Archief - Win XP wil niet starten / HDD-problem?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yngwie

Legacy Member
kheb ook nekeer zo een probleem gehad me mijne maxtor da em nimeer wou boote enzo, int begin was da zo af en toe da em uitviel of bestande ni vondt en daarna boote em helemaal nimeer.

ben dan naar diene kerel gestapt waarvan mijn onderdelen komen en hij zei da da een fout is in de hd die bij maxtor naart schijnt redelijk frequent zou voorkomen, gelukkig was mijn hd nog in garantie en heb ek een nieuw gekregen

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Daimao zei:
steek uw xp cd in en boot van cd

volg de stappen totdat ge een partitie moet kiezen om te installen,dan zal hij uw schijven wellicht vinden
en ge hebt die diskette van ME nie nodig om te formateren,da ga me de cd van xp
Heb ik geprobeerd. Ik ben zelf nooit zover geraakt om een partitie te kunnen installen.
Exit zei:
reset cmos, zet boot volgorde goed, boot met de xp cd.
is ata schijf of sata? brede of smalle kabel?
M'n schijf is een Maxtor DiamondMax9 ATA 133.
Ik denk niet dat het aan het mobo ligt want m'n CD-RW (die het nog doet) is aangesloten op dezelfde ATA-kabel als m'n HD en dus ook op dezelfde plaats op het mobo...

@walvis: ik had m'n schijf al getest met da toolke en kreeg deze resultaten:
Primary Master: No Device Found
Primary IDE Slave: No Device Found
Secondary IDE Master: Asus CRW 4816A
Secondary IDE Slave: No Device Found

Sinds gisteren vind m'n HD het ook leuk om als ik m'n PC aanzet allerlei geluiden te maken. Stil *tuut, tuut, tuut, tuut...*
Na een tijdje stopt het wel... Dit is sinds ik m'n HD even uit m'n PC gehaald heb.
Ik heb er nochtans niet mee gesmeten ofzo zu. :p

Pfff, 'k begin de moed te verliezen.
@Yngwie: mijn is nie meer in garantie :(, ik kan alleen maar hopen dat er ook niets aan m'n mobo zal zijn...

bLaZeR

Legacy Member
mja kweet nie of flashe is zal uithalen maar je kan wel proberen he je hebt toch wel al eens geflashed i hope?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Bl@z3R zei:
mja kweet nie of flashe is zal uithalen maar je kan wel proberen he je hebt toch wel al eens geflashed i hope?
Nope, ik heb nog nooit geflashed.

Stel dat m'n HD nu echt helemaal naar de zak is, dan ga ik me een nieuwe HD moeten aanschaffen, maar welke zou ik dan nemen?
Een Maxtor HD 200 GB DiamondMax 10 7200 rpm ATA133 (8MB)
of een Maxtor HD 160 GB DiamondMax Plus 9 7200 rpm ATA133 (8MB)
Het prijsverschil tussen deze 2 is echt miniem en toch 40GB verschil. Is er mss ergens anders nog een verschil tussen deze 2?

Of is het beter een ander merk te kopen?
Ik zou toch in die prijsklasse willen blijven (ong. €125) maar toch een HD van een redelijke grootte (min. 120GB) willen.

BrAiNpAiN

Legacy Member
je kan dervan op aan dat het je hd is. Heb een week gelede ofzo ook nog een DiamondMax 9 teruggestuurd (20GB, oud schijfje, was nog 1 maand in garantie) Die kreeg int begin blue screens en foutmeldingen, dan ook het NTLDR-gedoe, en uiteindelijk geen kik meer.

Persoonlijk ben ik niet meer zo'n voorstander van Maxtor, heb der al teveel naar de baar zien gaan... Western Digital is imho een goed betrouwbaar merk.

Ivm de prijs van die drives... Ben ik dit nu of zijn dat gewoon dikke prijzen? Ik heb m'n Western Digital 200GB SATA 95euro betaald... Voor datzelfde geld raad ik je aan: Western Digital 200GB EIDE 8MB Buffer (is wel ata-100) voor 109.50EUR (tones) + 15eur verzendingskost.
Een ATA-133 schijf van WD ben ik nog niet tegengekomen, als je liever zo'n schijf hebt, denkik da je best terug voor maxtor gaat:
Maxtor 200GB ATA-133 EIDE 8MB Buffer voor 97.00EUR (tones again) + 30eur verzendingskost (onder de 100eur isset 30eur, boven de 100 is het 15eur)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
HD is dus officieel helemaal naar de kloten.

Zal me zo rap mogelijk een nieuwe HD moeten aanschaffen.
Via tones.be bestellen is mss wel goedkoper, maar ik heb m'n PC zo rap mogelijk nodig. Dus ik zou trachten morgen ergens een te gaan kopen.
Mss is het dan wel wat duurder maar ja... met een beetje geluk is 't toch nie eens ik die moet betalen. ;)

Maar toch, als iemand een goedkope PC-winkel weet liggen in Brugge mag die mij altijd eens zeggen dewelke dat is.

*edit* Nog xtra advies voor HD's is altijd welkom, lijkt me stom om hier een nieuwe topic voor te openen...

Davion

Legacy Member
ATA-133/ATA100 verschil is niet te merken.

prijzen zijn normaal ze brainpain..

Ik persoonlijk heb ook een een Maxtor 160Gb SATA 7200/8/150 en ben der tevreden over.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan