Archief - Windows XP met windows Vista hd?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mayrbek

Legacy Member
ik heb nu vista op mijn pc staan maar ik ben van plan om windows xp er weer op te zetten omdat mijn pc zeer traag loopy.
Ik heb nu 2 hard drives waarop allebij windows vista zit
die 2de hard drive is belangerijk voor mij want er staan belangerijke documenten en foto's op,
als ik nu windows xp op mijn 1ste hard drive zal installeren
zal ik ook de 2de hard drive kunnen gebruiken waar de foto's en documenten op staan?
of zal windows xp het niet herkennen?
bedankt

Xavve

Legacy Member
Ja, moet werken. Er is een kans dat hij zal vragen welke OS je wenst te booten als beide disks van de dezelfde pc komen. Je zal gewoon vanuit je XP de andere schijf kunnen aanspreken :)

mayrbek

Legacy Member
nog een vraagje
ik doe dit met een acer eRecovery disc
zal dan windows vista verwijdert worden?
want ik wil niet dat vista er nog opblijft

Xavve

Legacy Member
Euhm hangt beetje van de disc af. Als je het scherm krijgt met waar je de windows wenst te plaatsen. (dus een overzichtje van partities) Dan kun je via de opties gewoon de juiste partitie volledig formatteren. Ben je er zeker van dat alles weg is. Al heb ik al discs gezien die praktisch alles zelf doen ook.

mayrbek

Legacy Member
oke bedankt voor de info
ik zal gewoon installeren en zal zien hoe het gaat
althans beter dan vista

mayrbek

Legacy Member
ik heb een probleem nu
ik heb windows xp geinstalleert en nu valt mijn internet steeds uit
ik moet hele tijd internet uitdoen dan weer aan zodat het werkt

Xavve

Legacy Member
mayrbek zei:
ik heb een probleem nu
ik heb windows xp geinstalleert en nu valt mijn internet steeds uit
ik moet hele tijd internet uitdoen dan weer aan zodat het werkt

Wifi of kabel? Sowieso in beide gevallen eens de nieuwste drivers trachten af te halen. Als je lang genoeg op het internet kan blijven tenminste. Of de cd met drivers nog eens bovenhalen.

mayrbek

Legacy Member
InimicaL` zei:
Wifi of kabel? Sowieso in beide gevallen eens de nieuwste drivers trachten af te halen. Als je lang genoeg op het internet kan blijven tenminste. Of de cd met drivers nog eens bovenhalen.

ik gebruik kabel
en van wat moet ik precies drivers afhalen?
die van nvidea en geluid heb ik geinstalleert

Xavve

Legacy Member
Meestal horen uw netwerkdrivers bij uw moederbord. Als je het type weet van je moederbord, eens gaan kijken op de site van de fabrikant.

Exit

Legacy Member
SP3 kan enkel geinstalleerd worden als er al 1 of 2 opstaat
dus dan zat er al 1 of 2 op

als je nu 1 of 2 gaat proberen te installeren zal dat gewoon niet lukken.
neen, niet nodig, kan niet.


@Inimical
neen, je zal geen bootmenu krijgen als je XP installeerd op een pc waar 2x vista op staat
dit omdat XP een andere bootmanager gebruikt dan vista/7 en die niet herkend (en dus geen menu aanmaakt)
omgekeerd zal dat wel gedaan worden.

Xavve

Legacy Member
Exit zei:
SP3 kan enkel geinstalleerd worden als er al 1 of 2 opstaat
dus dan zat er al 1 of 2 op

als je nu 1 of 2 gaat proberen te installeren zal dat gewoon niet lukken.
neen, niet nodig, kan niet.


@Inimical
neen, je zal geen bootmenu krijgen als je XP installeerd op een pc waar 2x vista op staat
dit omdat XP een andere bootmanager gebruikt dan vista/7 en die niet herkend (en dus geen menu aanmaakt)
omgekeerd zal dat wel gedaan worden.

Aha, zo leren we weer bij zie :) Thx! Zelf nog nooit uitgevoerd, vandaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan