Archief - x700 pro of 6600GT?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

meLio

Legacy Member
Ben van plan binnen een tijdje over te schakelen op een pci-e systeempje,nu vraag ik mij af welke van deze 2 kaartjes het beste presteert...ik denk persoonlijk de geforce,maar ben niet zeker,daarmee ik het hier eens vraag :)

Thx

apa

Legacy Member
Dat zal er sterk van afhangen wat je ermee wil doen. De X700 doet het (iets) beter in HL2, maar minder in Doom3.

Bovendien kan je er misschien rekening mee houden dat je de 6600GT in SLI-mode kan draaien terwijl dat niet zal lukken met de X700: da's misschien niet meteen je bedoeling, maar het betekent wel dat je in de toekomst misschien voor een kleine meerprijs een veel performanter systeem kunt hebben (2de hands ofzo).

kakakaka

Legacy Member
maar heeft die kaart zo'n SLI aansluiting van ATI ? :unsure:
Zo niet dan moet hij er toch nog 2 kopen in de toekomst , niet? :)

Ranzy

Legacy Member
kakakaka zei:
maar heeft die kaart zo'n SLI aansluiting van ATI ? :unsure:
Zo niet dan moet hij er toch nog 2 kopen in de toekomst , niet? :)
Ik zou momenteel ook voor de 6600GT gaan, maar ik wou maar zeggen dat ATI heus niet gaat achterblijven als het op SLI aankomt. Maar je hebt inderdaad gelijk.

TranceGod

Legacy Member
apa zei:
Dat zal er sterk van afhangen wat je ermee wil doen. De X700 doet het (iets) beter in HL2, maar minder in Doom3.

Bovendien kan je er misschien rekening mee houden dat je de 6600GT in SLI-mode kan draaien terwijl dat niet zal lukken met de X700: da's misschien niet meteen je bedoeling, maar het betekent wel dat je in de toekomst misschien voor een kleine meerprijs een veel performanter systeem kunt hebben (2de hands ofzo).
Der is ook een ander 6600Gt en die doet die X700 in het stof bijten.Is normaal want het is ene van ASUS --->6600GT extreme :p
Die is 50Mhz core en mem hoger geklockt..En koste geloof ik niet zo veel meer...

Gothrek

Legacy Member
een 6600gt ownt een x700 pro en staat ~gelijk met een x700xt

Conqie

Legacy Member
6600 gt zou beter als ne 9800 xt zen
700 pro zou beetje beter als ne 9600 xt zijn

THE JOKER SS

Legacy Member
voor een beetje meer kun je x700xt gaan halen , die own voor die prijs :)

Gothrek

Legacy Member
die bestaat nog niet op agp e
en zal de eerste maanden ook niet op agp uitkomen

Zwan

Legacy Member
THE JOKER SS zei:
voor een beetje meer kun je x700xt gaan halen , die own voor die prijs :)

Een 6600GT is minstens even snel, heeft SM3.0 functionaliteit (Far Cry, STALKER, Battle for Middle Earth,...) EN is verkrijgbaar in AGP-vorm.

Die Geforce6 reeks is gewoon in quasi alle marktsegmenten superieur aan de R420-varianten.

apa

Legacy Member
D loves gene zei:
wat is die sli ding ?

SLI staat voor Scalable Link Interface. Het principe is afkomstig van de 3Dfx VooDoo kaarten indertijd: je installeert 2 videokaarten in je PC die samen de beelden genereren voor 1 scherm. Bij de VooDoo kaarten genereerde de ene kaart de even lijnen op je scherm en genereerde de andere kaart de oneven lijnen. Door beiden samen te voegen had je dus mooi 1 beeld op je scherm. Het voordeel zou duidelijk moeten zijn: de performance kan drastisch verhoogd worden.

Alexis

Legacy Member
als ik nu een 6800NU koop en dan als volgend jaar die kaart niet meer meekan. moet ik gewoon zo een speciaal mobo kopen en nog zo een kaart ? of ondersteunt die kaart SLI niet ?

JackF

Legacy Member
De huidige 6800 reeksen hebben nog geen SLI ondersteuning. Dus als je SLI wil kan je momenteel enkel de 6600 GT kiezen. Moederborden met SLI ondersteuning komen er weldra aan (december)

dukesbury

Legacy Member
6600GT is qua benchmarks beter dan X700 PRO, maar niet ten opzichte van X700XT. Maar prijskaartje van X700XT is stukken hoger dan die van 6600GT. Daarom heb ik mij een 6600GT gekocht ( 204€ in Duitsland :) )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan