Archief - Windows xp 64 voor amd 64 ???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ikin

Legacy Member
Hoe zit het nu met windows 64? Is die al uit (voor de amd 64)?
en hoe zit het dan met compatibiliteit? valt die amd 64 automatisch terug op de 32 structuur als het programma niet compatibel is? of hangt het van het besturingssysteem af? (daarom miss beter win xp 32 installeren??)

thnx...

Smashy

Legacy Member
windows xp 64 is nog altijd (al redelijk lang) in beta testing :unsure:
als je der gewone windows xp op zet (32bit) dan werkt die cpu gewoon als andere cpu's, ga je nix van probleme krijge ofzo

heb zelf athlon 64 3000+ & heb er 2 keer xp op staan (xp pro 32bit & xp 64bit)
werken alle2 perfect :)

kzou je zelfs afraden om die 64bit xp te installe, hangt ook wel af van je mobo & soundkaart & 3dkaart of je op 64bit alle drivers goed kan installe

ikin

Legacy Member
Alvast bedankt voor de snelle reactie !!!

t zou een asus k8v-se deluxe worden (normaal gezien) met apacer 512 ddr@400

heb al een radeon 9800 pro van hercules.
Qua geluidskaart... zit onboard :)

is dit een goei config? of raadt ge iets anders aan?

Smashy

Legacy Member
goeie config, ma kga ff zoeke voor 64bit drivers daarvoor, da is momenteel nog probleem soms, als je 64bit windows installed heb je voor alles 64bit drivers nodig & daar zitte nog wa bugs in

*edit*
hier vond ik alle nodige drivers
http://www.short-media.com/download.php

Smashy

Legacy Member
ni echt, kheb nog ni veel kunne teste, khad nog ni echt goeie chipset drivers (was geen agp ondersteuning :s)

ma kzie da er weer nieuwe versie is dus kga die morge nog wel s teste :p

Smashy

Legacy Member
bon, ff nieuwere drivers installed & 3dmark05 installed & kon et nu wel starte (paar maand gelede crashte da nog iedere keer) & haal nogal wa minder punte (ook omda ik geen 66.xx 64bit drivers vind vo m'n kaartje :()
cpu score is wel iets omhoog ma ni genoeg imo, zien wa ik haal alzek wa recentere 64bit drivers vind voor m'n gf 6800

64bit xp is dus imo nog ni al te goe, ma is dan ook nog in evaluatie

tha_rippa1be

Legacy Member
ik had win64 geinstalled voor te testen, en wou is zien op inet voor nieuwe drivers alles, maarw as vergeten dat mn lan ook drivers nodig had en hij wou de drivers die op de mobo cd stonden niet accepteren, dus daar eindigde mijn win 64 beta avontuur :p.

Smashy

Legacy Member
tha_rippa1be zei:
ik had win64 geinstalled voor te testen, en wou is zien op inet voor nieuwe drivers alles, maarw as vergeten dat mn lan ook drivers nodig had en hij wou de drivers die op de mobo cd stonden niet accepteren, dus daar eindigde mijn win 64 beta avontuur :p.
check url in 1 vn mn vorige posts, daar vind je normaal werkende lan drivers :)
ik had ook da probleem
start op in 64bit xp, geen inet, zitte vloeke vo zot & zie da m'n netwerkkaart ni installed was
start op in gewone xp pro, zoek wa rond, download drivers
start opnieuw op in 64bit xp & install drivers & had inet :p

tha_rippa1be

Legacy Member
Dahmer zei:
check url in 1 vn mn vorige posts, daar vind je normaal werkende lan drivers :)
ik had ook da probleem
start op in 64bit xp, geen inet, zitte vloeke vo zot & zie da m'n netwerkkaart ni installed was
start op in gewone xp pro, zoek wa rond, download drivers
start opnieuw op in 64bit xp & install drivers & had inet :p
bwa, ik gaan wachten tot em uit is. want anders moet ik voor ald de rest ook nog dirvers enz gaan zoeken :/. wanneer die uit is zullen der wss wel ineens maar 64bit drivers tevoorschijn komen.
btw, games, moeten die dan ook opnieuw uitgebragt worden in 64 bit mode? of kunnen ze daar gewoon een kleine patch voor maken?

(en ik gaant nu ni nogis installen omda ik te lui ben :p)

Smashy

Legacy Member
zolang je 64bit drivers hebt voor alles kan je 32bit applicaties nog gebruike :)
kheb dus 3dmark05 getest onder winxp 64 & der is dus nog geen 64bit versie gemaakt ofzo :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan