Archief - Windows detected a hard disk problem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BeeLz

Legacy Member
Mja, krijg om de zoveel tijd ( 15mins ) een error van windows dat er een HD problem is. Op zich lijkt het nog degelijk te werken, alles op de disk is nog bruikbaar opt moment. Enige probleem is dat sommige programmas soms voor een aantal seconden freezen.

Nu, is er iets dat ik eventueel zou kunnen doen of moet ik de HD best zo snel mogelijk vervangen?

Ohja, en nog een klein unrelated vraagje, heb een simpel microsoft usb keyboard maar dat begint pas te werken eens ik in windows zelf ben, dus kan onmogelijk in mijn bios wat best irritant kan zijn moest ik een nieuwe HD kopen en mijn bootdisc op DVD zou moeten zetten, iets wat ik hieraan kan doen? :p

Davion

Legacy Member
Best kan je zo snel mogelijk de belangrijke zaken back-uppen, voor de schijf het begeeft.

BeeLz

Legacy Member
Al mijn data is op zich gebackuped, dus dat is het probleem niet echt.
Ik heb ook een windows disk check gedaan en daar gaf hij geen problemen.
Is er een manier om uit te zoeken wat er fout is en dat eventueel op te lossen.
Zo kan ik ook zien of een format iets zou helpen?

Davion

Legacy Member
Je kan met HDTune ofzo eens de SMART status uitlezen en kijken wat het probleem is :)

Zibro

Legacy Member
BeeLz zei:
Ohja, en nog een klein unrelated vraagje, heb een simpel microsoft usb keyboard maar dat begint pas te werken eens ik in windows zelf ben, dus kan onmogelijk in mijn bios wat best irritant kan zijn moest ik een nieuwe HD kopen en mijn bootdisc op DVD zou moeten zetten, iets wat ik hieraan kan doen? :p

Of je sluit even een ps2 keyboard aan en enabled zo usb legacy in het bios.
Of je gebruikt een ps2 adapter voor je usb keyboard.
Of je reset het bios, dan staat hij normaal gezien standaard op usb legacy enabled.

Yank

Legacy Member
De HD ook eens scannen met tooltje van de fabrikant en als er nog garantie op is best binnenbrengen bij de winkel of fabrikant (meeste fabrikanten geven langer garantie dan de 2 jaar die winkels verplicht moeten geven).
Je kunt natuurlijk geluk hebben dat die schijf nog jaren meegaat zonder echt te falen, maar ik zou er niet op rekenen.

R!|)|)L3R

Legacy Member
Volgens mij is dit eerder een virus, scan daar eens op!
Ne maat had over enkele maanden net hetzelfde voor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan