Archief - wie kan mij helpen oc'en?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jürgennoppe

Legacy Member
Dit is mijn systeem:

Amd 3500+ 939
80 gb hd
2+512 mb ddr ram 400
point of view 6800 gt 256 ram
abit av8 3rd eye mobo
400 w voeding,weet nie welk merk.

Ik zou dit systeem wat overclocken,maar ken er niet veel van. Mijn ram draaien in de bios maar op 333 mhz,maar moeten toch 400 aankunnen he.

Kan iemand mij wat helpen of anders een prog geven waarmee alles vanzelf wat gaat?

Thx voor de replies.

Attila

Legacy Member
Wa is da tegenwoordig, iedereen die nief pc koopt wil direct overclocken zonder enig flauw benul van wat overclocking inhoud, buiten da het sneller gaat.

Alle no offence e, maar als ge wilt overclocken moete weten wat de gevolgen zijn en kdenk da de meeste da ni weten precies.

Want de persoon hier gelijk zovelen denken dat alles via 1 proggie gaat en hop ze hebben overclockde pc, liever de oude stijl via bios :)

Ah ja, lees sticky en kom dan keer terug

brechtvm

Legacy Member
met die ram zal ie niet veel moeten oc'en
ik spreek uit ervaring (check sign)
en ik heb dan nog deftige cpu cooling zitten ! (zalman!)
greetz
(ik : max [email protected] en 36 sec superpi)

kr15t0f

Legacy Member
Attila zei:
Wa is da tegenwoordig, iedereen die nief pc koopt wil direct overclocken zonder enig flauw benul van wat overclocking inhoud, buiten da het sneller gaat.

Alle no offence e, maar als ge wilt overclocken moete weten wat de gevolgen zijn en kdenk da de meeste da ni weten precies.

Want de persoon hier gelijk zovelen denken dat alles via 1 proggie gaat en hop ze hebben overclockde pc, liever de oude stijl via bios :)

Ah ja, lees sticky en kom dan keer terug

idd, mensen die een nieuwe pc overclocken doen dit meestal om te benchen, en kennen der iets van. Maar deze persoon heeft just nen nieuwe pc en wilt deze overclocken. Meestal zijn mensen die er nieks vanaf kennen en toch willen overclocken mensen met een oude pc die hun pc nog iets langer willen doen meegaan. Maar tegenwoordig hebt ge hier 10 man per dag met een nieuwe pc dat vragen hoeda ze moeten overclocken

@threadstarter. Voor welke reden wilt gij overclocken? Benchen of gewoon om uw pc sneller te laten werken 24/7. Als het voor da 2de is komt ge best binnen een jaar terug, want uw pc is meer dan zwaar genoeg hoor. Als het voor het eerste is leest ge best de sticky en komt daarna pas vragen stellen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan