Archief - Xbox Error!!!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zatte_Bjorn

Legacy Member
Als ik menne Xbox opzet begint die een serieus tikkend geluid te maken. Ik die dus open gedraaid want de garantie was toch al vervalle :applause:. Ik heb dus gevonde dat het aan de harde schijf ligt. Omdat ne xbox eigenlijk alleen ma uit PC hardware bestaat kom ik da hier zette. Nu is men vraag kan ik da eenvoudig oplosse? want een nieuwe harde schijf kope kost wa teveel. :help: :unsure:

Voor meer info en filmke -->
http://users.pandora.be/Zatte_Bjorn/Xbox error.avi

Zatte_Bjorn

Legacy Member
Het is toch een normale harde schijf dat daarin zit? Kvraag mij gewoon af wa da pinneke mankeert. Kan missch een onozele oplossing zen, en dan bespaar ik geld....

BraveHeart

Legacy Member
Zatte_Bjorn zei:
Als ik menne Xbox opzet begint die een serieus tikkend geluid te maken. Ik die dus open gedraaid want de garantie was toch al vervalle :applause:. Ik heb dus gevonde dat het aan de harde schijf ligt. Omdat ne xbox eigenlijk alleen ma uit PC hardware bestaat kom ik da hier zette. Nu is men vraag kan ik da eenvoudig oplosse? want een nieuwe harde schijf kope kost wa teveel. :help: :unsure:

Voor meer info en filmke -->
http://users.pandora.be/Zatte_Bjorn/Xbox error.avi

Het probleem is...

XBOX gebruikt een beveiligde 8GB harde schijf, standaard een gewone PC IDE harde schijf daar induwen zal nooit werken.
Het bestandssysteem/basislogica van de xbox is op de HD opgeslagen en zonder die software zal uw xbox ook niks opstarten of doen.
Het enige wat je kan doen is een andere console kopen, ze herstellen zal u bijne evenveel kosten als een nieuw toestel.
Dat is helaas het nadeel van consoles, dat de eindgebruiker totaal niks kan fixen, eens iets stuk ben je aangewezen tot de support van de hardwarefabrikant.
Ook de schijf op pc insteken zal niet werken, ook al is het om de gegevens op schijf te backuppen en over te zetten naar een nieuwe hd voor xbox.
Dat gaat helaas onmogelijk.

Zatte_Bjorn

Legacy Member
Doeme zouk die Xbox nog waarde hebben? anders moet ik die wegsmijte :( .

vinteg

Legacy Member
of ge kunt em laten ombouwen me xbox mediacenter, dn macheert em wel terug en hebde ineens divx speler ofzow denk da het iet van een 50-60€ kost en geen id of da het illigaal is

Zatte_Bjorn

Legacy Member
As da ma 50-60€ kost zienk da wel zitte :) Ma weet iemand daar meer info over? En dan zou menne Xbox wel werke? Kank dan ook in éné keer gekopieërde spellekes spele? Want khem nu al +- 30 originele spellekes, en da begint al wa te kosten :)

demon326

Legacy Member
ik denk nudat uw HD openlicht dat ge uw xbox niemeer kunt gebruiken

AzZ_KiKr

Legacy Member
start die nog volledig op????? en kan er nog op gegamed worden? en werkt ze soms nog(moet maar paar seconden werken)?? if yes, dan kunt ge het vrij goedkoop oplossen :) (enkel prijs van harde schijf)

drop eventueel pm-tje want ik denk da wel illegale toer opgaan

demon326

Legacy Member
een HD is normaal stofvrij gemaakt en als ze open mocht zijn zou ertoch geen deskselke op zitten

mijn oud IBM van 40GB heb ik ook open gedaan en werkt ook niemeer :sad: (was ook gecrasht)

Zatte_Bjorn

Legacy Member
Hoeda hij opstart kunde op da filmke zien. Ik krijg men opstartscherm mee die groene bollekes. dan men xbox logo en dan ist gedaan.

BTW soms werkt hij wel, men broerke heeft er naart schijnt nog op ligge spele. Khem nog is getest ma hij Tikt nog altijd, en wil nog nie opstarte. Zal verslete zen ofziet ( kheb die al van 2000-2001 )

demon326

Legacy Member
dat ie nog kan spelen is dat de xbox van de CD leest

maar normaal zal ie met cd ook nie goedmeer gaan

en ik heb mijn xbox ook van de release en werkt nog perfect

AzZ_KiKr

Legacy Member
harde schijven blijven harde schijven--> kunnen altijd naar de reet gaan.

makkelijkste methode om het te maken is de illigale methode natuurlijke :)

Zatte_Bjorn

Legacy Member
AzZ_KiKr zei:
harde schijven blijven harde schijven--> kunnen altijd naar de reet gaan.

makkelijkste methode om het te maken is de illigale methode natuurlijke :)


Eerst wask compleet tege illigale sh** , ma nu die naar de klote is :D . En wa zou de illigale methode dan koste? :confused: . As we dan toch bezig zen. Menne maat heeft ook ne xbox en die heeft daar ne chip inzitte en die kan zen startmenu enz... verandere. Wa zou dat dan koste?

AzZ_KiKr

Legacy Member
te zien, ge moet zoiezo nieuwe harde schijf kopen + chip (30-50€) als je beetje handig bent (kunt solderen enzo)

als je harde schijf soms nog werkt, kan je softmod doen, zou goed al gratis;

of tsop flashen(ook goedkoo) (nogal risky en meote beetje solderen)

als je 1 van de 3 hebt (doen allemaal zelfste exact zelfste) dan kan je alles doen wat je wilt (menu's enzo veranderen)

maar ik stop nu ver met uitleggen, kheb geen zin om ban aan me rekker te krijgen (psst PM)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan