Voor socket A zou ik toch bh-5 of dergelijke kiezen...

Massman

Legacy Member
nazaar zei:
hij heeft die a-data vitesta overgekocht van easypanic, die der 320 mee gehaald had dacht ik :crazy:

mja ik zou zo'n ram eerder kiezen voor een a64 systeem, dat zeer hoge (+300) fsb/HTT kan halen. Voor socket A zou ik toch bh-5 of dergelijke kiezen...

ik d8 340 1:1 :) , kan fout zijn natuurlijk

Cranox

Legacy Member
Een nforce 2 plankje zal nooit 340 fsb halen.
Mischien met degelijke koeling en vmods 280 ( maar zelfs dit betwijfel ik )

Ik moet wel zeggen dat ik al 6 maand ofzo niet meer op de hoogte ben van de nf2 chips , mischien dat ze nu al hoger geraken .
Ikzelf zou een DFI kopen

BerT

Legacy Member
Ikzelf zou ook DFI kopen maar wat cranox hier zegt lijkt me toch niet te kloppen.
Op extremesystems kan ik zeggen dat er genoeg mensen met nforce2 bordje zijn dat fsb van boven de 260 halen.

Denk echt wel dat fsb de hoogte in kan :).

Heb ongeveer zelfde setup als aseel dan buiten cpu en ram :)

xpr·k

Legacy Member
Davion zei:
DFI LanParty nF2 B met als ram
GSkill PC4400 (Altijd Samsung TCCD-F chips op Brainpower PCB)

nah zeker niet , als hij een oc computer wil heeft hij genoeg aan 256MB of 512mb om te benchen en dan moet hij gewoon ergens zware BH5 latjes op de kop tikken en misschien een vdimm mod erop . Hoewel ik nu nooit heb kunnen uitmaken of de Vmodds op een DFI nu werkten of niet .

nazaar

Legacy Member
idd hij kan bij AXP beter nen fsb van 270 halen op 2-2-2-5 (BH-5) dan 270 op lossere timings (tccd)

AsEeL

Legacy Member
Mss stap ik wel direct over naar een Athlon 64 systeem...

AMD64 3200+ S939
ASUS Nforce4 SLI (non deluxe)
6600GT PCX
-------------------------------
540€

2 * 256Mb A DATA Vitesta
-------------------------------
150€

Dan kan ik ram / graka/ mobo en cpu verkopen en is die update nog niet zo duuur ook :)

AsEeL

Legacy Member
Whaaa lol geloof het of niet maar ik heb het al besteld online :p
Effe sig aanpassen :woohoo:

nazaar

Legacy Member
ge had miss beter ff gewacht tot het nf4 DFI mobo in belgië beschikbaar was...

Davion

Legacy Member
Ja idd, want die ASUS A8N-SLI overclockt niet goed !! cr. apa's thread!

BerT

Legacy Member
Ik vind het gewoon nu iets te riskant om over te schakelen... teveel veranderingen :)

xpr·k

Legacy Member
BerT zei:
Ik vind het gewoon nu iets te riskant om over te schakelen... teveel veranderingen :)

probleem is als ik te lang wacht mijn nforce² geen zak meer waard is :c
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan