Archief - welke amd 64 3400+ is beter ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

*HittriX*

Legacy Member
Athlon 64 3400+
Clawhammer - 1MB L2 - @ 2.2Ghz
of
Athlon 64 3400+
Newcastle - 512kb L2 - @ 2.4Ghz

welke van de 2 is beter en waarom ?

Greetzz

L@TrO

Legacy Member
idd die clawhammer , 200mhz kan je zonder problemen overbruggen maar cache verdubbelen kan je nooit hee ;) . En de kracht van die 1mb cache kan je duidelijk zien in 3dmark01. (je moet maar eens opzoeken op de ORB). En nog een voordeel is dat je bij een CH bijna zeker bent van een degelijk mem. controler.

Maar op verder je gaan op cranox.... Als ik u was.... zou ik niet meer een proc kopen uit die socket. ;)

the boogyman

Legacy Member
koop u ne 3200+ of 3500+ winchester zou'k zeggen :niceone: heeft wel geen 1MB cache maar presteren beide zeer goed en mooi overclockbaar(3000+ haalt zelfs me boxed koeler altijd 2.6GHz :woohoo: ) probleem is dan wel moederbord...Dat zal S939 moeten worden ;)

apriliars50

Legacy Member
Zoals hierboven vermeld zou ik ook voor ene me winchester core gaan. Maar als ge echt moet kiezen tss clawhammer en newcastle zou ik idd ook voor de clawhammer gaan. (heb zelf ook clawhammer => :niceone: )

Fr@gsta

Legacy Member
bah s754 met DFI UT borden zijn überfun.
Ik heb ook mijn twijfels bij nForce4 en s939, gaat prolly niet langer dan 6maand meegaan eer ze weer met een ander moederbord of socket afkomen.

corvette

Legacy Member
Fr@gsta zei:
bah s754 met DFI UT borden zijn überfun.
Ik heb ook mijn twijfels bij nForce4 en s939, gaat prolly niet langer dan 6maand meegaan eer ze weer met een ander moederbord of socket afkomen.

true.. so true

anuch_ra

Legacy Member
wat is de prijs van die clawhammer? ben ook wel geinteresseerd

xyus89

Legacy Member
S939, da's de toekomst!! binne 2 jaar als die cpu's heel goekoop zijn kunde nen FX kope en die heeft betere mem controller

Fr@gsta

Legacy Member
Wakker worden xyus89, hardware wereld evolueert overdreven snel sinds de 1Ghz kaap is behaalt. Binnen 2 jaar vindt gij geen FX meer, mss tweehands wel.
De gewone Northwood C en Prescott zijn nu al veel minder verkrijgbaar sinds de komst van LGA 775. Dit is nog geen half jaar geleden. Snapt ge het plaatje?

Kwertie

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Wakker worden xyus89, hardware wereld evolueert overdreven snel sinds de 1Ghz kaap is behaalt. Binnen 2 jaar vindt gij geen FX meer, mss tweehands wel.
De gewone Northwood C en Prescott zijn nu al veel minder verkrijgbaar sinds de komst van LGA 775. Dit is nog geen half jaar geleden. Snapt ge het plaatje?
toch geef ik hem gelijk, maar dan wel dat binnen een 6-tal maanden de FX idd betaalbaar zal zijn
ik zal binnenkort ook voor de S939 gaan, met deze gedachte in het achterhoofd! ;) :bow:

het rijtje van goed naar -minder goed- (want slecht kan je een a64 normaal niet noemen)

Winchester (S939)
Clawhammer (S754 1Mb)
Newcastle (S754 512kb)

Als ik me niet vergis is de prestatiewinst tussen nForce 3 <> nForce 4 nihil, met het verschil dat een nForce 4 wel PCI Express heeft, de NF3 is met AGP.
Prijs/kwaliteit heb ik gekozen voor da Asus A8V Deluxe met S939 en SATA/PATA raid :)

corvette

Legacy Member
Kwertie zei:
toch geef ik hem gelijk, maar dan wel dat binnen een 6-tal maanden de FX idd betaalbaar zal zijn
ik zal binnenkort ook voor de S939 gaan, met deze gedachte in het achterhoofd! ;) :bow:

het rijtje van goed naar -minder goed- (want slecht kan je een a64 normaal niet noemen)

Winchester (S939)
Clawhammer (S754 1Mb)
Newcastle (S754 512kb)

Als ik me niet vergis is de prestatiewinst tussen nForce 3 <> nForce 4 nihil, met het verschil dat een nForce 4 wel PCI Express heeft, de NF3 is met AGP.
Prijs/kwaliteit heb ik gekozen voor da Asus A8V Deluxe met S939 en SATA/PATA raid :)

a8v dlx is ook een heerlijk oc bordje mits de juiste revision en bios

corvette

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
Betaalbaar?die dingen zullen nooit betaalbaar worden...De FX 51 staat nog steeds zo'n 500€ :sad:

met de komst van een nieuwe FX cpu word de vorige toch niet meer verkocht?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan