Archief - welk moederbord socket 1156 voor hd6970 crossfire

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sinter

Legacy Member
ik heb nu al 1 maal hd 6970 maar zou 2de willen steken in crossfire. mijn huidig moederbord heeft maar 1 pci-e aansluiting. graag iemand met ervaring met deze kaarten in crossfire. ik heb al enkele moederborden gezien waarbij de plaats tussen de 2 pci-e aansluitingen veel te klein is en de 2de kaart hierdoor te warm wordt. socket 1156! zodus hierbij nomaals mijn vraag: welk moederbord is hier het best voor geschikt

Sinter

Legacy Member
dit staat op alternate site bij product informatie
Slots
PCI (32 Bit) 1
ondersteunt 33 MHz (5 Volt)
PCIe x1 1
PCIe x16 1
PCIe 2.0 x16 4



dus ze zijn allemaal x16?

morfer

Legacy Member
ja, das deels correct.

Aan de andere kant heeft u chipset maar 32 lanes beschikbaar, dus in principe 2x16 en geen 4x16

Wat ze willen zeggen is, elk slot ondersteunt 16x,
Dwz: slot 1 u eerste kaart
Slot 2 - 3 - 4 u 2 de kaart en die zal ook 16x hebben.

Sinter

Legacy Member
en past dit moederbord in een midi tower of zou dit te groot zijn? ik heb nu een antec 902. en zijn er eventueel andere moederborden die ook 2x 16 ondersteunt? ik had gelezen dat de 2de kaart te warm wordt en ik vrees er wat voor maar dat moederbord lijkt me wat overbodig. alternatieven?

Yank

Legacy Member
Zeker dat je nu een nieuw LGA1156 moederbord wilt kopen voor die setup? In de situaties dat een 2e HD6970 echt nuttig is, zou je waarschijnlijk ook al eens gelimiteerd kunnen zijn door je CPU (tenzij die een pak overklokt is).

mdgf

Legacy Member
2 x16 op 1156 bestaat niet tot zover ik weet, die ASUS P7P55D bv is x4/x16, wat neerkomt op x4/x4 en dus slechter is dan x8/x8.

Maar x8 of x16 maakt totaal niks uit, want er zijn geen kaarten die de bandbreedte van x8 kunnen verzadigen...

Aan de andere kant heeft u chipset maar 32 lanes beschikbaar, dus in principe 2x16 en geen 4x16
Dat zou kunnen als de x1 poorten uitgeschakeld worden en er verder niks op de lanes zit (bv pci-e => s-ata 6.0 of dergelijke), maar das niet het geval op normale mobo's.

Twinturbo

Legacy Member
Ter info voor iedereen:

De moederborden die vorig jaar werden aangeraden in het aankoopadvies subforum beschikken allemaal over 8x/8x Crossfire & Sli, USB 3.0 en Sata3 en voldoende ruimte tussen PCI-E slots:

Asrock P55 Deluxe 3
MSI P55A-GD65

Lijkt al een eeuwigheid geleden...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan